• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
5059 hozzászólás • Oldal: 109 / 338 • 1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 338

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2007.08.01. 9:52

Nekem is van néhány nagy kedvenc karim az évek során összegyűlt kupacban. Valahogy én úgy érzem a nagyvilágot egyrészt nem érdekelné, hogy én hogyan is tápo... ööö... alkotom a karikat. :lol: A másik meg aki csak úgy megnézi érdeklődésből úgyse tudja mik történtek vele. 8)

Közben eszembe ötlött, hogy a nem az oldalon játszódó sztorizgatás és karakteres anekdoták itt azért már :off: . :D A tavernába át lehetne irányítanom magamat is a többiekkel, akik e témát fejtegetik. 8)
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Saggaras Zenir » 2007.08.01. 13:59

Quatorhoz hasonlóan én is szeretném jelezni hogy nálam sincs egy fia szabad hely sem. De higyéttek el bármennyire is kételkedtek abban hogy a nyílt játék nem lehet jó, szeretném jelezni hogy nagyon jól szórakozom pedig az elején kételkedtem. De igazából lassan keveslem hogy csak 3 JK-m mozoghat egyszerre, mert igy is egy helyet fel kell tartanom.
kép - Naiden Findalath - Sivatagi Vihar
Akimoto Yuusuke - Holtak Bosszúja
Avatar
Saggaras Zenir
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1607
Csatlakozott: 2006.12.17. 18:06
Tartózkodási hely: Toron
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.08.05. 22:44

Figyelem!

Orwen del'Correl új kalandot hirdetett meg Abbit világítótorony címmel!

Jelentkezni pm-ben, e-mailben, messengeren tessék, amíg van szabad hely!

Aki lemarad nem lógatni az orrokat, a nyílt játéktér állandóan nyitva áll a játszani vágyók előtt!
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2007.08.06. 12:56

Üdv!

Látom it csak az jut be "normális" zárt kalandba, aki éjjeli bagolyként mindig üzenetküldésre készen virraszt a gép előtt. :shock:

A nyílt játékok tényleg várják a karikat egy kis holtjáratra valamelyik érdekes helyszínen. :roll:

De nem lógatom az orrom, mert azzal még nem lesz jobb a lehetőségek tárháza. 8)
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.08.07. 8:22

Igen ebbe én is elefutottam, pedig végre kipróbálhattam volna a d20-at. Asztaliban nem vitt rá a lélek. :)
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.08.07. 9:09

Garmacor írta:Igen ebbe én is elefutottam, pedig végre kipróbálhattam volna a d20-at. Asztaliban nem vitt rá a lélek. :)

Garma!

Orwn del'Correl Abbit világítótorony c. meghirdetett kalandja nem ugyan az amit Castor hirdetett meg a d20-as rendszerben. :wink:
Castornál még van hely - ezt biztosan tudom. :)
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.08.07. 10:37

Igen, igen! Nem tudom honnét vetted hogy nincs. De akkor ezt jelentkezésnek veszem és beírlak jó? így már négy fő lesz és szerintem ennyi elég is.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.08.07. 11:03

Ok. Akkor igen itt is megerősítem a jelentkezésemet a d20 alapúra. :) Bocsi valamit elnéztem.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.08.08. 10:22

Yvett, Herold, Saggaras és Garmacor!

Hogyan alkossunk karaktert a MAGUS D20- rendszerében?

Készítek egy karaktert, amiben lépésről-lépésre bemutatom a kedves leendő játékosoknak, hogy hogyan érdemes végigmenni a D20-as Magus karakteralkotásán, hogy abból a végén egy épkézláb és játszható karakter legyen.

Nos a karakter neve legyen Gelvin egy pyarroni fiú aki nagyon szeretne varázsló lenni...

1. A leendő kalandozó kaszt kiválasztása

Azért lényeges ezzel kezdeni a karakteralkotást, mert a rendszer megkülönböztet Alapkaszokat, amelyek az átlagemberek által járható fejlődési útvonalat jelenítik meg, és amelyben minden karakter eltölt hosszabb-rövidebb időt; és un. Kalandozó kasztokat; amelyek lényegében az ETK-ból ismert kasztok.
Azonban hogy egyes kalandozó kasztnak a tagjai lehessünk, bizonyos követelményeknek kell megfelelnünk, amiket jó, ha előre kijegyzetelünk magunknak, hogy a későbbi karakteralkotáskor ezeket szem előtt tarthassuk például az Alapkasztok megválasztásánál és a Kp-pontjaink elköltésénél és a Képességek felvételénél, ezt jó tudni. Helyesebben fogalmazva a karakteralkotás során mindent ennek kell alárendelni, amennyiben Kalandozó-kaszt tagjai szeretnénk lenni.

