A csapat pyarroni szolgálatban harcoló emberekből áll. A manifesztációs háború utolsó esztendejében végig együtt dolgoztak, valamelyest ismerik egymást. Az osztag hőstetteit mind az Államszövetség, mind az alkalmi – kényszerű – kráni fegyvertársak nagyra értékelték az elmúlt időben.
Mindannyian saját elhatározásukból jelentkeztek háborús szolgálatra, egyikük sem tagja semmilyen hadseregnek. Szabadcsapatuk ütőképesnek bizonyult, felderítőként és harci különítményként egyaránt megállták a helyüket. Bár legtöbbjük rendelkezik katonai múlttal, a reguláris erők között nem lenne helyük. Különböző népek gyermekeiként látták meg a napvilágot, nyelvük, szokásaik, vallásuk, harcmodoruk egymástól eltérőbb nem is lehetne. Ennek ellenére sikeres portyákat tudhatnak maguk mögött, sokoldalúságuk előnyükre vált az amundok és „ember-csatlósaik” elleni küzdelemben.
Az utóbbi fél esztendőben egy kráni szabadcsapat fegyvertársaiként vettek részt a harcokban. Együttműködésük számos nehézséggel járt, mégis szükségszerű volt, hiszen a rettegett amund papokkal kellett szembeszállniuk a sivatag mélyén, ahol a kis létszámú pyarroni zsoldban álló osztag a biztos halálba ment volna a nehézvértes kráni katonák támogatása nélkül. A krániak parancsnoka nagy hatalmú magiszter volt, sötét tudománya sokszor fordította meg egy – egy összecsapás kimenetelét a szövetséges portyázók javára.
A krániak kirurgusa egy enyhén púpos alak. Igazán visszataszító a külseje, és két fegyveres testőr kíséri mindenhová. (Kard szerint, akik a keze alá kerülnek, ritkán épülnek fel.)
A küzdelem utolsó napjáig, vagyis jelen napig, a pyarroni osztagból senki sem esett el, pedig bátorság dolgában nem maradtak le a hallgatag vértesek mögött. A krániak vesztesége ez idő alatt hat fő volt, 50-ből.
Heltair Nenton utasítás adott a csapatnak, hogy a krániakkal együt hatoljon be, és semlegesítsen egy amund templomot a Mélysivatagban, mivel ez útjában van a felvonuló pyarroni erőknek.
Heltair Nenton mindenről tud, ami kisebb, mint egy hadsereg, és a sivatagban van. (Ami akkora, mint egy hadsereg, azzal több stratéga is foglalkozik.) Igazi elméleti szakember, nem veszi ki magát a harcokból, de ettől függetlenül nagy koponya, jól végzi a dolgát.
Számítani lehetett valami ilyenre, mivel az utóbbi egy héten semmilyen küldetésetek nem volt, pihent a csapat.
A pyarroni osztag tagjai, egymás között használt neveikkel:
- Medve, dwoon nehézvértes gyalogos a messzi Északról. Vidám, hatalmas férfi, jó útitárs, hű barát, nagy borivó és erőművész, aki hajítófegyverként rövidkardot használ, mert a tőr „kicsi”
- Szellem, árnyékként mozgó felderítő. A csapat legóvatosabban és egyben leggyorsabban mozgó tagja, aki mindenben segít, de semmiben sem vállal főszerepet
- Kobra, renegát gorviki fejvadász. Veszett harcos, nyugtalan, gyanakvó természetű, de bármilyen veszélyt hajlandó vállalni a többiekért
- Kard, a Hat Város harcosa, az osztag hadnagya. Higgadt, méltóságteljes és figyelmes tiszt, aki a sivatagban éppoly könnyen alkalmazkodik a körülményekhez, mint egy báró esküvőjén
- Gróf úr, pyarroni főnemes, elegáns és dühítően hatékony stílussal. Senki sem jött még rá, miért választotta a háborút kastélyának biztonsága és fénye helyett. Udvarias, előzékeny viselkedése különösen furcsán hat itt, ebben az értelmetlen, vérgőzös világban
- Sakál, Arel istennő papja, az osztag kapitánya. Íjász, vívómester, őrült. Rossz nyelvek és értő megfigyelők szerint nem mindig ebben a sorrendben. Haditervei jók, a megvalósítás során azonban ő rohan elöl, nem hátrál meg a legrosszabb helyzetben sem. Mindig ő kapja a legsúlyosabb sebeket, de erre büszke is. Ha nem engedelmeskednek neki, nem büntet, hanem példát mutat - még elszántabb lesz
- Szikra, ordani Főnix, a Tűzvarázsló Rend katonai megbízottja. Fegyelmezett, kimért harcos, a felesleges szavak és mozdulatok esküdt ellensége. A háború kezdetén csatlakozott a pyarroni erőkhöz, ennek okairól nem beszél – másról sem nagyon
- Bárd, akit a név kötelez. Ingerlékeny természetű, örökké akadékoskodó férfi hajítóbárdokkal, csatabárddal, pajzzsal és mellvértben. Az osztag legkiállhatatlanabb tagja, aki nemrégiben csatlakozott a csapathoz – jó boraival és cinizmusával napok alatt Medve legjobb cimborája lett
- Ding, a rettegett Öt Vércse nomád törzs harcosa. Igénytelen, alacsony, hallgatag ember, aki lovakkal és kutyákkal beszélget, hisz a szellemekben, jóscsontokkal játszik és sámánnak szólítja a Magisztert. Ha nem lenne képes száz lépésről eltalálni az amundfingot, senki sem értené, mit keres itt
- Magiszter, pyarroni mentalista, a nehézségekhez apránként hozzászokó, idős varázsló. Megértő, bölcs és határozott ember, aki a küzdelmet a harcosokra, a felderítést Grófra és Szellemre, a tárgyalást a hadnagyra bízza. A csapattagok közti mentális kapcsolatért felel. A pszihez nem konyító dwoon, a szütyőit rendezgető nomád és a rejtőzés hagyományos módszereit követő Szellem esetében ő is tehetetlen – maradnak a kézjelek… és a remény, hogy önállóan is képesek cselekedni
A pyarroniak, és így a csapat bázisa is, a Debuna el Gerro oázisban van, innét indulnak a támadások, gyakran térkapuk használatával. Ezeket sosem a táborban nyitják meg, hanem 1-2 napi járóföldön belül, nehogy ezzel elárulják a bázis helyét.
[A kráni tábor ugyan olyan titkos, mint a payrroni, ezért mindig semleges terepen vannak a találkozók. (ennek nagyon szoktak örülni a homoki elfek
