***
****************************************************************************************************************************************************
I. Gyermekkor:
1. Milyen nemzetiségű a karakter és hol született?
El Sobirában született, dzsad.
2. Kik voltak a szülei? Mi a foglalkozásuk/vagy kasztjuk?
Apja gazdag „kereskedő”, anyja belehalt a szülésbe.
3. Milyen társadalmi pozíciót és vagyoni helyzetben volt a család? (gazdagok, szegények, megbecsültek, számkivetettek, stb)
Kifejezetten gazdagok, jómódúak.
4. Hol és milyen formában végezte tanoncéveit a karakter? (Céh, iskola, magányos mester, szülők okítása)
Damakban, az Ibn Khitaf dervisrendnél.
5. Gyermekkorban történt jelentős családi tragédiák (ha voltak ilyenek)
Apja halála.
Az utazás a nagybácsival északra a harcokon keresztül, ami nagyon meghatározó, és mély nyomot hagyott.
6. Gyermekkorban történ jelentős -a karakter életútját befolyásoló- örömteli események (ha voltak ilyenek)
Különösebb nem volt.
7. Miért azt tanulta a karakter amit? (a képzettségek megindoklása; pl.: a Céhben tanulta, az apja kovács volt, stb.)
Salih járta ki, hogy bevegyék a rendbe, leróva ezzel a nagybácsinak a tartozását, hisz az életét mentette meg anno.
8. Mi az amihez a karakter különösen jól ért és miért sikerült ilyen magas szintre jutnia benne? (Értsd a karinak mely képzettségei vannak 3. fok fölött és miért?)
Jól ismeri a kultúráját, szépen beszéli anyanyelvét, jó emberismerő, szereti az embereket, köztük lenni, segíteni, ha tud. (Szabadidős munka az ispotályban.)
9. Ha karakter családi kapcsolatrendszerének vázolása. (Pl: van egy fogadós nagybátyám Erionban)
Szülők halottak.
A nagybácsitól egy ideje nem jött levél, így róla nem lehet tudni mi van vele.
Van még egy bátyja, akiről tud ugyan, de nem ismeri, nem tud a hollétéről, még a születése előtt varázslótanoncnak adták Doranba.
És a „családfa”:
Nagyapa: Ata'al Rahman
Apa: Falih
Nagybácsi: Altair
Bátyus: Razim
10. Mi volt a karakter "hobby"-ja? (Olyan képzettségek -ésszerű- megindoklása amik szorosan nem következnének a kasztból.)
Lásd I/8 és III/4.
II. Ifjúkor
1. Szerelmek és barátok (ha voltak/vannak)
Szerelemes nem volt még.
Barát: Dzsevad Abdul-Kerim: E fiú kereskedő atyjának sokadik gyermekeként annak utasítására érkezik a rendbe, hogy ott tanuljon és szolgáljon. Mivel sem a kétkezes harcban nem különösebben tehetséges, és nem élvezi az istenek támogatását sem, egyszerű hadzsiként (vagyis afféle laikusként) szolgál a rendben.
Az átlagos testalkatú és kinézetű fiú képességeiben is teljesen átlagos, semmiben sem igazán kiemelkedő a tudása. Ez, na meg visszahúzódó természete a közösség perifériájára sodorta őt - ezért kezdett el a szintén félig meddig megtűrt lánnyal – barátkozni...
2. Pártfogók és ellenségek (ha vannak ilyenek azokra hogyan milyen körülmények között tett szert a karakter?)
Pártfogó: Salih al Naszreddin (felvett név - a jelentése "feddhetetlen, a hit védelmezője") negyvenes éveinek végén járó, cserzett bőrű, magas, testes férfi. Hajdan hollófekete haja a halántékánál már őszbe csavarodik, barna bőrét a sivatagi nap és szél koptatta kérgesre. Bal karját egy csetepatéban a kéztőnél csonkolta egy haramia pengéje.
Az említett sérülése után Salih kénytelen volt vissza vonulni az aktív szolgálattól, és a rend növendékeit kezdte oktatni a harc és a túlélés fortélyaira. A kissé megkeseredett férfihez csak két személynek sikerült igazán közel kerülnie: a kari nagybátyjának (aki azon a végzetes napon az életét mentette meg...) és az unokahúgának (akit végül Salih protezsált a rendbe, így róva le életadósága egy részét).
„Ellenség”: Az ellenség - Osman Damakli: tízes éveinek végén járó fiatalember. A rend kapujában találtak rá alig néhány napos korában - ismeretlenek helyezték el ott. A baba előbb értelmes, mozgékony kisfiúvá, majd magas, jóképű, intelligens fiúvá serdült, aki remekül forgatja jatagánjait, jeleskedik a tudományokban és akit maguk az Istenek is pártolnak. Mivel Osman mindent a saját erejéből ért el, nehezen viseli el a kari - szerinte teljesen jogtalan - rendbe kerülését, előmenetelét és azt, hogy Salih hogyan viszonyul hozzá...
3. Jelentős ifjúkori életesemények (leégett a házuk, elutazott Beriquelre a mestere kíséretében, első csata átélése, stb).