Tehát én egy varázslót szeretnék csinálni, mely Kalandozó-kaszt követelményei a következők:
//Amikor egy szám mellett „+” jel van az azt jelenti; hogy annyi vagy annál nagyobb kell hogy legyen.//

Követelmények:

Faj: ember, elf, félelf, kyr-vérű, dzsenn
Alap TÉ: -
Jellemző: Tudat 3+
Képzettségek: Pszi használat 6+ Összpontosítás 6+
Képességek: Kiválasztott, Pszi-Alapfok, Pszi-Mesterfok, Írástudó
Egyéb: Rend jellem
Ideális (de nem kötelező) háttér: Novícius 3

2. A faj kiválasztása

Miután eldöntöttük, hogy milyen kasztú kalandozóval szeretnénk játszani és tisztán látjuk annak követelményeit. Válasszuk ki a fajt.
Már itt meghatározó, hogy milyen kasztot választottam, mert ahogy a fenti példa mutatja például gnóm nem lehet varázsló. (Ezen lehet vitatkozni, de most eltökéltek vagyunk, hogy a D20-rendszerében alkotunk karit, ezért én is ragaszkodok a könyvben leírtakhoz, hogy tiszták legyenek a határvonalak.)
Szóval akkor leendő hősünk egy pyarroni ember lesz.
Nagyon fontos hogy tisztában legyünk; adott estben akár ki is jegyzeteljük az adott faj „Jellemzők” és (ha van) a „Javasolt hátrány” címszó alatt található információkat, mert NAGYON módosíthatják a karakteralkotás folyamatát! Az ember-fajnál például ezt találjuk:

Jellemzők:

Alkalmazkodóak: Természetüknél fogva az embernépek igen alkalmazkodóak Az ember karakterek a karakteralkotás során
„Gyermekkorukban” kettővel több Képességet kapnak. (Összesen tehát ötöt)

Tanulékony: Az emberek gyorsan sajátítanak el különféle ismereteket, minek köszönhetően a karakteralkotás során, „Gyermekkorukban” 3-mal, valamint minden karakterszinten (így már az elsőn is) 1-gyel több képzettségpontot kapnak.

Tehetséges: Az emberek meglepően tehetségesnek bizonyulnak a legkülönfélébb területeken. A játékos kiválaszthat két képzettséget, melyekben a karakterének különös tehetsége van. A választott képzettségek esetén a karakter +2 módosítót kap a képzettség próbária.
...

Nah, végre egy rendszer, amiben megéri emberrel is játszani és nem csak abban különbözik az elftől, hogy csúnyább és bénább nála; és korán meghal.

3. A Tulajdonságértékek meghatározása

Ennek hogyanját és mikéntjét most nem részletezem, le van írva az Alapkönyv 100.-101. oldalán.
A karakteralkotáskor én mint KM, a Pontelosztás-os módszerrel engedélyezem a Tulajdonságértékek megvásárlását.
Ennek mentén Gelvin értékei a következőképpen alakulnak:
(A zárójelbe írt szám a tulajdonság értékéből fakadó és a kockadobások értékéhez hozzáadandó bónuszt jelöli.)

Erő: 10 (+0)
Ügyesség: 10 (+0)
Állóképesség: 10 (+0)
Intelligencia: 16 (+3)
Akaraterő: 16 (+3)
Karizma: 12 (+1)

Itt jegyezném meg, ha olyan fajt választunk, amely módosítókat ad bizonyos Tulajdonságértékekre, annak levonása és hozzáadása a főértékekhez itt és most kell hogy megtörténjen, ez módosíthatja a zárójelbe tett bónusz értékét is. Ezt érdemes szem előtt tartani mikor megvásároljátok az adott Tulajdonságértéket. Ha például valaki 12-es Erejű elf harcost akar, akkor valójában neki 14-es Erőt kell megvásárolnia, hisz a fajból adódóan az elfek -2-őt kapnak az erejükre.
Szerencsére az ember fajnál nincs ilyen módosító, így léphetünk tovább.

4. A karakter „Gyermekkor”-ban tanult képzettségeinek meghatározása

Elérkeztünk hát a tulajdonképpeni karakteralkotáshoz.
Hisz a karakter taníttatása a gyerekorban kezdődik, nemritkán ahhoz a kalandozó kaszthoz alkalmazkodva, amelynek egyszer a tagja lesz.
A karakter gyermekkorában már Képzettségpontokkal rendelkezik, amiket elkölthetünk.

A karakter Gyermekkorban kapott képzettségpontjai:

(6+Intelligencia módosító)*3=

Az ifjú Gelvinnál a fenti képletbe behelyettesítve ez a következőképpen néz ki:

(6+3)*3=27

Eszerint 27 Képzettségpontból gazdálkodhatnánk azonban ne felejtsük el a fajból adódó bónuszt (Tanulékonyság) ami miatt +3-at kapunk. Tehát összesen: 30 pontból gazdálkodhatunk.

Gelvint kicsi kora óta tudatosan erre a pályára szánják, és a Lar-dor-i Varázslóisoklában –igazi iskolarendszerben- zajlik a felkészítése már 6-7 éves kora óta.

