Én per speciel egy kirekesztõ varázskörre gondoltam, teszem azt a varázsló felrajzolja egy kardra, és akkor azt a fegyvert nem tuggyák megközelíteni az élõholtak. VAgy ilyesmi.
Meridian
Sini: csak példa volt a fémizzítás...-.-
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. " "Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Gondoltam,hogy csak példa,de ha már kérdezel és példákat hozol fel,akkor valszeg arra a példára válaszolnak neked
Hát nincs most nálam Etk,de meg kellene nézned,hogy a varázsköröknél van-e méret meghatározva mert ha van,akkor alapból bukó.Egyébként meg megoldhatónak találnám a dolgot,csak egy kardra elég nehéz lehet felrajzolni egy varázskört,ami meg is marad...mert ugye bár ha megsérül,akkor ott bumm lesz...
Destrukció: Mittom én mit írkál a könyv fürkészésre. Nálunk legalább egy mágiaismeret(tûzvarázslói)Af nemárt a bravúrhoz.
Jelek, körök: Nálam sincs hirtelen ZÕDKÖNYV, de a varázskörök csak arra hatnak, aki/ami belül van. Tehát, ha egy élõholtakat kirekesztõ kört rajzolsz fel akkor a körbõl rekeszt ki. A kardlapon lávõ kb érményi részt nem fogják érinteni, de a forgatót még megcsócsálhatják.
kirekesytõ vari kör az egy spec varikör.nem befelé hanem kifelé hat és ezt külön is kell megtanulni
Amugy amit Quator mondott abban is van igazság bár sztem nem feltétlenül kell az általam emlitett okok miatt,de ezt midnenki döntse el beláttása szerint
A varázslóban pont az a lényeg, hogy õ a varázslatokat felépíti saját magának. Õ érti a mûködését. Neki nem kell mágiaismeret. Elég a fürkészés, mert ez pont erre való. Elõször fürkészik, aztán destruál. Ez a menete.
Azt meg megnézem, hogy mikor fog valaki varázsköröket fegyverre rajzolni. Nem hiába vannak méretbeli korlátok pozitív negatív irányban. Mindenre megvan a megfelelõ. Varázskörök, varázsjelek, szimbólumok, bélyegek és pentagrammák. A varázskört területre csinálják, és általában kizár, vagy bebörtönöz. A varázsjeleket rakják mágikus eszközökre (kard, köpeny, kesztyû, stb...), a szimbólumok embernagyságú jelek és feliratok. Szerintem ilyeneket rak a varázsló a háza védelmére pl. A bélyegek nagyon picik, Pár centi, és azon hat, akire a varázsló festi, égeti, tetoválja. Ezek személyre hatnak. A pentagrammák meg idézésre vannak, és a varázskörhöz hasonlóan a földre rajzolandók.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Szopi, hogy nincs mindig fürkészésre idõ. Igenis kell a mágiaismeret, méghozzá azért, mert ha pl. egy toroni boszmester, aki 6 szinttel magasabb mint õ fogja, és valami egyedi villámvarázst nyom, alapból a vari sem tudja hogy mit varázsol és még mágiaismerettel is csak azt fogja látni, hogy villámmágiát használ. Életmentõ lehet. És a destruálás semmire sem jó azon kívül, hogy hosszú hatóidejû varikat oszlasson el. Nyista counterspell, pedig az kéne, fain lenne.
Amúgy a varázsló elméletileg bármilyen hatás létrehozására képes, ez is le van írva. Az a baj, hogy a megadott mozaikokkal néha egy egyszerû hatás is több tucat mana, és van, amit képtelenség belõlük kirakni, pedig iszonyat könnyû lenne.