Lassanként megtalálta a helyét a rendben, úgy, ahogy el is fogadták. Ideje legnagyobb részét képességei fejlesztésével, illetve tanulásával töltötte, ezzel is úgymond „beilleszkedni” próbált.
4. A tanulóévek vége (Mi volt a karakter "mestervizsgája" azaz mi volt az a momentum amikortól az adott Kaszt tagjának számított?)
Miután Salih biztos volt benne, hogy a lány bírja a dzsad pantheon kegyeit, és úgy látta, bevetette minden befolyását, hogy Latika bekerülhessen a rendbe : engedélyezték hát az egy hónapos böjtöt, a próbát, elhivatottságát bizonyítandó, amit (keservesen ugyan, de) sikeresen teljesített.
5. Mit vár el tőle az iskolája/céhe/rendje/mestere?
Az igazhitűek védelmét, bármi nemű ellenséggel szemben.
6. Mi a karakter célja most hogy az lett aki?
A hite szerint élni, segíteni azokon, akik rászorulnak, akiken tud.
Megtudni, hogy pontosan kicsoda, tehát megismerni a teljes családi hátteret, fényt deríteni apja halálának pontos körülményeire.
7. Kihez hű a karakter? (Kiért érez felelősséget? Kinek hajlandó szívességet tenni/engedelmeskedni és miért?)
A szívéhez hű, azt teszi, amit az eddig tanultak alapján helyesnek ítél. Hű az isteneihez, a rendjéhez (a mentorához), a népéhez.
III. Személyiség
1. Van a karakternek jellegzetes szokása? (rágja a száját, káromkodik, fütyörészik, mindig zabál valamit, stb)
Ha nincs mit csinálnia, vagy kellemetlen, nehéz helyzetbe kerül, önkéntelenül is „tekergeti” a haját, játszik a hajtincseivel.
2. Miben rejlik a karakter kiválósága? (Pl: kiváló tőrdobó)
Jó képességű harcos, bár nem kedveli a harcot.
Szociális dolgokban igazán jó, könnyen átérzi mások érzelmeit. (Néha még a halottakét is...)
3. Mi a karakter gyengéje? (Pl. női társaságban annyira zavarban van, hogy nem bír kinyögni egy épkézláb mondatot)
Bár jó emberismerő, kissé naiv, akkor is látni akarja másokban a „jót”, ha minden arra mutat, hogy nincs ott. Ez pedig nagyon vissza tud ütni.
4. Mi a karakter kedvence? (Pl: Imád meztelen talppal sétálgatni a fűben, imádja a törpe pálinkát; stb)
Szereti a verseket, szabadidejében szívesen olvas, még kisebb korában kapott egy kötete a mentorától, leginkább abból. (Nem mintha nem fújná kívülről majdnem az egészet.)
5. Mi az amit szívből utál? (pl: a fűzős ruhákat, a füstös kocsmákat, az izzadtságszagot, stb)
A datolyát, ezt még az apja „nevelte” bele (És az ilyen szokások nehezen múlnak, annak ellenére is, hogy az okkal, amiért nem evett datolyát, nem ért ugyan egyet, valahogy mégsem bírja megenni.). az ő szemében a datolyaevés a közönségességgel volt egy kategória, ő meg persze megengedhette magának, hogy bármilyen drága másféle gyümölcsöt hozasson, és ezzel is próbálja éreztetni, hogy mások felett áll.
Az amundokat és a ranagolitákat – mint az igazhitűek legfőbb ellenségeit.
A vérontást, a kegyetlenkedést, a gyengébbek kihasználását.
6. Mi a karakter legnagyobb félelme? (ez lehet irracionális is) (pl: élve eltemetve lenni, víziszony, stb)
A tehetetlenség érzése, hogy kénytelen mások szenvedését nézni, és nem tehet ellene semmit. (Néha még vannak visszatérő rémálmai az utazásról, ott pont ez történt, látta a harcokat, a sok vért, na meg a holtak szellemei is ott voltak szép számmal.)
7. Mi a karakter legmerészebb álma? Mire vágyik a legjobban?
Teljes életet élni, a népe szemében „elismertté”, valamilyen szinten híressé válni, hogy jó embernek tartsák, aki tehet is, és tesz is azért, hogy jobb legyen.
8. Vannak-e a karakternek előítéletei? (nem szükséges ésszerű magyarázatot adni rá, elég hogy a karakter úgy véli ő megfelelő indokkal rendelkezik; Pl: utálom a gorvikiakat, mert egytől egyig aljas gyilkos az összes)
Amundok, ranagoliták. Gorvikiak is, elég erősen.
9. Vallásos a karakter? (Ha igen mennyire? Mekkora áldozatot lenne képes hozni a hitéért?)
De még mennyire, bármit megtenne.
10. Mit tart a karakter a mágiáról és a használóiról?
Amíg jó célra használják, csodálatos adomány, de amint rosszra, tűzzel-vassal irtani kell.
11. Ha egy mottóval kellene kifejezned a karakter személyiségét mi lenne az? Pl.:
"Más szemében a szálkát is meglátja, magáéban a gerendát sem veszi észre."
„Live and let live.”