Azonban gondolkodjunk reálisan. Gelvin még egy gyerek és nem egy tanulógép. Tehát az elég életszerűtlen, hogy az összes létező pontját Elméleti képzettségekre, vagy Ismeretekre költse, mert nem 0-24 óráig ül az iskolapadban.

De az ideje nagy részét bizonyosan ott tölti. Úgy tűnik életszerűnek, -ez nem előírás csak én így gondolom- hogy a Kp-k 70%-át az Iskolában megszerezhető képzettségekre, másik 30%-át pedig szabadon költheti a hobby-jára, vagy olyan dolgokra amik nem az iskolában elsajátítható tudáshoz kötődnek.

Mikor meghatározzuk a képzettségeinket szem előtt kell tartanunk még egy dolgot:

-Ilyenkor minden képzettség Elsődlegesnek számít, azaz egy képzettségpontért egy szintnyit növekszik.

-Ebben a korban legfeljebb 3. szintig fejleszthetjük a képzettségeinket

- Az anyanyelvet ingyen megkapja a karakter 4. szinten.


Nézzük előszőr az iskolai életet, és képzettségeket, ahová akkor 21 pontot (70%-ot) fogok elkölteni, és most kell elővenni a kaszt-követelményeket, amivel az egész karakteralkotást indítottuk; hiszen –amennyiben az előtörténet indokolja- a kalandozó kasztra való felkészülés már ebben az életszakaszban megkezdődik.

A kasztleírás szerint a varázslóvá váláshoz a képzettségeket tekintve két követelménynek kell megfelelni:


Képzettségek: Pszi használat 6+ Összpontosítás 6+

Nyílvánvaló, hogy ennek elérése nem fog maradéktalanul a karakter gyermekkorában megvalósulni, de elkezdődik az alapozása, ezért felvesszük:

-Pszi használat 3 (marad 27 Kp)
-Összpontosítás 3 (marad 24 Kp)

(Megjegyzés: Az írástudás azért nincs itt, mert az Képesség, az más tészta és arról majd később...)

Ezen kívűl még mit taníthatnak egy gyermek-varázslótanoncnak? Nyílvánvlóan töménytelen Ismeret jellegű tudást válogassuk össze ezeket is, amelyeket valószínűleg megismertethetnek Gevinnel, a maga szintjén; és az is valószínű, hogy nem a Kozmológia alapelveivel fogják kezdeni, hanem amolyan „alapozó” ismeretekkel:

-Ismeret (Pyarron történelme)2 (marad 22 Kp)
-Ismeret (Legendák)2 (marad 20 Kp
-Ismeret (Földrajz-„terep”)2 (marad 18 Kp)
-Ismeret (Matematika)2 (marad 16 Kp)
-Ismeret (Etikett)2 (marad 14 Kp)
-Ismeret (Asztronómia)2 (marad 12 Kp)
-Ismeret (Ősi nyelv-Kyr)2 (marad 10 Kp)
-ismeret (Nyelvismeret-Erv)1 (marad 9 Kp)

A gyermekkorban elkölthető pontjaiból elköltöttem 70%-ot olyan képzettségekre, amivel az iskolában traktálták Gevint, de azért szabadideje is van amikor az csinálhat amit szeretne:

-Lovaglás 2 (mardt 7 Kp)
-Úszás 2 (maradt 5 Kp)
-Emberismeret 2 ( maradt 3 Kp)
-Hallgatózás 1 (maradt 2 Kp)
-Észlelés 2 (maradt 0 Kp)

Elköltöttünk minden Kp-pontot Gelvin gyermekkorában megtanult képzettségeire. Hogy melyik képzettséget mivel magyarázzuk, arra sok lehetőség van, most nem szenvedek, vele, ha rendes játszó karakter lenne kidolgoznám, de ez csak példaarakter...:D

5. A karakter „Gyermekkor”-ban szerzett Képességeinek (nem összekeverendő a Képzettségekkel!) meghatározása

A Képességek alatt a karakterek különleges tehetségeit értjük, melyek közül néhány lehetővé teszi, hogy sok esetben valóban csodás dolgokat vigyenek véghez. Amolyan „hősi képességek” ami kiemeli őket az átlagemberek sorából, és amelyek lehetővé teszik, hogy Kalandozó-kasztbe léphessenek.

-A képességek kiválasztásánál mindig tartsuk szem előtt, hogy a felvételüknek követelményei vannak, amiknek meg kell felelni.

pl: A „Fürgeség”-képesség felvételének az előfeltétele a 13+ Ügyesség.

- Minden karakter gyermekkorában 3. db Képességet választhat

- Ne felejtsük el hogy Gelvin ember, és ahogy a fajleírásnál láttuk ők bónusz képességeket kapnak; +2 Képességet választhatnak, összesen tehát 5-öt.

Gelvin a következő képességeket veszi fel. (A magyarázatukkal most nem foglalkozok, az Alapkönyvben megtaláljátok a leírását.)

