Szerintem a varázslás "gyönyöreit" fokozza majd még az első alkalom, amikor ténylegesen megpróbál Misil varázsolni valamit.


Egy példa a varázslásra/gyógyításra:
Egy 1.szintű "gyenge ork" hadonászik a kardjával és az véletlenül beleakad Balin lábikrájába.
Ork TB-je karddal: 35
Balin VB-je: 45
Támadódobás: 96+15=111 (A nyílt 1d100-as dobás azt jelenti, hogy 96 és felette újra dobhatsz és hozzáadhatod.)
Végeredmény: 101, ezt megnézzük az egykezes vágófegyver táblázaton, a Láncing oszlopban, mert Balinon az van. Az eredmény: 10A
Ekkor Balin levon a Hp-iból 10-et, majd a Kritikus Vágás táblázaton dob az ork -20-szal 1d100-at. (Ez már nem nyít dobás.)
Mondjuk az eredmény 30-20=10.
A táblázat vonatkozó része: 06-20: Enyhe lábikra sérülés. 1Ép sebzés körönként.
A fentiek alapján, amíg meg nem gyógyítják Balin lábikra sebét, addig 1 Ép-t veszít körönként. Alap esetben meghalt, csak még nem tud róla, mert annak az esélye, hogy képzetlenül ellássuk kevesebb, mint 0.

Két lehetőségünk van: Barhelm "váltópénzei" között keresünk valamit, ami hátha gyógyítja a vérzést. Értsd.: Gyógynövényt kenünk rá. A MERP-ben ez az egyik legjobb és legáltalánosabb módszer. Ezért nagyon fontos kaszt a Kósza! (A pap is, mert ő is kap bónuszt gyógynövénykeresésre a kósza mellett, de a kószának még az észlelése is jól fejlődik, mivel nem nagyon kell neki varázslatoskodni.)
Ha mégis gyógyító varázslatokra bízzuk Balin-t:
Egyrészt majd meg kell gyógyítani a folyamatosan növögető (1 Ép/kör) Hp veszteséget, de az értelemszerűen várhat, amíg magát a folyamatos vesztést meg nem állítottuk.
Misil rálapoz A Vér Útja varázslatlistájára:
1. szintű (1 Erőpontba kerül) Alvasztás I: Csökkenti a körönkénti vérveszteséget 1-gyel. Jelen esetben ez elegendő is a "teljes gyógyuláshoz" //azért idézőjel, mert az eddig felgyűlt Hp-k nem ugranak vissza maxra, csak nem vérzik tovább //, azonban ezzel egy óráig nem szabad aktívan mozogni.
2. szintű (2 Erőpontba kerül) Sebgyógyítás I: Ugyan az, mint az előző, de azonnali és "maradandó" a vérveszteség csökkenés, akkor is, ha Balin rögtön örömtáncra perdül, hogy mégsem halt meg az összeszenvedett karakter egy lábikra-vérzésben.
Válasszuk a Sebgyógyítás I-et.
Zárójelben két dolog szerepel:
K - Közcélú varázslat: elvileg az alany beleegyezik és nincs mentődobás, de ha nagyon makacskodni akar a törpe, hogy "ez csak karcolás", akkor dobhat mágiaellenállást.
KT5 - Kockázati tényező, hogy a Gonosz valamilyen méretű szolgája felfigyelt a varázslat létrejöttére és ingerenciát kap, hogy "odanézzen". (A varázslat után ezt is levezetem.)
Hatóterület: 1 célpont
Időtartam: Állandó
Hatótávolság: érintés
A varázslat sikeres elmondásához dobni kell az alapmágia TB-re, akkor is, ha nem támadó a varázslat, mert ekkor csak az számít van-e kudarc.
A varázslatot max. 4 körig lehet előkészíteni. Ettől függően jár egy módosító a varázslat dobásra.
0 kör: -30
1 kör: -15
2 kör: +0
3 kör: +10
4 kör: +20
Tehát, ha Misil azonnal be akar avatkozni, akkor a sérülés körőben meg kell érintenie Balint és -30-cal dob egy alapmágia TB-t.
Misil alapmágia TB-je: 10
0 kör előkészítés: -30
Érintés: +30
Kapcsolat varázslatnál a célpont láncinget visel: -10
Alapmágia dobás: 1d100+0 (nyitott dobás)
A 235.o.-on lévő táblázatban megnézzük a Láncing oszlopot, mert Balinon, mint "célponton" az van. Ha 16-ot vagy kisebbet sikerül dobni, akkor bukta van. A 2 erőpont elveszett és nem jön létre a varázslat. Ha 17 vagy több a dobás, akkor a vérzés elállt.
A táblázatban látható +/- és 0 módosítók az ellenállás dobáshoz jönnének, ha Balin nem szeretne mégse meggyógyulni.
Ha Kudarc, akkor meg kell vizsgálni, hogy a varázslót érte-e negatív hatás emiatt? Elkezdett vonzódni a Sötét Oldalhoz vagy sem? Meg ilyenek, de ebbe most nem mennék bele, így is hosszú lesz ez.

Akár sikerült, akár nem a varázslat, most jön a KT5 esélye!
Kockázati tényező:
Minden varázslatnak, még a legenyhébbnek is, van esélye, hogy "Szauron odanéz".
A korszaktól függően vannak módosítók:
Korai Harmadkor: -15
Közép Harmadkor: +0
Késő Harmadkor: +25
Negyedkor: -25
Mi alapvetően a Késő Harmadkorban játszunk, amikor az Egy Gyűrű ismét felbukkant, de talán még kiimádkozhatunk Castorból egy már-már Késői, de még-még Közép Harmadkort, amikor +0-ba dobható a "Szauron odanéz" esély.


Tehát a kockázati tényező egy eccerű Sebgyógyítás I-nél:
KT: 5
Korszak: +0
Nyitott dobás: 1d100+5
Ha ez több, mint 100, akkor "odanéznek". Ennek pontos negatív hatásaira is lehet dobni egy vidámat, de ezt szintén egy következő belelendülésnél írnám tovább, ha nem gond.
Összefoglalva: Amíg minden sikerül, addig nincs gond, de nem hülyeségből mond olyanokat Gandalf, hogy "talán megkockáztatok még egy kis fényt", mert egy fényvarázzsal be lehet tenni a "titikos küldetésnek".


A +2-es varázslatfokozó:
Alapból minden "két pihenés közötti" időszakban (gyakorlatilag naponta) a max Erőpont-ot lehet elvarázsolni. Misil esetében ez 10 pont. (A Karakterek topicban lévő karakterlapján hibásan szerepel a 15, mert az a 100-feletti IT-ből fakadt. Ezt visszaadtátok, így már csak a 99-es IT-hez tartozó 10 jár.)
Naponta 10 szintnyi varázslatot tud elmondani alapból, különböző felosztásban.
A varázslatfokozó ezt annyival tolja ki, hogy naponta 2-szer azt mondhatja 1-1 db varázslatra, hogy ezt most a varázslatfokozó terhére mondta el. Ekkor nem csökkennek Erőpontjai az adott varázslat elmondásáért. Viszont csak olyanra mondhatja ezt, amit egyébként el tudna nyomni.
Pl.: 10 Erőponton van, amikor elnyomja a Sebgyógyítás I-et, ami 2 Erőpontba kerül. Ekkor két választása van:
1, Erőpontból varázsol: 10-ről 8-ra csökken erőpontjai száma.
2, Varázslatfokozóból varázsol: 10 marad Erőpontjai száma, de már csak 1 "ingyen" varázslatra van lehetősége aznap.
Huhh, remélem tudtam segíteni. Kérlek inkább kérdezzetek bele, hogy mi nem világos még, mert nem tudom miről kellene a témában részletesebben beszélnünk még?