• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 135 / 153 • 1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.11. 13:10

Üdv!

Togar: Szíved joga. Jó szerepjátékot kívánok. :)

Arnoil: ha már az alkímiát teszi a könyv szükségessé, akkor miért ne keverhetnénk bele egy kis ásványtant? Másrészt meg akkor nosza, tanulunk egy kis ásványtant mint varázslók, de a hangsúly akkor is azon van, hogy nem fizikai munkavégzés során ismerkedem az anyaggal. Kenyérteremtés meg... én ezt úgy gondolom, tudok lisztet, sót, és bármely egyéb hasonló homogén anyagot, de a főzés, sütés folyamatát nem tudom mágikusan pótolni.

Hogy középkori alkimisták? Tudtommal nem tudtak mágiát használni.

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.09.11. 13:16

Az a baj túl mélyen kezdtek belemenni szerencsétlen képzikbe, és ez megöli a játékot. Kíváncsi lennék hány ember képes felsorolni 20 alkímiával előállítható anyagot és a hozzájuk való alapanyagokat, mert én pl nem és valahogy nem is izgat a dolog. Használom az alkímíát és kész.

Szóval Meridia neked ehhez kívánok jó játékot, hogy kémia vizsga kelljen egy képzettséghez egy fantasy játékban :lol:

Ez kb olyan lenne mintha én mesélek SR-t és a dekásnak le kéne nekem írnia c++ nyelven milyen progival kívánja feltörni a rendszert. :lol:
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.11. 13:48

Üdv!

Tévedés ne essék, én ezt egy szóval nem mondtam.

Egyszerűen véleményem szerint egy varázsló kellő ynevi alkímiai ismeretekkel igenis teremthet követ vagy fát, nem kell hozzá szakma. Ennyi.

Amúgy meg, abban igazad van, hogy kezdünk nagyon szőrszálat hasogatni, egyszerűbb azt kijelenteni, hogy meg kell beszélni az aktuális KM-mel. :)

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Luminas » 2009.09.11. 16:15

Üdv Mindenkinek!
Az ÚTK-ban nem egészen értem a százalékos képzettségeket. Ugye úgy vannak felsorolva, hogy pl.: +15 %. Ez akkor 15%, vagy hozzá kell adni mondjuk valamihez? Ha igen, akkor mihez? A képzettségkövetelményhez?

Várom válaszotokat!

Üdv:
Luminas
Avatar
Luminas
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 18
Csatlakozott: 2009.09.07. 9:41
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
ZK Karakter: Rolonad Da Balthar - Dwill Unió
Karakter: Marek Aluren - Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Sessaryen » 2009.09.11. 17:34

Szia!

Erre a kérdésre is - mint annyi más, már elhangzottra korábban - az ÚTK-ban benne van a válasz, csak rendesen el kell olvasni.
A %-os képzik alapja mindig a kapcsolódó Tulajdonság érték. Ahol több van, ott a legnagyobb...

Üdv:
S.
"Bocsáss meg! Eszemet az idő meg nem óvta,
Most fekete,fakó, mint könyv, múlt mélyiből."


Dale Avery: A Renegát
Avatar
Sessaryen
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 984
Csatlakozott: 2007.10.08. 23:54
Tartózkodási hely: Debrecen
ZK Karakter: Torum - Belső ellenség /Warhammer/
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arnoil » 2009.09.11. 21:08

Garmacor írta:Szóval kenyérteremtés témában a könyv elég egyértelműen fogalmaz. Merthogy ha végigolvassátok az ÚTK-t akkor a dolog vége az, hogy az alkímia képzettség a mérvadó. Az alkímia 3. fokánál pedig az szerepel, hogy ez a szint szükséges az 1. anyagcsoportba tartozó anyagok teremtéséhez. Ja és nincs olyan kitétel, hogy a KM beleegyezésével. Mivel a kenyér nem fém nem nemesfém és nem mágikus anyag sőt személyes aura sem védi tehát simán teremthető. Az más kérdés, hogy mennyire gusztusos amint egy alaktalan tömbként megjelenik.


Jó hogy ezt nem én írtam le.
Egyébként maximálisan egyetértek.

Togar írta:Az útkban sok minden nincs leírva de végül is mindegy ez alapján megvan a tutti biznisz. Csinálok egy varázslót szerzek egy bárdot és nyitunk egy kocsmát. A semmiből teremtem a kaját meg a piát alkímiával ugye mert nincs leírva hogy nem lehet ilyet, a bárd meg zenél, tutti bevétel. :lol: Felszeletelni meg fel tudom a tömb kenyeret és a tömb húsokat. :lol:


Szerintem nem kell hozzá bárd, megoldható ez nélküle is kevesebb flanccal meg a problémás embereket sem kell kezelgetni hozzá.