Fontos! Ismét elő kell vennünk a választott Kalandozó kaszt követelményeinek leírását, mert a Képességekre is vonatkoznak kitételek, amelyeket mindenképpen fel kell vennünk ha az adott kaszt tagjai szeretnénk lenni!

Lássuk mi vonatkozik a Varázslóra:

Képességek: Kiválasztott, Pszi-Alapfok, Pszi-Mesterfok, Írástudó

Ez a 4. db Képesség van előírva, aminek a megléte szükséges ahhoz, hogy majdan varázsló kasztúak lehessünk. Ember fajuként –mivel 5 db Képességet kapunk- abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy ezeket már most fel tudjuk venni.
Aki más fajú varázslóval játszik, az nem aggódjon, mert a karakteralkotás későbbi szakaszában még fog kapni Képességeket, és azokból beszerezheti a hiányzót. (Az meg hogy most most ezeket Gyermek vagy Ifjúkorában szerzi tök mellékes, a játék szempontjából érdektelen. Csak a Képesség felvételének követelményeire figyeljetek oda.)

Tehát akkor az öt felvett Képesség:

1. Kiválasztott
2. Pszi-Alapfok
3. Pszi-Mesterfok
4. Írástudó
5. Lelkierő

Menjünk tovább, a karakter még korántsints kész.

6. A karakter „Ifjúkorában” elért fejlődése

- A karkater kap 3. db szintet. Ezeket csak és kizárólag az Alapkasztok közűl választhatja.

- A kasztleírásoknál leírták, hogy mely alapkasztok felvételével teljesíthetők legkönyebben azok a követelmények, amelyekkel beléphetünk az adott Kalandozó kasztba. A Varázslónál például úgy hogy mind a 3. szintet a Novíciusok kasztjában tölti el.
Mivel Gevlinnek már csak egy pár Követelményt kell teljesíteni a Varázslóvá váláshoz ezért én ettől eltérek egy kicsit.

A kasztok felvételénél meghatározóak az alap TÉ és az ún. Jellemzők(Szívósság, Gyorsaság, Tudat-ezek amolyan „mentődobások”; nem összekeverendő a Tulajdonságokkal!) értékei, ezek a játék során a legtöbbet használt és leginkább változó statisztikáitok, ezeket figyeljétek, hogy mennyit ad az adott Alapkaszt belőle és azt is mennyi a Kalandozó-kasztnál előírt követelmény; úgy kalkulájatok és úgy vegyétek fel az Alapkasztokat, hogy mikor összesíteni kell, hogy mekkora az alap TÉ, és mekkorák a Jellemzők (Szívósság, Gyorsaság, Tudat), ezek olyan szintet érjenek el, hogy beléphessetek a vágyott Kalandzó-kasztba!
Hogy most a Jellemzők, micsodák és melyik mire való, azt most nem részletezem, az Alapkönyvben elolvashatjátok, meg majd segítek, ha valami nem világos.

Tehát úgy döntök, hogy az 1. Tsz-jét Gelvin a Szerencsevadász kasztból kapja.

Gelvin 1. TSZ-ű Szerencsevadász

Tételezzük fel Gelvin kamaszkorában rossz társaságba keveredett, sokat csavargott, kis híján ki is csapták az iskolából. Innen van hogy felvettem ezt a kasztot 1. szintre. (Jó ez most nagyon gyatra és sablonos magyarázat, de ez csak amolyan „bemutató” karakter.)
Nézzük miket kapok:

TÉ: 0
Szívósság: 0
Gyorsaság: 2
Tudat: 0

Kp/szint: 8+ Intelligencia módosító (+faji bónusz)

Ezéert Gelvinnek 1. Tsz-ű Szerencsevadászként 12 Kp-ja van. Ezeket most elköltöm.
Érdemes olyan képzettségeket venni ami ebben a kasztban Elsődleges, mert az 1 Kp-ba kerül egy szint, míg ha nem elsődleges akkor 2 Kp-ba kerül egy szint.

Fontos! A képzettség szintje amit megvásárolsz nem lehet több, mint a karakter szintje+3!

Mivel Gelvin most itt első szintű ez azt jelenti, hogy maximum 4. szintű Képzettségei lehetnek.

A következőket vásárolom neki. (Ezek mind Elsődleges képzettségek a Szerencsevadász kasztnak)

-Keresés 3 (maradt még 9 Kp)
-Ismeret (Etikett)-ez már Gyermekkorában megvolt neki, ennek a szzintjét felemelem 1-gyel (így 3. lesz.) (maradt még 8 Kp)

-Információgyűjtés 4 (maradt még 4 Kp)
-Kézügyesség 4 (maradt 0)

Fp dobás: d6+Állóképesség módosító

Az egyszerűség kedvéért én automatikusan maxra veszem, tehettek ti is így, a karakteralkotás folyamán, nem kell dobálgatni. Tehát Gelvinnek 6 Fp-je van.

