• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
392 hozzászólás • Oldal: 16 / 27 • 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.04.01. 12:23

Sziasztok lenne néhány kérdésem karigenerálással kapcsolatban merthogy én baráti társasággal egy kicsit más rendszer szerint játszok.
És khált akarok indítani ha egyáltalán lehet.
1. a khál elvileg megkapja a kétkezes harcot 2 egykezes fegyverre, de milyen szinten?
2. elvileg csak 4. szintû képzettsége lehet az induló karinak, de mi van ha én a ghon akarom mesterfokon forgatni merthogy a kétkezes harcnak ugye feltétele a 4. szintû fegyverhasználat valamint szintén ebben a kérdésben gáz, hogy ut szerint a khál mesterfokú futást kap tehát az már a harmadik 4. szintû képzettség.
Hogy kezelitek ezeket a dolgokat?

Köszi

Garma
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.04.01. 13:25

Garmacor írta:Sziasztok lenne néhány kérdésem karigenerálással kapcsolatban merthogy én baráti társasággal egy kicsit más rendszer szerint játszok.
És khált akarok indítani ha egyáltalán lehet.
1. a khál elvileg megkapja a kétkezes harcot 2 egykezes fegyverre, de milyen szinten?
2. elvileg csak 4. szintû képzettsége lehet az induló karinak, de mi van ha én a ghon akarom mesterfokon forgatni merthogy a kétkezes harcnak ugye feltétele a 4. szintû fegyverhasználat valamint szintén ebben a kérdésben gáz, hogy ut szerint a khál mesterfokú futást kap tehát az már a harmadik 4. szintû képzettség.
Hogy kezelitek ezeket a dolgokat?

Köszi

Garma


Igen, lehet khállal játszani :) :wink:
Egy kis segítség, hogy minden meglegyen, mi csak kell:

- Veszélyérzék 20% (de csak ha rá leselkedik valami, ez az érték 40%-re nõ, ha az élete is veszélybe kerül)
- Kétkezes harc 3.fok
- Lopakodás 30%
- Rejtõzködés 30%
- Esés 20%
- Mászás 20%
- Ugrás 20%
- Erdõjárás 2.fok
- Vadászat 2.fok
- Idõjóslás 2.fok
- Úszás 2.fok
- Futás 4.fok

A %-os képzettségekhez még hozzájön az ügyesség, vagy erõ (melyikhez melyik...és nem mind a kettõ!!!) 10 feletti része. Plussz természetesen, ha KAP-ot vagy Kp-t költessz rájuk... (1 KAP 25%-ot ér, 1 Kp pedig 3%-ot)

Ezeken kívül természetesen még megkapja:
- hallás, látás 2x emberének
- szaglás akkora mint az udvari orkoké
- ordításával megvadítja az állatokat
- asztrális behatások ellen védtelen szinte, így azok +20-al nagyobb erõsségben hatnak rá.

Induló karakternek a max.képzettségi foka 3 lehet és nem 4. Eseti kivétlek adódhatnak, de igen ritkák.
A Kétkezes harcnak nem feltétele a Fegyverhasználat MF birtoklása, csupán annyi, hogy nem lehet magasabb a fegyverhasználati szintnél.

Remélem tudtam segíteni...
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.04.01. 16:00

hálás köszi akkor eszerint csinálom.

Üdv

Garma
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Garvel » 2007.04.09. 15:13

Hello!!!

Szeretném kipróbálni a játékot. Régen játszottam már és sajnos már nincs meg a UT-m. "Szerencsére" pont akkor jött ki az UT amikor épp rajtam volt a szabálymánia így nagyjából tisztában vagyok még a dolgokkal, viszont szükségem lenne Képzettségek, meg fegyverek táblázatra, mert így nem tudok karaktert alkotni. A többi dolgot azt hiszem össze tudom szedni. Ha tudnátok segíteni, hogy hol található ilyesmi szösszeneteket plz ne habozzatok, segítsetek rajtam... :D

Elõri is köszi mindenkinek

Garvel
Garvel
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 184
Csatlakozott: 2007.04.08. 19:33
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Eldwyr » 2007.04.22. 17:31