Komolyra fordítva a szót a kenyérteremtés mint olyan a varázsló közvetlen túléléséhez kell ebben az esetben ahol a kérdés felmerült. S szerény véleményem szerint, ez esetben az etikai szabályok (nem használjuk "alantas" célokra a szent mágiát) nem jönnek elő. Ráadásul egy holdkos varázsló az alkalmazó...

Meridian írta:Egyszerűen véleményem szerint egy varázsló kellő ynevi alkímiai ismeretekkel igenis teremthet követ vagy fát, nem kell hozzá szakma. Ennyi.


Jó hogy ezt mondod, kenyérhez akkor miért kell? Nem látott, evett, szeletelt, kent eleget?

Csendes Matt - karakterlap - Holtak Pálcája ZK - ÚTK

Vrei Dra'yven - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Erresyr en Ayres - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Franco con Zagarrio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Gorgio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Damakban pihen
Mirco - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Gro-Ugonban pihen
Avatar
Arnoil
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 496
Csatlakozott: 2008.07.05. 17:43
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker
ZK Karakter: Csendes Matt - Holtak pálcája - 2tsz
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2009.09.11. 21:26

A kenyér és hústeremtés témához:

Magam is úgy gondolom hogy a mágia nemcsak szervetlen,hanem szerves anyagok teremtésére is képes:

fa, növényi rost, hús, csont, bőr, szaru, vagy éppen egy kupac gabona.

Azzal már viszont vitatkoznék hogy ezt mennyire feldolgozott állapotban teremti.

A kenyér már több különböző fizikai technológiai eljáráson átesett végtermék, de alapjában mégiscsak egy halom búzaszem. Azért azt nem hinném, hogy a mágia kipelyváz, megőről, összegyúr, kovászt és adalékot ad, megsüt és voálá itt a kenyér.
Mint ahogy nem tudok teremteni egy kondér pacalpörköltöt sem, maximum marhabelet.

Én amondó vagyok hogy a szerves anyagok teremtése mindig olyan formában realizálja a dolgokat ami a lehető legközelebb áll a természetben fellelhetőhöz; hacsak tudatosan nem formálja a mágus mit tudom én "tömbökké".
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.09.11. 21:39

Nos egy középkori ember számára látható vas vagy acél is átesik rengeteg fizikai kémiai eljáráson tehát a tanulmányozzott anyag nem vegytiszta akkor mi alapján teremti mert ugyebár a mágikus szerkezetét figyeli és nem a kémiai összetételét.
Ahogy a fa szintén rengeteg kémiai fizikai folyamaton megy át csak nem foglalkozunk vele hanem megelégedünk azzal, hogy az úgy van. Akkor ezt a kenyérnél miért ne tehetnénk meg.
Bocsánat, de kicsiny világunkban alig van elem ami vegytisztán fellelhető csak nem foglalkozunk vele. Akkor meg nem ragadjunk ki valamit és álszenteskedjünk hogy de az mi mindenen megy át.

Alapjáraton a vari ne használja erre a mágiát ami fenkölt és magasztos számára, de ha az élete múlik rajta akkor igenis tegye meg.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.12. 20:56

Üdv!

Arnoil: a kenyérhez azért kell szakma, mert a fa, kő, egyéb megtalálható a természetben, kenyér viszont nem, csak búza, kovász, satöbbi. Ergo: ezeket meg tudja teremteni, de összegyúrni, keleszteni csak szakmával. De ez már szócséplés, ugyanezt leírták előttem 300an, 300féle módon. Legegyszerűbb megoldás: töröljük a francba TAM-ot a mágiarendszerből, slussz passz :D

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arnoil » 2009.09.12. 22:25

Azt hiszem megértettem hogy mi a gondja itt sokaknak az anyagmágiával.

Természetes anyagok mágiája. Ez ugye amit TAMként rövidítünk.

Véletlenül sem azt jelenti hogy csak a természetben előforduló anyagokat manipulálhatjuk a mágia során.

Azokra az anyagokra vonatkozik a természetes szó amik természetesek yneven. Márpedig minden anyag az ami yneven külső beavatkozás nélkül jön létre. (nem más létsíkról került oda pl.)

Máshogyan fogalmazva a természetes szó nem azt jelenti hogy csak a természetben előforduló...


Az utk konkrétan példaként írja az acélkard bronzkard átalakítást. Jelzem hogy egyik sem a természetben előforduló anyag...
Másik példában a vaslakatot transzmutálja üveggé. Ezek sem természetben előforduló anyagok.

Viszont mind az acél, bronz, vas, üveg természetes anyag yneven, mert előfordul hogy van ilyen anyag, ami ugyan emberi de nem külső síkbeli behatásra jön létre.