Azonban a következő két kasztját már Novícusként tölti el, csak összekapta magát hogy ne rúgják ki, ezért Gelvin:

Szerencsevadász 1/Novícius 2 lesz.

A második szintű Novíciusnak a következők az értékei:

TÉ:1
Szívósság:0
Gyorsaság:0
Tudat: +3

Azonban ne feljetsük el, hogy Gelvin 1. szintű Szerencsevadász is, ezért a Gyorsaság jellemzője +2 és nem 0!

Nagyon fontos!!! Mikor szintet léptél és a Jellemzők változásait nézitek, nehogy összeadjátok a látott számokat, mert nem azt kell csinálni!!!

Egyszerűen az adott jellemzőt mindig a jobb értékre cseréled! Ennyi. Nem összeadni, hanem a jobbikra cserélni! :D

A képzettségpontok kiszámolásánál ugyebár két szintet vettem fel, tehát mindenből duplázunk.

A Novíciusnál:
Kp/szint: 8+Intelligencia módosító (+Faji módosító),

Gelvinnél ez úgy néz ki hogy neki 16-os Intelligenciája van ami +3 modosítót ad, plusz még mert ember abból is cseppen egy pontocska. Tehát nekem most 24 pontom van.

Ebből kell úgy bevásároljak, hogy teljesíthessem az adott Kalandozó kasztba lépéshez szükséges követelményeket, jelen esetben a Varázslóét.

Fontos észben tartani, mint ahogy azt korábban is írtam, hogy a képzettség szintje amit megvásárolsz nem lehet több, mint a karakter szintje+3. Ez ugyebár jelen esetben 6. (A karakter szint az mindig a kakrakter összes kasztjában elért szintek összege.)

Mivel én most mindkét szintet ugyanabból az alapkasztból vettem fel, nem kell minden szintlépést külön elvégezni és külön elkölteni a kapott Kp-kat, és külön megváltoztatni a statisztikákat. Akkor kellene külön-külön szintlépést számolni, ha mindhárom alapkaszt különböző, lenne, hisz ott eltérőek az elsődleges képzettségek, és a kapott Kp-k.

Mielőtt a bevásárláshoz hozzákezdenék jó lenne tudni és egyben látni, hogy milyen Képzettségeket szereztem meg Gyermekkoromban illetve a Szerencsevadászként eltöltött egy szinttel, (ahol csak Képzettség fok emelés, fejlesztés volt azt már egyben jelenítem meg) ezt most ide bemásolom:

Eddigi képzettségeim:

-Pszi használat 3
-Összpontosítás 3
-Ismeret (Pyarron történelme)2
-Ismeret (Legendák)2
-Ismeret (Földrajz-„terep”)2
-Ismeret (Matematika)2
-Ismeret (Etikett)3
-Ismeret (Asztronómia)2
-Ismeret (Ősi nyelv-Kyr)2
-ismeret (Nyelvismeret-Erv)1
-Lovaglás 2
-Úszás 2
-Emberismeret 2
-Hallgatózás 1
-Észlelés 2
-Keresés 3
-Információgyűjtés 4
-Kézügyesség 4

Tehát ezen képzettségeim vannak eddig, most van 24. pontom. Nézzük meg hogy mit ír elő a Varázsló kaszt követelménye és mi van meg belőle teljesítve:

Követelmények:

Faj: ember, elf, félelf, kyr-vérű, dzsenn (teljesítve, hisz ember)
Alap TÉ: - (ezt könnyű teljesíteni... :D)
Jellemző: Tudat 3+ (teljesítve; a 2. Szintű Novíciusnak éppen 3-s Tudat jellemzője van.)
Képzettségek: Pszi használat 6+ Összpontosítás 6+ (nincs meg)
Képességek: Kiválasztott, Pszi-Alapfok, Pszi-Mesterfok, Írástudó (teljesítve, még gyerekkorában felvette ezeket a Képességeket, lásd ott.)
Egyéb: Rend jellem (felvesszük. :D)
Ideális (de nem kötelező) háttér: Novícius 3 (hát nekem sikerült úgy is megoldanom, hogy egy szintet Szerencsevadászként vett fel.)

Ha jól látom a Képzettségekre előírt megkötéseken kívűl már mindent teljesítettem.

Tehát akkor Gelvin befejezi varázslóként a tanulmányait, és igazi tudós főt művelnek belőle.

Ne felejtsük el!:

-max. 6.-os szintig vehetek képzettségeket

- csak azt a képzettséget tudom 1:1 értékben megvásárolni, ami a Novícius kasztnál Elsődleges képzettségként le van írva, ha ettől eltérő dolgokat karok tanulni abból 1 szintnyi 2 Kp-ba kerül!

Tehát akkor az újonnan felvett képzettségek:


-Pszi használat 3. és -Összpontosítás 3. képzettségek háromról 6-os szintre emelése 6 Kp-ba kerül, maradt még 18 KP-m. (Ezt mindenképpen meg kell tenni a Varázsló kaszt követelményeinek teljesítéséhez.)