Már majdnem beirtam a tavernába a kérdésemet, amikor megláttam Yvett reagját. Inkább ide irom be. :D

Van nekem egy alvó karakterem Damakban. Annak idején még ETK szerint született. 5. szintû. Mi a teendõm, ha úgy döntök, hogy a macskám aktivitásával nem vagyok elégedett és felébresztem a másikat?
Eldwyr

Grokht Hrghtma
Avatar
Eldwyr
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 527
Csatlakozott: 2005.11.19. 12:24
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.04.22. 19:33

Jól tetted, hogy ide írtad :) :wink:

Eredetileg az lenne, hogy a Damakos karaktereket csak közzé kell tenni - viszont ebbõl már volt gubanc, így azt tudom mondani Eldwyr, hogy megbeszéljük a többiekkel - akár a fejlesztõiben is :wink:
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2007.04.22. 19:36

Most a nyávogós Roxanne miatt írtad ezt? Ugyan, neki bibi volt a fejével, Eldwyr nem bibis...De sose árt átdumálni, dobd elénk a karid, Eldwyr és szétkapjuk :D
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.04.22. 19:38

Nem, nem Roxanne miatt írtam, hanem a saját karakterem miatt írtam... :roll:
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Eldwyr » 2007.04.22. 19:42

Oké. Átdolgozom UT szerint és berakom a megfelelõ topicba. Lebitítsam 1. szintûre?
Eldwyr

Grokht Hrghtma
Avatar
Eldwyr
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 527
Csatlakozott: 2005.11.19. 12:24
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.04.22. 19:49

Szó sem lehet róla!!! Maradjon úgy ahogy van...
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Valkay » 2007.04.22. 21:21

Hi.

Elõször is szeretnék elnézést kérni a két hm-tõl hogy nem reagot írok, hanem ide. :)

A karaktergenerálás kapcsán van pár gondolatom.

Sokat kerestem a koncepciót, miért bíráltok ilyen komolyan karaktereket, és milyen szempontok szerint. Próbáltam ráakadni a logikájára, és megmondom õszintén nem ment minden esetben.
Kétségeim vannak…

Elõször is, ha szigorúan bírálunk valamit, akkor elvileg azért, hogy megõrizzünk valamilyen szabályt, megmaradjon az arány -> szerepe van a játékban. ( a szerepjáték mellett… )
Ha a képességek se tehetség, se korlát, se egyéb szereppel nem bírnak, akkor gyakorlatilag értelmük igen csekély… nem fejezi ki, amire hivatottak…
Persze lehet mondani, hogy késõbb a mesélõ figyelembe veszi… de akkor egyáltalán minek vannak akármi/ szintek meghagyva.
Pláne mivel mi alapján vannak belõve a tp/szintek? Ha nincs kaszt… akkor nehéz…
Ráadásul az mi alapján áll össze?

Elvileg ÚT szerint játszunk. Ennek ellenére furcsamód olykor ET-s fajokkal, kasztokkal lehet találkozni minden probléma nélkül. Ez különös, számomra. Emellett Út-s karaktereket kreálni nehéz…

Nekem úgy tûnik, egy faj sincs átgondolva és átdolgozva a változtatások tükrében az új rendszerre.
Senki se gondolta át azt sem, hogy a pszi erõtlenedése és újabb korlátozása milyen hatással lesz az erõegyensúlyra úgy, hogy más kasztok hasonló jellegû tulajdonságai, vagy fajok képességei megmaradnak eredetiben.
Itt gondolhatok Amundra, Jannra, Khálra, Nomádra, Barbárra vagy Sámánra akár.

+1 pszi pont szintenként 4-6 /szint mellett nem jelentõs. De 0-3 mellett szerintem igen kifejezõvé válik.

-20AMe ugy hogy átlag ellenállás erõsen tart az 1-2höz szerintem gyakorlatilag jelentéktelenné válik. Míg a szellemek oltalma kifejezetten erõssé…

Látom magam elõtt, hogy a Nomád-barbár hordák csupán a hitük ereje okán leigázzák az összes nem õsi (od) civilizációt. 

