
Az alábbi szöveg Syrr Barah vérfilozófus eszmefuttatásaiból való.
" Az Od a Kontinensen jelen lévő mágikus energiák legősibb formája. Nem zárható ki, hogy a Manaháló az Odnak köszönheti mai formáját. További magyarázatok előtt világossá kell tennem, hogy az Od természeténél fogva különbözik a Manától.
Egy példával élnék; a manát képzeljük el áttetsző, nyugodt vízként, s az Odot barna, sistergő savként.
Előbbi sokkal inkább alkalmazkodóképes, a sav – vagyis az Od – ellenben rendkívül agresszív. Az Od a Manától eltérően iszonyúan nehezen formázató. E formázásnak kevesen ismerik módozatait, s bizony azok is nagy árat fizetnek érte. Erre remek példákat szolgáltatnak a Tilalmas, illetve a Szövetséges Tartományok. Az ott fellelhető levegő, s a környezet teljes egészében más minőséget kapott, az emberi életet kiveti magából.
Bizonyos forások szerint Hnuamthor Tartomány területén a kupából a puszta földre öntött vér tíz szívdobbanás után felforr, majd sisteregve párologni kezd. A pára szinte azonnal megfagy, s apró darabokban a földre visszaérkezve izzó, fekete színű, folyékony fémmé változik. A változás folyamata egyértelműen kaotikus agresszióra utal. Minden bizonnyal Ranagol akaratából. *
A Határon túl szerzett tapasztalatok arra engednek következtetni, hogy a Kránon kívül nem ismerik az Od fogalmát.**
A kráni aqirok azonban igen.
Valószínűleg együtt fejlődhettek az Oddal, s az már az ősidőkben anyagcseréjük részévé vált. Igéik ezen Ősi Anyag segítségével formálódnak pusztító erejűvé. Az Od használata ösztönös szinten működik, tehát nem varázsolnak.
Csupán kihasználnak egy természet adta adottságot.
Nem kívánok homályos találgatásokba bonyolódni, de felhalmozott tudásanyagaim arra engednek következtetni, hogy az Od hatással volt/van a legősibb aquir vérvonalakra is. Az Ősi Anyag az idők kezdetén alapvetően formálta át az aquirok természetét. Kíváncsi vagyok, hogy hogyan fejlődtek volna, ha nincs jelen az Od.
A tapasztalatok szerint az Od erősen zavarja a manahálót. A csak manából létrehozott mágikus konstrukciók az Od hatására egyszerűen megszűnnek (legalábbis az esetek nagy részében).
Shackallor azonban a Sötét Tudomány című művében világossá tette, hogy a mana alakítható természeténél fogva igenis létezhet, működhet az Od jelenlétében. Az előkészületek azonban hosszabbra nyúlhatnak, mint a tisztán manából felépített varázslatok esetén.
Mintha két teljesen különböző minőségű fémet kovácsolnánk össze, létrehozva egy harmadik, még erősebb matériát. "
Fontos megjegyeznünk, hogy Syrr éveken keresztül a Birodalmi Kémszolgálat ügynöke volt,s ezéltal megismerhette a Határon túli világot. Az Od és a Mana közti különbség tanulmányozását Kontinens – szerte legfeljebb hét ember végezhetné el, ám eddig Syrr volt az egyetlen, aki papírra vetette eredményeit. Szolgálatából visszavonva vérfilozófussá lett, s Krán Egészét igyekezett megérteni.
Tíz évvel ezelőtt elméje végérvényesen megbomlott, s önként jelentkezett a Haláladó idején, hogy Ranagol Trónusa elé állhasson.
* Megjegyzendő, hogy Syrr e helyen téved, az Od létezésétől fogva ilyen természettel bír, s idősebb magánál Ranagolnál is.
** Syrr ismét téved, Ediomad környékén tisztában vannak az Od létezésével.

Játéktechnikai megjegyzések a Mana használatáról Kránban
A Kránban hagyományosan alkalmazott mágia egyszerre alapszik az Od, a Mana, és a Démonikus Tanok használatán. Az Odból természetesen az emberek mérhetetlenül keveset "használnak", ám e kevés is elegendő ahhoz, hogy a test roncsolása nélkül a kívánt alkalmazási formák létrejöjjenek. A Démonikus Tanok játéktechnikai szempontból nem változtatnak semmin, inkább a varázslatok JELLEGÉRE utalnak.// Ha van rá igény, nem vagyok ellenére egy szerafista rendszer kidolgozásának sem.//
A Külső Tartományokban élő mágiahasználók NEM HASZNÁLJÁK az Odot, csak annak jelenlétét használják ki.
KRÁN HATÁRAIN BELÜL TANULT MÁGIAHASZNÁLÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

Játékos Karakter a testében egyáltalán nem tárolhat Odot. Ha varázsolni kíván, azt Mana – Pontjainak segítségével teheti meg.
Krán határain belül alkalmazott varázslatok:
Minden varázslat összetettségétől függően 1-5 Mana – Ponttal kerül kevesebbe (1 alá a Mana- Pont igény azonban sohasem kerülhet). A varázslás ideje összetettségtől függően 1 szegmenstől 1 percig megnövekszik.
A varázslat Erőssége a következőképpen alakul: egyszerűbb varázslatoknál +2, összetetteknél +1 bónusz jár.
A változott értékek, s a bónuszok mértékének megítélése kizárólag a HM hatásköre!
Elegendő az elérni kívánt hatás, s az erre áldozott Mana – Pontok számának megjelölése.
Krán Határain kívül alkalmazott varázslatok:
Az Od jelenléte nélkül sok alapként alkalmazott formula értelmét veszti, így a varázshasználónak nagyobb koncentrációra van szüksége, hogy a kívánt formulát alkalmazhassa. Így az előbb említett bónuszok a Fekete Határon kívül ELENKEZŐ előjelet kapnak, a varázslás ideje azonban az alap (azaz a Határon belül alkalmazott bónuszok nélküli alap) kétszeresére növekszik.
Papi mágia
A Papok esetén a bónusz csupán +2 Erősségben mutatkozik meg. Minden egyéb változatlan marad; Ranagol bölcsője áldásos hatással van a Káosz - Szektákra.