-Ismeret (Ősi nyelv-Kyr) 2.-esről 4.-es szintre emelése. (maradt 16 Kp)

-Ismeret (pyarron történelme) 2.-esről 4.-es szintre emelés (maradt 14 Kp)

-Ismeret (Legendák) 2.-esről 4.-es szintre emelése (maradt még 12 Kp)

-Ismeret (Nyelvismeret-Erv) 1.-es szintről 4.-es szintre emelése (maradt még 9 Kp)

//Megjegyzés: Bár logikus lenne, hogy például felvegyem mondjuk az Elemi Mágiát 3-as szintre, illetve olyan képzettségeket vegyek fel, amielyek már konkrét mágia-típusokhoz köthetőek, ezt sajnos még nem tehetem, mert még csak Novícius kasztba tartozom és nem a Varázslóba. Ezeket a speciális Mágikus Képzettségeket, majd csak akkor vehetem fel, ha már felvettem a Varázsló-kasztot 1. Tsz.-re.//

-Hallgatózás 2.-esről 4.-es szintre emelése (maradt még 7 Kp)

-Észlelés 2.-esről 4.-es szintre emelése (maradt 5 Kp)

-Gyógyítás 3 (maradt még 2 Kp)

-Alkímia 2 (maradt 0 Kp)

Ne felejtsük el módosítani az Fp-inket sem.

Eddig Gelvinnek 6 Fp-je van.

De most ugye 2. szintet lépett Novíciusként, nézzük meg azok mennyitt kapnak:

d4+Állóképesség módosító

Tehát kapok +8 Fp-t. //Max dobott értékkel számolunk és duplázunk, mert két szintet léptem.//

Ez összesen: 14 Fp

7. A karakter „Ifjúkorában” kapott Képességének kiválasztása

A karkter Gyermekkorában 3 Képességet már kapott. Minden karakter most Ifjúkorában is kap egyet.
Ha nem így lenne akkor a nem ember fajú varázslók képtelenek lennének megfelelni például a Varázsló kaszt Képesség követelményeknél leírtaknál, mert ott 4. épességet írnak elő, de Gyerekkorban csak 3-at kapsz, kivéve, ha nem vagy ember.

Ezt a +1 ifjúkori Képességet az ember fajúak is megkapják!

Tehát ifjúkorra a következőképpen néznek ki a Képességek alakulása:

Ember: 6 db Képesség
Más faj: 4 db Képesség

//Ebben a redszerben már mutatkoznak az emberi faj előnyei, amik szerintem jól ellensúlyozzák a többi faj bómuszképességeit.//

Gelvinnek is adunk tehát még egy Képességet:

Fegyverforgatás-Alapfok (Egykezes szúró-vágó) //valami fegyverhez értsem már szerencsétlen...:D//

Ne feledkezzetek meg arról, hogy a Képesség felvételének is vannak követelményei amit teljesíteni kell. (Mondjuk a Fegyverforgatás-Alapfok-nak semmi nincs, de a legtöbbnek van.)

8. A karakter „Felnőtté válása”

-A karakter kap egy szintet

-Optimális esetben már telejsítettük egy Kalandozó kasztba való belépéshez szükséges követelményeket, Gelvinnek felvesszük tehát a Varázslót 1. Tsz-re:

Név:
Gelvin

Kasztok:
Szereencsevadász 1./ Novívicus 2. /Varázsló 1.

Karakterszint: 4.

Nézzük a Varászló kaszt első szinten miked ad a Jellemzőkre és esetleg az alap TÉ-re:

TÉ: 0 (hát ezen nem lepődtünk meg :D)
Szívósság: 0
Gyorsaság: 0
Tudat: +2

Lássuk nekünk mink van eddig:

TÉ: +1
Szívósság: +0
Gyorsaság: +2
Tudat: +3

Mint az látható a Varázsló kaszt 1. Tsz-en ad a Tudatra +2-őt tehát igzából semmit nem kell csinálni, mert ez az érték nem magasabb, mint ami eddig van. Minden marad a régiben, csak akkor kell módosítani, ha a szintlépéskor az tapasztaljuk, hogy a táblázatban magasabb számérték szerepel, mint ami eddig nekünk volt.

Számítsuk ki az Fp-ink alakulását is, ez Varázslónál:

Fp dobás/szint: d4+Állóképesség modosító

(tehát +4 et kapok)

Gelvinnek összesen: 18 Fp-je van mire játékba kerül.


Elérkezett a pillanat amikor adminisztrálhatjuk a speciális kaszt specifikus képességeinket és felvehetünk Mágikus képzettségeket:

Mp/szint: 10

Kaszt képesség:

-első Tsz.-en Gelvin az alábbi kaszt-képességeket kapja:

-Pszi-Kyr metódus

- Magas Mágia képzettség (hogy egyátalán varázsolni tudjon)

A Magas-mágia képzettséget úgy lehet fejleszteni, hogy minden szinten kap rá 4 pontot. Azt takarja, hogy Gelvin az egyes mágiaformákban mennyire van otthon, mennyire sikeresen alkalmazza őket.