A faji képzik legalább ilyen furák… mivel nem értem miért indul valaki tanulás során elsajátítható képzikkel mikor sok gyerek, csak mert ember a gyerekkora alapvetõ könnyen tanulható képzijeire költ… vagy kiderül sose volt gyerekkora.
A kultúrák szerepét nem látom, ráadásul túl vannak aprózva minden koncepció nélkül. Kicsit úgy érzem, hogy ez elsõsorban a finomkodó karaktereknek tesz be, más szerepük nincs.
Valkay
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Lianna Pentangelin » 2007.04.22. 21:59

Üdv!

A karikat a következõ képpen bíráljuk: egy fõ a matekos részeket nézi, minden annyi pontból lett-e kigazdálkodva, amennyi a max érték. Nem-e elszámolt valamit az illetõ és felhívja ráa figyelmet. Az elõtörténet tekintetében megnézik, a felvett képzik minden esetben alá vannak-e támasztva elõtöribeli eseményekkel is vagy sem. ha nem, akkor megkérdezik mért nem. Például: egy kari írja, hogy bánik egy adott fegyverrel a képzilistán, de egy szó nem esik az elõtöriben arról, hogy foglalkozott vele. Pláne ha az a fegyver a kultúrköréhez abszulút nem kapcsolódik és a kasztja sem adja az alapvbetõ magyarázatot rá. Próbáljûk mederben tartani azt sem, hogy valaki ne jöjjön elõ vad dolgokkal, ami egy elsõ szintû karinál nem reális, vagy éppenséggel szinesítsen a túl átlagos leíráson.

Jelenleg dúl a vita azon, hogy az összes Hm aki bírál, írja oda, hogy igen, megfeleltél, vagy csak a többség szavazata kell hozzá. Mindkét lehetõségnek van elõnye, hátránya. ha mindenki elfogad egy karit, egyetértés van. De lassan haladnak. ha a többség dönt, hamar haladnak, de akkor lesz, aki húzni fogja az orrát. az a baj, hogy a HMek között nincs meg a kellõ egyetértés sok dologban és addig áll a bál s nem csak a Hmek de mások is megisszák ennek a levét.

A tp per szint sajátos rendszer alapján mûködik, nem követi az Ut vonalát. Sajnos a pontozási rendszert nem tehetem nyilvánosságra, mert félõ, akkor úgy fog a karijával játszani, hogy pontokra gyúr, hogy mihamatabb magasabb szintû legyen és garázdálkodjon. Lehetnek ilyenek, akinek nem inge ne vegye magára. Lényeg, ha eljön a szintléps ideje, az a Hm szól a karinak róla, akinek területén éppen a kari tartózkodik. Közli vele a tényt és hogy milyen képzik megadását javasolja. Ad bizonyos kp pontot, és a javaslot képzik közül azt veszi fel,a melyiket szeretné. Olyan képzit nem vehet fel, amibe egy perc idõt sem fektetett hogy elsajátítsa. Én sem tanulok meg japánul, ha bele se szagoltam a japán nyelvkönyvbe és nem beszélgettem japánnal. Gondolom ez érthetõ példa volt. A psz/szint kérdése már le van fixálva, a karialkotás témában benne van.

Való igaz, most hogy mindenki tetszés szerint alakíthatja kariját, a kaszt mint olyan némely esetben elmosódik vagy nincs is, és nem lehet a skatulyát ráhúzni! Megoldás? Akkor nem húzzuk rá.

Az Ut nem teljhatalmú szablykönyv, ami eltörli az ETk létjogosultságát, lásd a fajok tekintetében. nem azt jelenti, hogy csak az Utben lévõ fajokkal lehet játszani és a régiekel nem. Az UT egy kiegészítés, a képzik tekintetében vettük azt át. Azaz onnan lehet képziket választani, az 1-5 rendszer tükrében.

A pszís dolgot nem értem...Ahogy a rendszerhez való fajidomulást sem. Ezt kifejtenéd bõvebben?

Faji képzis dolgot értem. A magus szabálykönyv kigondolóit és íróit lehetne ezzel ostoromolni, õk találták ki, mi mit buheráljunk ezen?

