A szabad játék kategóriába tartozik minden olyan esemény, ami nem kötődik konkrét, KM által kitervelt, kötött eseménysorhoz. Nevezhetjük akár a „szürke hétköznapoknak” is, bár nagy valószínűséggel minden szürkeséget nélkülözni fog. Ide tartoznak a kocsmában, teaházban folytatott beszélgetések, valamint minden egyéni akció, ami nem kötődik kalandhoz. A szabad játék tulajdonképpen kisebb események sorozata, melyek akár párhuzamosan is folyhatnak. Az adott helyszín moderátorának feladata a megfelelő játéktér biztosítása, az NJK-k irányítása és a karakterek cselekedeteire való reakciók megírása. Ha egy karakter egyik országból a másikba kíván utazni, egyszerűen megírja távozását és az új topikban folytatja a játékot.
- Új Törvénykönyv (2007, Tuan) segítségével megalkotott karakter, melynek szintje megalkotáskor nem haladhatja meg az 1.TSZ-et.
- Az előtörténetet a megfelelő topikba (viewforum.php?f=44) a saját felhasználó nevével (zárójelben karaktere nevével) új topikként közzé teszi.
- Nyilvános karakterlap, melyet az előtörténete után köteles közzétenni.
- A játék színhelyének HM-je elfogadja a koncepciót.
- Napló létrehozása a karakterhez (viewforum.php?f=48) külön altopikként, melynek címe meg kell, hogy egyezzen az előtörténetes topikjának címével - ez opcionális, nem kötelező.
Egy adott helyszínre való bekerülés módja:
A karakter ötlet megvalósítása előtt (közben) az adott helyszín HM-jét (Helyszínmoderátorát) pm-ben meg kell keresni, és tájékoztatni kell a szándékunkról, miszerint nálla szeretnénk játszani; továbbá illik megkérni, hogy a karakterünket bírálja el.
A bírálatok után pm-et kell küldeni valamelyik adminnak, hogy a Játékos Karakter-i státuszt megadja - hisz ezen státusz nélkül a egyik helyszínre sem lehet írni.
Tudnivalók játékosoknak:
1. A cselekvéseket, történéseket, leírásokat dőlt betűvel írjuk:
A fejvadász lassan leereszti a fegyverét, de izmait egyelőre nem lazítja el.
2. A karakter által kimondott szavakat gondolatjellel vezetjük be:
- Kocsmáros, egy korsó sört de ízibe! Majd szomjan pusztulok...
3. A karakter gondolatait relációjelekkel fogjuk közre:
<..."Nyugatnak lovagoltak Uram"... nyugatnak mi...? Tharr rohassza a bõrt az arcodra... Csak egyszer menjek vissza abba az átkozott faluba, felkoncolom az egész családjával együtt...>
4. A játékostól származó, ún. OFF mondandót két dőltvonallal vezetjük be:
// Bocsi, lépnem kell, köszönöm a játékot! //
A JÁTÉKOS CSAKIS CSELEKVÉSI SZÁNDÉKÁT ÍRHATJA LE!
Ami tilos: Támadásom ereje egy bikát is megszédített volna, az őr tönkrezúzott fejéből szivárgó vér vörös kásává egyesül a homokkal.
Így helyes: Csapásomba teljes lendületemet beleadom, fejre célzok.
NYÍLT RENDSZER
A megszokottakkal ellentétben ez a fórum alapú játék a MAGUS szerepjáték-aspektusát hangsúlyozza ki.
A játékos, amint teljesítette a követelményeket és elindította első karakterét, első szintűnek számít. Ez mindenkire vonatkozik, nem lehet első szintűnél erősebb karakterrel indulni. A karakter szintje jelzi hatalmát, befolyását, súlyát a világban. Egy harmadik szintű karakter, ha szembekerül egy első szintűvel, természetesen előnyt fog élvezni vele szemben, ám megeshet, hogy a körülmények mégis a gyengébb győzelmét segítik elő. A régi rendszerekkel szemben a harcokat nem órákig tartó számolgatás, hanem az adott helyszín Moderátorának/KM-jének a szava fogja eldönteni.
A Moderátor/KM szava szent, döntését minden esetben el kell fogadni.
A nyílt rendszerben 3 aktív karaktere lehet mindenkinek. Ezen karakterek SOHA, SEMMILYEN MÓDON NEM SEGÍTHETIK EGYMÁST.
Elfogadott karakterekkel Zárt Kalandban lehet játszani, ez esetben a karakterlap átkerül a ZK-s karakterek közé. Fejlődhet a karakter a ZK-ban is, de ha ki szeretné hozni vissza a nyílt részlegbe, akkor az adott HM-mel kell egyeztetnie erről mindenféleképpen (valószínű, hogy ebben az esetben naplóírást kér a HM). Így viszont, a kihozott karakterrel együtt nem lépheti túl a karakterlimitet a játékos!