A Varázslói (Kyr mozaikmágiának) 8 iskolaformája van, ezt mind tartelmazza ez a képzettség, de külön külön Kp-ráfordítással kell fejleszteni az egyes típusokat:

-Elemi mágia
-Természetes anyagok mágiája
-Asztrálmágia
-Mentálmágia
-Időmágia
-Térmágia
-Nekromancia
-Metamágia

//Hogy a többi mágiahasználó kasznál milyen mágiaformák ismeretesek, azt megtaláljátok a Mágiarendszer eleírásában, de ha nem világos kérdezzetek és segítek.//

Namost 1. Tsz-en ez úgy néz ki, hogy az összes fent felsorolt típus 2-ről indul.

És ezen kívűl minden szinten (tehát már most az 1.-őn is) kap +4 pontot amit szabadon eloszthat a nyolcféle típus között, azonban egyik típus sem lehet magasabb, mint a Varázslói kaszt szintje +3!

Gelvin Mágikus képzettésgeit így állítottam össze:

-Elemi mágia 2+2
-Természetes anyagok mágiája 2+2
-Asztrálmágia 2
-Mentálmágia 2
-Időmágia 2
-Térmágia 2
-Nekromancia 2
-Metamágia 2

Fontos! A varázsló adott mágiatípusból csak akkora erősségűt tud csinálni, amekkora a vonatkozó képzettség szintje! Tehát Gelvin max 4 es erősségű elemi mágiát tud alkalmazni.

Mielőtt felhördülnének az ETK-hoz szokott játékosok, sietve közlöm, hogy a d20-rendszerében van értelme például az 1 E Mentámozaiknak is!

Másképp van itt mint az ETK mágiaelleállása, de erről, majd a játékban, ezt itt most nem boncolgatom.

Ezeket a Mágikus képzettségeket simán hozzá kell írni a Képzettséglistához, azonban KP-ból nem fejleszthetőek. A szabályok olyanok, hogy fixen meg van szabva, hogy a Varázsló minden szinten csak 4 pontot fordíthat a Mágikus Képzettségei növelésére. A Kp erre nem fordítható!

Ha már itt tartunk, akkor költsük el a kapott képzettség pontokat is, mivel Varázsló kasztúak vagyunk, itt már másabbak az elsődleges képzettségek!

KP/szint: 8+Intelligencia módosító (+ Mert Gelvin ember, kap még +1 pontot)

Van 12 elkölthető pontom:

Eddigi képzettségeim:

-Pszi használat 6
-Összpontosítás 6
-Ismeret (Pyarron történelme)4
-Ismeret (Legendák)4
-Ismeret (Földrajz-„terep”)2
-Ismeret (Matematika)2
-Ismeret (Etikett)3
-Ismeret (Asztronómia)2
-Ismeret (Ősi nyelv-Kyr)4
-ismeret (Nyelvismeret-Erv)4
-Lovaglás 2
-Úszás 2
-Emberismeret 2
-Hallgatózás 4
-Észlelés 4
-Keresés 3
-Információgyűjtés 4
-Kézügyesség 4
-Gyógyítás 3
-Alkímia 2

//Off: A mágikus képzettségeket most nem írom ide, mert azok Kp-ból nem fejleszthetőek.//

Lássuk a változásokat:
//Figyeljetek oda hogy mik a kaszt elsődleges képzettségei mert csak azokat lehet úgy megveni hogy 1 pontért 1 szint, ha az elsődlegesek között nem szerepel amit meg akarsz vásárolni akkor 1 szintért 2 Kp-t kell fizessél! Ezenkívűl ne feledjétek azt sem, hogy a képzettségek maximális szintje mindig a karakterszint+3, tehát jelen esetben 7.//

Gyógyítás 3-ról 4.-re emelése (marad 11 Kp)
Alkímia 2.-ről 4.-re emelése (marad 9 Kp)
Lovaglás 2.-ről 4.-re emelése (marad 7 Kp)
Etikett 3.-ról 4.-re emelése (marad 6 Kp)
Emberismeret 2.-ről 3.-ra emelése (ez drága lesz, mert nem elsődleges: marad 4 Kp)

Meggyőzés 2 (marad O Kp)

Elköltöttünk mindenk Kp-t

//A képzettséglistát majd később összesítem, most menjünk tovább.//

9. A karakter egyéb statisztikáinak kiszámítása

Elérkeztünk a karakteralkotás végéhez, de még van egy kis dolog:

-Mivel Gelvin 4. karakterszintű lett 1. ponttal megnövelheti valamelyik Tulajdonságának az értékét. (Nem a Jellemzőket! <TÉ, Szívósság, Gyorsaság, Tudat; ezt nem!!!>)

Én az Állóképességet választom, hogy életerősebbé tegyem a karaktert. Nézzük kapunk-e bónuszt rá:

Állóképesség: 10-11 : +0

Látszólag semmit sem értem el vele, de a karakter fejlődése során minden 4. Tsz.-en lehet növelni egy ponttal valamelyik Tulajdonság értékét. Sebaj. Majd a 8. Tsz.-en 12 re növelem és akkor már kapok +1 Módosítót rá.