Úgy érzem, nagyon sok okos dolgot kérdeztél és rávilágít, hogy néhol sz*r van a palacsintában. Egymagam nem tudok mindent ügyesen megválaszolni. Lehet, van ahol rosszul írtam valamit. Az utánam jövõk majd ezt javítják, cáfolják, akármi.
Mi, Lianna Pentangelin, Domvik kegyelmébõl mint Shadon örökös királynõje, esküszünk a Hétarcú Istenre, s minden szenteire, hogy Domvik egyházait, Shadon minden rendü lakosait jogaikban, szabadságukban megtartandjuk, mindenkinek igazságot szolgáltatunk, Shadon függetlenségét fentartandjuk; határait és a mi ezen országhoz tartozik gyarapitjuk és megteendjük mindazt, a mit ezen országaink javára, dicsõségére és öregbitésére megtehetünk. Domvik Minket úgy segéljen!
Avatar
Lianna Pentangelin
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 1782
Csatlakozott: 2007.02.15. 21:33
Tartózkodási hely: Shadon
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Valkay » 2007.04.22. 23:11

Okay.

Akkor megpróbálom sorban. Az Et elején volt valamekkora egyensúly szerintem különbözõ csoportok és felekezetek közt. Ez most megszûnt, s az új alkotási rendel a sávok eltolódtak.

Fajok.

Ha most alkotsz egy fajt… a faji alapképzikre nem költesz. Az nettó Kap nyereség, pláne hogy sokszor a „karidnak szüksége van rá…”
Ha nem, akkor meg nem is gyakorolta, miért lenne meg neki?
Ráadásul olykor tanult képzik szerepelnek, amit csak elõtöri indokolhatna, míg a gyerekek elõtöijének alapvetõ ismeretei egy embernél pontba kerülnek.
Így mint írtam, vagy lesz gyerekkorod, és neked pontba kerül, csak mert ember vagy, vagy nem költesz e sem volt gyerekkorod. Az iskolába születtél.

A faji módosítók pedig, jobban eltolják az átlagot.

Ha úgy szemlélem, akkor a +1 módosító 10-11rõl (átlag) felviszik az átlagot 12-13ra.
A +2õ 13-14-re.
Ez dobálós rendben statisztikailag ki is jött. Azaz sok karigenerálásnál ezen módosítók ennyivel tolták el a karaktert. Az elején még egyensúlyra is figyeltek, hogy a nettó összeg 0-a legyen.
Az új fajoknál már nem.

Statisztikailag a 3k6 jóindulattal = 11-12 lett, azaz emberi átlagérték. Minden efeletti dobás pedig kifejezte a karihoz tartozó „elvárt” értéket, és „képzést” is.
Ezért a versenyekre kialakított pontosztási szabálynál pont ebbõl vezették le az elosztható pontokat (képességek).
Most fix pontod van, kapból. Egy varázsló asztráljának pontja pont annyiba kerül mint egy harcosé… Elvárt nem nagyon van… ez még a kisebbik baj… ám a fajok ezt az átlagot most másképp toljak el Fõleg a nagyobb módosítók.

Sarkított példa következik. -5 asztrál érték komoly hátránynak számít 3k6-os dobásnál, de még a pontosztásnál is (ET). Az újnál 15 –kap és emberi átlagot kapsz.
Azaz nettósítva -5 Kap.
Lényegében átlagosan 6-7es asztral átlagérték megszûnik, és némi kap befektetésért ez 10-es lesz.
Ugyanez Erõnél már másként módosul. Kevésbé kisarkított esetnél 14-re pakolva (kevesebbrõl mint asztrál) +5 Kap-ot jelent. 17-es erõ…

Lényegében a tulajdonságoknál a negatív módosítók kevésbé hangsúlyosak, míg a plusszok könnyedén „kifejezettek”. Ez lehet nem gond, de gondoltam felhívom rá a figyelmet.






A pszi esetében szerintem nyilvánvaló különbség.

Pyarroni pszi Alapfoka (2. szint)
Et:
4indulas +3 szintenkent ha jól emlékszem. Ami 5. szinten 12-es minimum inteligencia és Ake mellett… 4+3+3+3+3 +2 yp = 18

Me: 20

ET. 1+2 +0 +0 +0 +0 = 3

Me = 5

Induló Nomád és Barbár esetén ez mekkora is? 1. szinten úgy 17? Amit a szellemvilág képvisel.
Azaz a képzetlen elme, puszta vallási okból védettebb az összes lelki behatással szemben.