A mágiaismeret az tényleg egy jó dolog. És a destruálás tényleg nem az instant spellek ellen van. Az ellen aurák, és ellen, megelõzõ, vagy kontratámadások vannak. Amúgy az tényleg igaz, hogy elvileg mozaikmágiából a szférikuson kívül mindent ki lehetne rakni, de próbálj meg bárdvarikat csinálni, és ne mentálmágiával. Az elemi fény, meg a pár iskolaforma meg lutyfusz. Szóval ez is érdekes kérdés.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
A fény csalóka illúzióihoz minek nyúlna egy emelkedett szellemû mester, mint amilyennek magukat tartják a varázslók? Egyébként ez már szemléletbeli dolog. Az tény, hogy van olyan amit nem tudsz értelmes manamennyiségbõl vagy egyáltalán kihozni a mozaikokból, de aki emiatt siránkozni mer...
A mágiaismeret azért is kellene, mert mondjuk akár mennyire tudja a varázsló, hogy mi-miért, a különbözõ hagyományokat elõképzés nélkül nem látja át mivel nem tudja mire figyeljen igazán. Itt az eredeti példára gondolva: A godoni tûzmágiáról fogalma sincs egy dorani adeptusnak.
Végül a legnagyobb ellensége a varázslóknak: KM!!! "Mivel lennél? Én bármit megengedek....VARÁZSLÓ?! NEM!! SOHA! HOZZÁM NEM ÁLLHATSZ BE VARÁZSLÓVAL!" Ugyebár?!
Na, ez az a probléma, ami nagyon sok kitárgyalást igényel. A varázsló. Mert igazából hiába tud mozaikokból összetenni varázslatokat, a kalandozó varázsló legtöbbször egy-egy mozaikot használ idõ- vagy térmágiával. Igazából minden mágia ami az ETben van lutyfusz. Kevés. Qrva kevés. Legalább dupla ennyi kellene, hogy lehessen finomságokat építgetni. Vagy mint Alyr Akhon, elkezdeni új varázslatokat kidolgozni. Rakásra...
Meridian
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. " "Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
A varázsló, mármint a kalandozó két varázslatot használ. Sorrendben: maxos elemi erõ aura->elemi tûz formázva. Aki mást hangoztat az festi magát.
Komolyra fordítva a dolgot. Szerintem a varázslónak nem az lenne a lényege, hogy ezerféle hülyeséget eszkábáljon mágia címszó alatt. Hanem, hogy nagyon sokfélét ki lehessen hozni attól függõen, hogy a mágia mely területét részesíti elõnyben. Illetve, hogy megpróbálja az összes területet naggyából egy szinten mûvelni. De nem fog azzal ügyködni, hogy feltalálja a hologrammos órát, ami minden órában csipog és elfér egy karkötõn. Vagy a sokat emlegetett atomgombát.
Jut eszembe. Kihez állhatpk be varázslóval? Most megjött hozzá a kedvem.
Volt ezzel kapcsolatosan egy jó írás. Mármint a fizikával. Az átlag ynevi varázsló nem Isaac Newton. Atombomba felejtõs, a karinak eszébe sem jutna. A kari tudása nem egyenlõ a játékos tudásával, ez kicsit nehézzé tesz bizonyos dolgokat. Amúgy meg elemi erõ aura tényleg hab. De elgondolkodott már valaki azon, hogy az elemi erõ KITÖRÉS milyen jó? Nos, amíg nincs cinkelt k6-om, addig azt preferálom a tûz helyett. Miért? Mert a kocka kb. 2-3-as átlaggal dob, az viszont a 4Mp-ért 2-3 helyett 4 et sebez. Mindig. És nem ég oda a seggem.
Kéne nyitni egy topicot, hogy vari kombók, taktikák, egyedi varázslatok, stb. Ha már a flém nem jött össze...
Igen például a démonúr idézése mozaik is nagyon jól használható és a fizika törvényeinek megfelelõen a varázsló atomjaira hulló teste sem vész el csak átalakul.
Közben egy másik kérdés, amit már vitattam egyikõtökkel-másikótokkal, de itt azt hiszem méh nem volt terítéken. HA mégis bocs az ismétlésért.
Mi a véleményetek a kasztok alap képzettségeinek önkényes átcsoportosításáról? Itt valami miatt a fejvadászt akarták már többen átformálni. Mondván, hogy õt biza az alapkiképzés alatt, (ami elvileg minden tanoncnak azonos) inkább másra tanították. PL: nem kap 15 fegyver Af-ot csak 1-et MF-en és még két Af-ot meg a fennmaradó KP-t. Vagy a fejvadász aki a hátbaszúrás, álcázás alapjait sem tanulta meg mert õ a kétkezes harcot tanulta helyette Mf-en. Meg ilyesmik ferdülnek elõ. Ezt meg kéne beszélni, mert lehet, hogy csak én vagyok a túl régimódi, aki elvárná, hogy a mesterek a hagyományok szerint képezzenek és ne kreditrendszerben lehessen "tárgyakat" választani.
Na ez kényes kérdés. Az etk sok szempontból elég tré, nem lehet rá építeni. A 15 fegyver használata azért volt szükséges, hogy bármilyen fegyvert tudjon használni, azaz sokrétû, szerteágazó legyen a tudománya. Mf-et meg 1. szinten ne kapjon már senki, mert az hab.
Szerintem nem lenne semmi baj a varázsló kaszttal, ha nem lennének olyan egyének, akik úgy játszák ki, hogy megbotránkoztatják a társaikat, és elrontják azok játékélményét. Kifejezetten jó kaszt. Színes, sok lehetõséget rejt, gondolkodásfejlesztõ, és tud csapatjátékos lenni. Én is olvastam azt, amit Hakea, és nagyon igaz. Egy ynevi (középkori) embernek nem fog eszébe jutni, hogy atombombát, géppuskát, versenyautót, tengerealattjárót stb építsen. A kahreiek is kicsit néha már súrolják a realitás határát. Ha ezt, és sok más alap szabályt, szokást, törvényszerüséget betart a játékos, akkor élvezetes játékot fog a varázslóval produkálni.
A fejvadásznál meg szerintem ugyanaz a helyzet, mint mondjuk a harcosnál. Jó lenne neki is egy hivatalos kiegészítõ szabálykönyv, mert nagyon sokrétû. Az ami az ETK-ban le van írva, az egy dolog. Ha valaki sok regényt olvasott, sokat játszott fejvadásszal, és sok embert látott játszani fejvadásszal, akkor rájön, hogy sokféle fejvadász létezik. És a sokféleségre nehéz úgy alap képzettségeket adni, hogy mindegyiknek jó legyen. Szerintem nincs azzal semmi probléma, ha valaki kigondol egy koncepciót, megbeszéli a KM-el, hogy az adott koncepciónak melyik kasztbéli képzettség nem felel meg és miért, és ezek után azt be lehet váltani KP-ra. Persze mindezt az ésszerûség határain belül. A KM jogköre és kötelessége, hogy fenntartsa az egyensúlyt, és realitásérzéke legyen. És a beváltott képzettség azt jelenti, hogy valamit nem tanult, ezért az az idõ és energia neki megmaradt, hogy helyette tanulhasson mást. És ez nem ad semmi pluszt, csak adott helyzetben színesítheti, élvezetesebbé teszi a karaktert. Az meg, hogy egy klánnak melyik képzettség az, ami tradícionális és hagyományszerû az tájegységtõl, kultúrától is függ. Az megintcsak a KM feladata, hogy ezeket a képzettségeket is belerakassa a karakter képzettségei közé a játékossal. De istenem. Legyetek rugalmasabbak. Az ETK nem szentírás. Ahány ember, annyiféle magus. Mindenki másképpen képzeli el Ynev világát, mert az egész egy fikció. Tekintettel kell lennünk egymásra és meghallgatni a másik véleményét ezekrõl a dolgokról, mert lehet, hogy a másik jobban vélekedik valamirõl, és megváltoztathatja a mi véleményünket. És végtére is nem az a legfontosabb, hogy mi van az ETK-ban, hanem, hogy jól érezzük magunkat játék közben. Ezt a kettõt kell egyensúlyba hozni.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."