Még az Életerő pont ami fontos statisztika:

Ép=10+Szívósság+Állóképesség modosító

Gelvinnek: 10 Ép-je van.


Pszi pontok kiszámítása:
Pszi használat képzettség szintje+Int módosító x pszi képesség szorzója (tanult metódustól függ)
Gelvinnek 36 pszi pontja van.

Összesítve:

Név:
Gelvin

Kasztok:
Szerencsevadász 1./ Novívicus 2. /Varázsló 1.

Karakterszint: 4.

Erő: 10 (+0)
Ügyesség: 10 (+0)
Állóképesség: 11 (+0)
Intelligencia: 16 (+3)
Akaraterő: 16 (+3)
Karizma: 12 (+1)

Képzettségek:

-Pszi használat 6
-Összpontosítás 6
-Ismeret (Pyarron történelme)4
-Ismeret (Legendák)4
-Ismeret (Földrajz-„terep”)2
-Ismeret (Matematika)2
-Ismeret (Etikett)4
-Ismeret (Asztronómia)2
-Ismeret (Ősi nyelv-Kyr)4
-ismeret (Nyelvismeret-Erv)4
-Lovaglás 4
-Úszás 2
-Emberismeret 3
-Hallgatózás 4
-Észlelés 4
-Keresés 3
-Információgyűjtés 4
-Kézügyesség 4
-Gyógyítás 4
-Alkímia 4
-Meggyőzés 2

Mágikus képzettségek:

-Elemi mágia 4
-Természetes anyagok mágiája 4
-Asztrálmágia 2
-Mentálmágia 2
-Időmágia 2
-Térmágia 2
-Nekromancia 2
-Metamágia 2

Ép:10
Fp:18
Mana:10
Pszi pont: 36

TÉ: +1
Szívósság: +0
Gyorsaság: +2
Tudat: +3



Hát így kell a D20-ban karaktert csinálni. A többi apróságot majd menet közben. Remélem segítettem valamit. 
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Saggaras Zenir » 2007.08.08. 13:24

Hálás Köszönetünk Castor nekem, biztosan nagyon sok segítséget adtál.
kép - Naiden Findalath - Sivatagi Vihar
Akimoto Yuusuke - Holtak Bosszúja
Avatar
Saggaras Zenir
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1607
Csatlakozott: 2006.12.17. 18:06
Tartózkodási hely: Toron
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.08.08. 18:31

Köszi Castor bár nekem nem ez lesz az elsp d20-as karim, de jó volt feleleveníteni az ismereteket. :)
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.08.08. 20:49

Ööö, annyit tennék hozzá hogy elszámoltam az Ifjúkorban kapott Képességeket.

Nem egy Képességet kaptok Ifjúkorban, hanem hármat.


Bocs.

UI: Ja, és mégvalami az http://enrawell.uw.hu/ lelkes csapata anno gyártott kiegészítóket a D20-as Magushoz, véleményem szerint teljesen profi cuccot hoztak össze, az ott talált letölthető kiegészítőket Pl.Az Enrawelli Fóliáns-ban leírtakat, természetesen használjuk.

Érdemes belekukkanatani, mert sok új kaszt, képzettség és Képesség leírását tartalmazza.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.08.09. 21:31

Yvett, Herold, Garmacor és Saggaras!

A D20-as mesével kapcsolatban annyit módosítanék, hogy:

-Mikor szintet lépesz és azt AZONOS kasztban teszed, akkor a Jellemzők értékeinél egyszerűan a jobbat kell venni, azaz a jobbikra cserélni, ha van változás.

-Ha viszont KÜLÖNBÖZŐ kasztban lépsz szintet akkor az újonnan kapott Jellemzők értékeit HOZZÁADOD a régiekhez!
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2007.08.10. 9:34

Castor!

Töröltem a reagom RTből mert egy lócitrom szebb és élvezhetőbb mint az. Kérek lehetőséget módosítani :(

Sose írok többé reagot éjjel, fáradtan s idegesen....
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.08.10. 11:50

Navaratna!

A reagod nagyon is élvezhető megynilvánulás volt, igazán hitelesen alakítottad a végét; izíg-vérig "Seba-szöveg" volt, nem értem mi a gondod vele...:D

Na mindegy, ha ezt szeretnéd, akkor módosíts. :D
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
5059 hozzászólás • Oldal: 109 / 338 • 1 ... 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112 ... 338

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség