Név: Njak Isman-Tökül
Kor: 85. éves
Nem: Férfi.
Szülőföld: Taba el Ibara; Abu Baldek
Kaszt: Varázsló
Kezdőhelyszín:Erion-Fogadónegyed
A Hradt al Jürtemal, „Az éj ragyogása” tolvajklán egyik palotájában Alemal Al-Tökül és harmadik felesége Ilselea ötödik fiú utódjaként sírt fel a Család egy újabb tagja. A csillagok állása kedvező volt, jann született. Alemal az Talhaim el Ghilam sejk vezette jann Család mágikus hagyományait évezredek óta őrző ágának feje, és magitora. A sejk az emír, Ahmed de Shiad al Baldek legfőbb tanácsadója, az Abu Baldeki bankházak irányítója és legfőbb vezetője. Anyja, Ilselea a sejk, Talhaim el Ghilam nyolcadíziglen unokahúga, a dalok és a tánc beavatottja, apja Háremének ékköve, dalos pacsirtája. Njakot- mint tizenöt testvére közül a ötödik férfinak születettet- korán a szárnyaik alá vették bátyjai és a Család beavatottjai. A képzése célirányos és a jannekhez méltón hatékony volt. Bátyjai, apja és az egész vérvonal a Család mágikus támogatását látta el, immár Galradzsának hála több mint másfél évezrede. Njak a legtöbbet ükapjától Alseimtöl tanulta, ki bár már a klán küldetéseiben nem vesz részt, ám a hagyományok, és az ifjak képzésének oroszlánrészét ellátja. Harmadszülött bátyja Hateamül a mágia jelekbe börtönzésének szentelte életének közel másfél évszázadát, tudása bizton állíthatjuk, eléri, és némely tekintetben meg is haladja Pyarron vagy Doran nagyjaiét, bár ennek nem tulajdonít jelentőséget. Hasonlóképp, a felhalmozott írott és szóbeli tudásnak köszönhetően Abdul -névrokonához méltón- a halottak és démonok megregulázásban, míg Hasszal a drágakövek bűvöletében nőtt fel. A legmeglepőbb, mégis tán a legszéleskörűbb hatalom nagyapja-a még mindig aktív Klohelaim- birtokában van. Hétköznapi tárgyakat bűvöl olyan hatalommal, mely a rúnákba börtönzött mágiát is könnyedén szelte ketté. A Család a jann hagyományok tiszta formáit őrizte meg, és a hatékonyságuk szemernyit sem csökkent az idő múlásával. Njak érdeklődése és tudásvágya kimeríthetetlenek bizonyult, ám nem tudott négyrét szakadni, és kötelessége arra szorította, hogy a tanulmányait a jelmágiával kezdje. Mint minden egyebet ezt is a tőle elvárható alapossággal sajátította el. Legfiatalabb bátyjának a hétköznapi élet és az önvédelem alapjainak átadása volt feladata, így Hassamtól tanulta el a dzsambiák egyidejű forgatásának ősi művészetét. A család fedőszerve egy kereskedelemmel és kézművesiparral foglalkozó céh a Fátyoljárók. Üvegfúvással, bőrcserzéssel, fazekas művességgel és fa-szállítással foglalkoztak a Manifesztáció előtt. A hitelesség alapja, hogy eme szakmákban alapvető jártassággal bírjon, így ez is bekerült a „tanmenetbe”. A mesék és a dalok ismerete egyértelműen anyja gyöngéd erőszakosságának tudhatóak be, végül, ha meg nem is kedvelte eme szórakozásokat, ám legalább tűrhetően boldogul velük. A sakk imádata, és a különböző taktikák, stratégiák sokkal közelebb állnak hozzá. Sajnálatos, hogy Alseimmel az amundok inváziója miatt eme tudását nem tudta jobban elmélyíteni. Így csak a kyr, pyar, shadoni, aszisz és a tiadlani játékra jutott idejük. A háború kirobbanása előtt már a Quassarmai faúsztatás lehetetlenné vált, így Njak másik drága szórakozásának, a fafaragásnak már korábban feladására kényszerült. Ezek után a céh legjelentősebb bevételi forrása az al-Jütleah család-kik az alkimista üstök gőzében főzték ki megbecsülésüket-nevéhez fűződő eljárás lett, mely során az agyaghoz vagy sima homokhoz adott speciális folyadék segítségével a portéka már alacsony hőfokon is értékes üveggé alakítható. Ahgelreea, Njak hetedik nővére és ikerhúgai, Llier és Ghilre voltak az együttműködés alapjai. A vész elöl vagyonuk nagy részét Erionba menekítve a Család egy része is ide költözött. Itt, egy a fogadó-negyedben már eddig is üzemelő fogadójukban a Szeráj „védelmét” élvező, a Megfáradt dromedárhoz címzett pihenő biztosít menedéket számukra. A klán tevékenységét ideiglenesen a Kereskedő Hercegségek területére korlátozta. Njak és a közvetlen hozzátartozói az utolsók között hagyták el palotájukat, így történhetett, hogy az ifjú, a véletlenek sorozatos csapásai okán elszakadt a sejk kíséretétől. A több hónapos küzdelem dzsadokkal –többnyire a Hradt al Jürtemal tagjai segítették- az oldalán, és az Államszövetség csapatainak felbukkanása végül kivezette a sivatagból. Bár a klán és a Család is érzékeny veszteségeket szenvedett el, mégis Njak, ha már ott volt hát a pyar kereskedelmi kapcsolatok megerősítését és bővítését kapta feladatául. Így alakult, hogy a Nagy Háború okán hiánycikként jelentkező ibarai-selyem üzletbe szállt be, és erre építette fel a helyi hálózatot is. A sejk, Talhaim el Ghilam és nagyapja, Klohelaim Isman-Tökül is Maszkan Uma Ahnatban, az Égi ravaszságú Rahim al Haszra lakhelyén szervezte, több, a sivatag szélére üldözött jann Családdal együtt az amundok elleni csapásokat. A felbecsülhetetlen értékű pergameneket és iratokat, ükapja Alseim el Alamehar kíséretében az erioni Ghulám egy eldugott termében helyezték biztonságba. Ennek felügyeletét az apja Alemal látja el, a mecset oktatói közé állva. Hassam, mint nagyapja személyes testőre, Hasszal, Hateamül és Abdul pedig a Kereskedő Hercegségekben egyengették a klán ügyes bajos dolgait. A vagyon nagy része az egykori Baldek Erionban álló Bankházában, és a pihenőben került elhelyezésre. Mivel az Édenkert jelenleg a Rászil és követőinek szállása, és feladatát teljesítette, tanulmányainak elmélyítése érdekében a Család jó másfél hónapja hazahívta. A feltűnés elkerülése érdekében egy Új-Hamedből induló üvegszállítmánnyal érkezett Erionba.
Jellemrajz: kiegyensúlyozott, a jannekre jellemző hűvös logikával szemléli a világ rohanását.
A női nem csábításának néha ugyan enged, ám a bódító, tudatmódosító szereket messze elkerüli. Hárem alapítását még nem tervezi. Ragaszkodik a jann hagyományokhoz, a Rászilt és követőit csak egy újabb dzsad fellángolásnak tartja, az El-Dzsiah-ot járja. A szélsőséges, önmagukat uralni képteleneket lenéző érdektelenséggel jutalmazza.
Kinézet: Húszas évei közepe táján járó, nem túl magas dzsad férfi benyomását kelti. Állítólag jóképű, a testalkata átlagos. Fekete hosszú haját kiengedve hordja, fejét turbán fedi. Oldalát széles fegyverövön két dzsambia, és egy buzogány övezi. Az ég és a felhők színeiben játszó emáme alatt egyedi készítésű (keményített) bőrvértet hord, mely a Fátyoljárók keze munkáját dicséri. Eme szokását a Manifesztációs háború kitörése óta vette fel, kényszerűségből.
//Édenkert=Abu Baldek
Új Hamed=Maszkan Uma Ahnat=az Égi Ravaszságú Lakhelye=Hamed-Shaíh al Qrua.
Hateamül-a szimbólum mágia mestere; Abdul-a necromancia, demonológia mestere; Hasszal-a drágakőmágia mestere; Klohelaim-a mestermágia mestere, csak hogy legyen kitől tanulnom.
A buzogány forgatását a dzsadok, ill. a pyar katonák közé keveredve sajátította el.
Távol élő családtagjaival mentálissan tartja a kapcsolatot.
Rokonai még nem haltak meg, anyja és testvérei is élnek. Jannt a család nem veszített, ám ennek a dzsad „családtagok” látták kárát.
A megőrzött jann mágikus hagyományok NEM od alapúak, azokhoz közük nincs, inkább a varázslói mozaikmágia jann változata.(játéktechnikailag ugyanaz)
A Család elnevezés-jelen esetben- sehol nincs kapcsolatban a toroni Kobrák alkotta Családdal.
A Család jelenleg a háború támogatására költi vagyona jelentős részét, így ha lehet a szálláson és étken kívül Őket Njak nem terheli. Ezt el is várják Tőle. A tudás, és a kimentett írásos feljegyzések bármely jann családtag rendelkezésére állnak.
A sakk: 5 különböző játék helyett kérném, hogy a sakk 5 különböző formáját birtokolhassa a kari.//