A zárt kaland egy, a KM által kitervelt eseménysort, történetet jelent. Az ilyen játékban csupán korlátozott mennyiségű karakter számára van hely, a részvételre csak azok jogosultak, akiknek ezt a KM engedélyezte.
A zárt kalandban való részvétel, vagy éppenséggel egy kaland kitervelése és futtatása időigényes és korántsem könnyű feladat. Mivel már egy játékos kiesése –a KM-rõl nem is beszélve- az összes többi résztvevőt akadályozza a játékban, a zárt kalandot csak olyanoknak ajánljuk, akik rendelkeznek stabil internet-kapcsolattal, kellő mennyiségű szabadidővel és türelemmel.
A KM az inaktív játékosokat először NJK-státusba helyezi, ha pedig rövid időn belül semmi hírt nem adnak magukról, törli őket a kalandból, ami akár karakterük halálát is jelentheti. Erre természetesen nem kerül sor, ha a játékos előre bejelenti időleges távozását (Szabadság-bejelentő topik), vagy kérvényezi kimesélését. Ilyenkor karaktere szimplán NJK-státusba, illetve kimesélésre kerül.
Zárt kalandot indítani a Kalandok Városában lehet. Minden zárt kalandnak külön topikot kell nyitni, melynek címe tartalmazza az eseménysor címét, valamint a használatos szabályrendszert. Pl.: Korona és Kehely <ETK>
- Kalandmestertől függően bármelyik rendszert lehet használni karakteralkotáskor.
- Az előtörténetet és karakterlapot a KM-nek köteles elküldeni, melyet egyedül az õ személye bírálhat el a zárt kalandba kerüléshez.
Azonban ha a játékos a zárt kaland végeztével karakterét szeretné tovább alakítani a szabad játéktéren, akkor arra csak abban az esetben van lehetősége, ha első szintűként indult a zárt kalandban, eleve ÚTK szerint lett megalkotva (vagy ha más rendszert használt, átkonvertálja HM-i felügyelet mellett ÚTK-ra!), nyilvánosságra hozta a megfelelő módon a megfelelő topikban és valamelyik Helyszínmoderátor elfogadta a karaktert.
- Zárt kalandban naplót nem kell írnia a játékosnak, azonban ha a szabad térre szeretne vele kimenni miután a kaland befejeződött az előtörténetében köteles leírnia mi történt vele az adott kalandban.
Tudnivalók játékosoknak:
1. A cselekvéseket, történéseket, leírásokat dőlt betűvel írjuk:
A fejvadász lassan leereszti a fegyverét, de izmait egyelőre nem lazítja el.
2. A karakter által kimondott szavakat gondolatjellel vezetjük be:
- Kocsmáros, egy korsó sört de ízibe! Majd szomjan pusztulok...
3. A karakter gondolatait relációjelekkel fogjuk közre:
<..."Nyugatnak lovagoltak Uram"... nyugatnak mi...? Tharr rohassza a bőrt az arcodra... Csak egyszer menjek vissza abba az átkozott faluba, felkoncolom az egész családjával együtt...>
4. A játékostól származó, ún. OFF mondandót két dőltvonallal vezetjük be:
// Bocsi, lépnem kell, köszönöm a játékot! //
A JÁTÉKOS CSAKIS CSELEKVÉSI SZÁNDÉKÁT ÍRHATJA LE!
Ami tilos: Támadásom ereje egy bikát is megszédített volna, az őr tönkrezúzott fejéből szivárgó vér vörös kásává egyesül a homokkal.
Így helyes: Csapásomba teljes lendületemet beleadom, fejre célzok.
Tudnivalók KM-eknek:
Az alant látható példa fejlécet (persze értelemszerűen kitöltve) mindig használjátok a jobb, áttekinthetőbb mesélés végett - ez mind a KM és JK-k érdeke!
___________________________________________________________
KM esemény [a KM neve]
Helyszín: város / épület / vagy ami éppen a helyszínt adja
Időpont: hónap, nap, napszak
Résztvevők: X karakter (Felhasználóneve), Y karakter (Felhasználóneve) - vagy Mindenki...
_____________________________________________________________