Mondhatjuk úgy hogy a kenyér természetes anyag yneven, mert hiszen ynev egyedei gyártják, eszik és (nagy mennyiségben) megtalálható yneven járva.

Csendes Matt - karakterlap - Holtak Pálcája ZK - ÚTK

Vrei Dra'yven - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Erresyr en Ayres - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Franco con Zagarrio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Gorgio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Damakban pihen
Mirco - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Gro-Ugonban pihen
Avatar
Arnoil
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 496
Csatlakozott: 2008.07.05. 17:43
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker
ZK Karakter: Csendes Matt - Holtak pálcája - 2tsz
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Rannien Siey » 2009.09.12. 22:50

Üdv!

Egy ynevi varázs kémfelszerelésről érdeklődnék, hogy szabályos-e. A lényeg, hogy egy kis fémgolyó melyre három varázslat van felírva.

Az alap a Kémszem varázsjel: 70 Mp.

Egy Telekinézis MAV-ba felírva:

13 Mp MAV
1 Mp 1 E Telekinézis (1 ynevi font)
12 Mp Körönként újratöltődő
10 Mp Gondolati út

És egy Légiesség MAV-ba felírva:

13 Mp MAV
1 Mp 1 E Légiesség (3. fokon 1 kg anyagra, mert második anyagcsoportos a fém)
12 Mp Körönként újratöltődő
10 Mp Gondolati út

Dwingának akartam segíteni a találkozós karijának kitalálni a varázstárgyát, s ez jutott eszembe. Ha jól számoltam 142 Mp, szóval elvileg még bele is fér a keretbe. Vélemény?
Az utolsó dolog, ami az agyába villant, egy széles pofájú ácsbalta volt. - Alan O'Connor: Kék éjszakák árnyai
Avatar
Rannien Siey
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 799
Csatlakozott: 2008.08.17. 13:18
Tartózkodási hely: Szolnok
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Herold Bardelot » 2009.09.12. 23:12

Mágikus anyagra nem hat a TAM(légies)... a második jel nem fejti ki hatását... szerintem.
A telekinézist nem firtatnám... de ugye légiesség nélküli oda a szabad ki be járás.
Tisztelettel: Herold Bardelot
Avatar
Herold Bardelot
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1139
Csatlakozott: 2007.05.06. 8:02
Tartózkodási hely: Kocsér
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Rannien Siey » 2009.09.13. 12:00

Ez volt a fő oka, hogy megkérdeztem. Hiszen van egy olyan varázstárgy, hogy Láthatatlanság köpenye, ami magát is láthatatlanná teszi, annak ellenére, hogy mágikus (ÚTK 376., 502. oldal). Nomármost, gondolom én, ha a Láthatatlanság így működött, akkor a Légiesség is fog működni. Tehát először felírták a golyóra a Légiességet, s azután a többi varázsjelet, így elviekben működnie kéne... Vagy mégse?
Az utolsó dolog, ami az agyába villant, egy széles pofájú ácsbalta volt. - Alan O'Connor: Kék éjszakák árnyai
Avatar
Rannien Siey
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 799
Csatlakozott: 2008.08.17. 13:18
Tartózkodási hely: Szolnok
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Sessaryen » 2009.09.13. 17:29

Írd bele egy jelsorozatba, és működni fog...

S
"Bocsáss meg! Eszemet az idő meg nem óvta,
Most fekete,fakó, mint könyv, múlt mélyiből."


Dale Avery: A Renegát
Avatar
Sessaryen
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 984
Csatlakozott: 2007.10.08. 23:54
Tartózkodási hely: Debrecen
ZK Karakter: Torum - Belső ellenség /Warhammer/
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arnoil » 2009.09.13. 20:22

Elég nagy csend lett kenyérteremtés ügyben.

Kérdezném a 3 szakma szükséges álláspont mellett kardoskodót (Orwen, Meridian, Sessaryen), hogy a legutolsó gondolatsort
(természetes nem egyenlő természetben megtalálható) olvasva is fenntartja-e a véleményét?

Meg úgy általában is le kellene fektetni hogy mit ismerhet egy alkímia 3.fokkal egy varázsló.

Csendes Matt - karakterlap - Holtak Pálcája ZK - ÚTK

Vrei Dra'yven - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Erresyr en Ayres - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Franco con Zagarrio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Gorgio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Damakban pihen
Mirco - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Gro-Ugonban pihen
Avatar
Arnoil
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 496
Csatlakozott: 2008.07.05. 17:43
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker
ZK Karakter: Csendes Matt - Holtak pálcája - 2tsz
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 135 / 153 • 1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség