I. Gyermekkor:
1. Milyen nemzetiségű a karakter és hol született?
Nelveta 24 éve született Erigowban.
2. Kik voltak a szülei? Mi a foglalkozásuk/vagy kasztjuk?
Apja Krad egyházának felszentelt papja, míg édesanyja egy kisebb nemesi család sarja.
3. Milyen társadalmi pozíciót és vagyoni helyzetben volt a család? (gazdagok, szegények, megbecsültek, számkivetettek, stb)
A családja anyagi és társadalmi helyzete viszonylag előkelő részben apja hivatása részben anyja családja révén
4. Hol és milyen formában végezte tanoncéveit a karakter? (Céh, iskola, magányos mester, szülők okítása)
Erigowban kapott lovagi neveltetést, de apja kíváncsisága hatására bár elsajátította a lovagi harcmodort számos tudományágba bepillantást nyert.
5. Gyeremkkorban történt jelentős családi tragédiék (ha voltak ilyenek)
Békés gyerekkora volt mindenféle tragédiától mentes.
6. Gyermekkorban történ jelentős -a karakter életútját befolyásoló- örömteli események (ha voltak ilyenek)
semmi jelentős.
7. Miért azt tanulta a karakter amit? (a képzettségek megindoklása; pl.: a Céhben tanulata, az apja kovács volt, stb.)
Részben társadalmi elvárás részben apja hatására.
8. Mi az amihez a karakter különösen jól ért és miért sikerült ilyen magas szintre jutnia benne? (Értsd a karinak mely képzettségei vannak 3. fok fölött és miért?)
Nelveta különlegessége a sokoldalúságában és hihetetlen tanulékonyságában rejlik.
9. Ha karakter családi kapcsolatrendszerének vázolása. (Pl: van egy fogadós nagybátyám Erionban)
A szülei Erigowban élnek. Családja áldásával kelt útra, hogy tanuljon és tapasztalatokat gyűjtsön a világban.
10. Mi volt a karakter "hobby"-ja? (Olyan képzettségek -ésszerű- megindoklása amik szorosan nem következnének a kasztból.)
Kifejezetten érdeklődő természetű, szinte minden érdekli és szellemi képességeinek hála számtalan képzettséget sajátított el már most alacsony szinten.
II. Ifjúkor
1. Szerelmek és barátok (ha voltak/vannak)
Átlagos nemes ifjú vannak barátai és voltak szerelmei, de semmi rendkívüli.
2. Pártfogók és ellenségek (ha vannak ilyenek azokra hogyan milyen körülmények között tett szert a karakter?)
Családja. Ellenségei nem igazán vannak. Kifejezetten békés típus.
4. A tanulóévek vége (Mi volt a karakter "mestervizsgája" azaz mi volt az a momentum amikortól az adott Kaszt tagjának számított?)
Amikor apja elengedte utazgatni.
5. Mit vár el tőle az iskoljája/céhe/rendje/mestere?
Hűséget a hazája és a pyaroni eszme iránt.
6. Mi a karakter célja most hogy az lett aki?
Szeretne minnél több dolgot megtanulni egyenlőre még nincs konkrétabb célja.
7. Kihez hű a karakter? (Kiért érez felelősséget? Kinek hajlandó szívességet tenni/engedelmeskedni és miért?)
Családjához és hazájához.
III. Személyiség
1. Van a karakternek jellegzetes szokása? (rágja a száját, káromkodik, fütyörészik, mindig zabál valamit, stb)
Ha van rá egy kis ideje olvasgat mindig van nála legalább egy könyv, de társaságban természetesen az emberekkel foglalkozik.
2. Miben rejlik a karakter kiválósága? (Pl: kiváló tőrdobó)
Inteligenciája kifejezetten jó megjelenéssel és komoly fizikai erővel párosul s ezek együtt komoly hatást gyakorolnak az emberekre.
3. Mi a karakter gyengéje? (Pl. női társaságban annyira zavarban van, hogy nem bír kinyögni egy épkézláb mondatot)
Nem mindennapi adottságait eddig még nem sikerült egyetlen cél szolgálatába állítania mivel túl sok dolog érdekli egyszerre.
4. Mi a karakter kedvence? (Pl: Imád meztelen talppal sétálgatni a fűben, imádja a törpe pálinkát; stb)
A tanulás minden formáját kedveli. Legyen az olvasás, vagy személyes tapasztalat. Szeret társaságban lenni, de nem szeret a társaság középpontjába kerülni.
5. Mi az amit szívből utál? (pl: a fűzős ruhákat, a füstös kocsmákat, az izzadtságszagot, stb)
Árulás.
6. Mi a karakter legnagyobb félelme? (ez lehet irracionális is) (pl: élve eltemetve lenni, víziszony, stb)
Hogy sose talál magának igazi célt az életben.
7. Mi akarakter legmerészebb álma? Mire vágyik a legjobban?
Egyenlőre csak célt szeretne találni az életének.
8. Vannak-e a karakternek előítéletei? (nem szükséges ésszerű magyarázatot adni rá, elég hogy a karakter úgy véli ő megfelelő indokkal rendelkezik; Pl: utálom a gorvikiakat, mert egytől egyig aljas gyikos az összes)
Nincsenek. Amit neveltetéséből kulturájából fakadóan felvett azok felett is igyekszik uralkodni.
9. Vallásos a karakter? (Ha igen mennyire? Mekkora áldozatot lenne képes hozni a hitéért?)
Igen Krad hívő.
10. Mit tart a karakter a mágiáról és a használóiról?
Mint minden más iránt a mágia iránt is érdeklődik, de annyira még sose kötötte le hogy komolyabban foglalkozzon vele, így ismeretei csak történetekre, mesékre korlátozódik leszámítva a pszi alkalmazást.
11. Ha egy mottóval kellene kifejezned a karakter személyiségét mi lenne az? Pl.:
Sose lehet eleget tanulni.
2-3 szint
Nemsokkal azután, hogy tanulmányait befejezte és hazatért a családi fészekbe. Váratlan vendég érkezett a házba rég nem látott nagybátyja személyében. Aki személyiségében hihetetlen módon hasonlít Nelvetára pont olyan érdeklődő s bár már őszül hasonlóan Nelvetához még ő sem kötelezte el magát egyetlen tudományág mellet. Végül szülei jóváhagyásával útra kell nagybátyjával, hogy egy krad papot kísérjenekl el az Ibarába. Útjuk során kiderül, hogy nagybátyja hihetetlen mértékű tudás birtokában van, s Nelveta hol őt hol a Krad papot faggatja folyamatosan. Amikor folytonos kíváncsiságával már az idegeikre ment a karavánvezetőket faggatta ki az Ibara titkairól és a túlélés trükjeiről. Útjuk során elvetődnek egy különleges erődbe is az Ibara határán, amit kalandozók egy csapata tart fennt és üzemeltet kereskedelmi állomásként illetve pihenőhelyként. Amikor itt megszálltak támadás érte az erődöt s bár súlyos sebekkel, de élve sikerült mindannyiuknak átvészelni az ostromot. Nelveta levonta a tanulságot az esetből, mely szerint ha járni akarja a világot és tanulni akar akkor nagyobb hangsúlyt kell fektetnie harci képességeire. S így az elkövetkezendő időszakban ideje nagyobb részét ezirány tanulmányainak és a gyakorlásnak szentelte amiben nagybátyja komoly segítségére volt. Az út további részében még részük volt néhány kisebb csetepatéban, de végül szerencsésen elérték az uticéljukat. Az út folyamán Nelveta megkedvelte a dzsadok kultúráját és nyelvét és ezirányú ismereteit is tovább mélyítette. A krad pap nyugtalanító híreket kapott Amhe Ramunnal kapcsolatban, s mivel őt és Nelveta nagybátyját másfelé szólította a kötelesség. Ezért megkérte az ifjú lovagot, hogy maradjon az Ibarában és gyűjtsön további híreket legyen ő a rend szeme és füle e vészterhes időkben. Nelveta pedig örömmel maradt e ismeretlen vidéken. S most az Ibarát járva igyekszik minnél többet megtudni a vidékről az itt élő népekről s legfőképp Amhe Ramun elkövetkezendő eljöveteléről. Eddigi kutatásai során részben a vidék történelmét igyekezett megismerni a könyvtárakban illetve a vidék bölcseitől, illetve sokszor karavánkísérőként az itteni élet fortélyairól igyekszik gyakorlati tapasztalatokat szerezni. Egy-egy nagyobb településről pedig igyekszik leveleket küldeni atyján keresztül Krad egyházának, hogy a lehető legjobban ellássa őket információkkal.
Külső:
Közel 2 méter magas kifejezetten erős testalkatú jó kiállású férfi. Hófehér haja s zöld szemei kyr ősökre utalnak, de ennek semmi egyébb hatása nincs. Mivel az elmúlt időszakban többnyire utazgatott, így többnyire páncélban látni, de társadalmi eseményeken általában páncélját félretéve nemesi öltözetben jelenik meg. Tőrétől és kardjától szinte sose válik meg. Egyébb felszerelését a lova nyeregtáskájában és a vezetéklovára málházva hordja.
Felszerelés (a feltüntetett összegek már a mennyiséggel be lettek szorozva)
félvért (ingyen), lovagkard (3a) pajzs (1a, 6e), nehéz harci ló (10 a), utazóló (1a),
gyeplő 2 db (30r), kötőfék 3 db (3 r), lópokróc 2 db (8r) harci nyereg (5e), málhásnyereg (2e),
lovaglócsizma (3 e), derékszíj (15r), gatya 3 db (9r), incogno (1 e), ing nemesi 2 db (4 e),
nadrág 2 db (40r), abrak 6 napi (24 r), hús 3 font (6 r) kenyér 3 db (3r), só (1r), szalonna (5r)
fáklya 2 db (2r), fenőkő (1r), írótoll 2 db (40r), közönséges kardhüvely (2e), kova és acél (5r)
kenderkötél (30r), kulacs (4r), övtáska 2 db (1e 40r), papír 5 ív (1e), szekerce (2e), takaró 2 db (1 e 60r)
tapló 5 adag (10r), tinta (20r), tömlő 3 db (9r), tőrhüvely(1e), varrótű 3 db (9r), vödör (1e). sisak (1a 4e)
induló: 29a
elköltött: 18a, 3 e, 74 r
marad: 9a, 6e, 26r