Másik példája a Jann…

ET 2. szinten 3 + 1 = 4 25%-os növekedés legrosszabb esetben.

ÚT 2. szinten 0+1 = ????
Valójában csak a csúcsnál a slan pszinel éri el azt az értéket.


Mágia ellenállás bónuszai. Tegyünk fel létezik egy X nevû faj. +5 Me-t kap. Minden más tekintetben embernek számít.
Y faj -5Me-t kap. Minden más tekintetben ember.

Alapvetõ feltételek mellett nem tanul pszit.

X faj Me.-je 5 - 6.

Átlagembere 0 - 1

Y faj -5 -4

Mivel a mágiaellenállás elvétése és a hatás közt úgy tudom nincs összefüggés, azaz azzal hogy 15-el vagy 10-el véted el nincs differencia. Az átlagember védelme az Y fajhoz képest elenyészõ differenciával bír az eredményt illetõen.
Az x fajé viszont jelentõs elõnnyel indul.
Valkay
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.04.23. 7:38

Sziasztok.

Lehet hogy nem kéne, de azért beleszólok.

Én ugyan nem UT hanem a reneszánszal módosított változat szerint szoktam játszani, de a lényegen túl sokat nem változtat. Mindekettõ nagy szabadságot ad az ET-hez képest. Ami a játékegyensúlyt illeti már az ET-ben sem volt például a kasztok között. Ami a fajol kiegyensúlyozottságát vagy annak hiányát illeti, de akár a kasztokét is. A rendszer csak egy alap a játékegyensúlyért a játékosok a felelõsek. Tény és való például egy khálnak a különbözõ faji bónuszok tekintetében hatalmas elõnyei vannak egy percig sem vitatom, de a mágiaellenállás szinte teljes hiánya (asztrál) illetve a jellemükbõl és neveltetésükbõl fakadó megkötések ezt bõven kompenzálják. A mágiaellenállás ugye eleve számszerüsítve van azon sokat nem kell magyarázni. A jellem már más kérdés ott vissza lehet élni vele ott a játékos és a mesélõ feladata a játékegyensúly megtartása. Mert ugyebár tök jó hogy egy khál kap 30 %-ot lopakodásra, de attól még nem fogja hátbaszúrni az ellenfelét a neveltetése nem engedi és hasonló példák tucatjait hozhatnám. A pszi kérdésbe nem szólnék bele abban nem vagyok otthon.

Üdv

Atis
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Valkay » 2007.04.23. 8:40

Garmacor szerintem félreértesz. Nem azt írtam elsõsorban, hogy a játékegyensúly nincs meg, ezért problémás. Hanem, hogy ez az egyensúly hiánya kifejezõbb sokkal ebben az ÚT rendszerben. Tehát kevéssé van meg, mint elõtte.

A lopakodás pedig tanult képzettség. Természetesen egy faj „születhet lopakodásra” mert mondjuk ügyes (mint ahogy bármelyik faj egy egyede is!!!). Egyébként az elf sem kap lopakodási bónuszt… pedig szintén ügyes.
Szerintem a khál ilyen jellegû „elõnye” az-az életmódjából / faj egykori életmódjából / és ahhoz való alkalmazkodásból jön… az pedig az orvtámadás lényege.
Lehet, hogy ezt kultúrálisan felül lehet írni… ám ennek nyomát nem látom… ráadásul ha õsi a kultúrájuk, akkor az ösztöneik miért ennyire kifejezõek?

A mágiaellenállás hiányát külön kifejtettem. Az ET-hez képest az ÚT-ben valójában
szinte senkinek sincs ellenállása.
Az átlag kalandozónak sincs. Nemhogy az „egyszerû népeknek”. Akinek van, annak az ellenállása is csekély.
Magyarán lefordítva. Tök mindegy hogy 0 ellenállásod van, vagy -20. A végeredmény ugyanaz.
Valkay
 
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
392 hozzászólás • Oldal: 16 / 27 • 1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 27

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség