• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Az ynevi fajokról

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
274 hozzászólás • Oldal: 3 / 19 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19

HozzászólásSzerző: Tysson-lar » 2006.04.12. 21:15

Nos, én nem egészen úgy gondolom, hogy kényszerbõl tettek bele fajokat. Szóval egy fantasy játéknak szerves része az inhumán társadalmak bemutatása is. Anélkül nincs fantasy. Szóval ha úgy lenne, hogy kényszerbõl tették bele, nem lett volna alapból a MAGUS fantasy játék... amit én kicsit másképp gondolok ha nem gond :wink:
Úgy vélem, egy faj nem beszûkíti, hanem kitágítja a lehetõségeket. Nem kell földhözragadt kasztokhoz ragaszkodni ebben a témában... úgy kell venni, hogy kilépünk az ETKból ha inhumán fajról van szó, és belépünk a Summariumba. Mindjárt példát is mondok: a játékos feltett elhatározása, hogy törpöt indít. Õ azt szeretné, ha tolvaj lenne a törpje. Lévén, hogy jól ismeri Tarint és kultúráját tudja, hogy ez ott megvalósíthatatlan. Mellesleg szerintem mandragóra te eléggé jól ismered a törpöket annyira, hogy tudj a törp tolvajklánról is, ami Zimmah elveszett törzsében alakult. Nos tehát a játékos azt modnja, hogy Zimmah törzsébõl, egy világias daugból származik a törpje. Teszem azt... már második generációja Yankarban élnek. Ott, a környezõ hegyekben egy kisebb kolóniában, két-három családdal együtt. És õk alkotják a helyi képviseletét a.. fúh nem jut eszembe annak a nagy törp toliklánnak a neve... ezüst valamik ha jól emlékszem... nade ez most nem lényeges, a klánnak a... hm... bázisát? Vagy nevezzük ahogy akarjuk, a klán egyik kihelyezése is itt van. A játékos törpje fiatalon, 50-60 évesen klántag lesz. Tolvaj. NAmármost sima ETK-s tolvaj nem lehet. Mert teljesen más közeg, és az ETK ideszóló része, az egész kasztrésze emberekre van írva. A summariumban pedig nem taglalják ezt. Úgyhogy a Jk leül a KMjével egyeztetni. Együtt átgyúrják az ETK-s tolvajt. Mivel a törpökben igen nagy a mûvészi hajlam, a munkaszeretet, a... mesterségben való elmélyülés, ezért joggal fog jobban érteni álkulcsok készítéséhez. Viaszokból fogja öntögetni, nyerskulcsokat fog reszelni meg hasonlók. És titkosajtót is jobban fog találni. Nem lesz annyira nyitott mint egy ember tolvaj, helyette fegyverével fog jobban bánni. Meg lehet oldani. És abszolút reál maradtam. Ezzel szerintem megmutattam, hogy akármilyen kasztot meg lehet valósítani inhumán fajjal is! Kell ork boszorkány? Simán! Az ork sámánt átgyúrjuk, egy torzított boszi, és sámánmágiát beadunk neki, alaposan megkeverjük a dolgokat, magasabb rangba, matriarcha esetleg valami más szerepbe helyezzük az orsz asszonyunkat és máris kész! Elf démonidézõ kell? Jól van... nos meg lehet úgy oldani, hogy egy sereneyra egyik kiküldetése során a délvidéken egy mágikus eszköz befolyása alá kerül. Megbolondul, és a mentálja lekicsinyül, az asztrál ellenében. Torzul a lelke, sötét gondolatok szállják meg a lelkét... aztán valahogy megszabadul a cumótól. Innentõl már mindenki meg tudja valósítani a dolgot... fantázia kérdése csupán a dolog. Nem szabad nagyon szigorúan venni a hasonló dolgokat. Az, hogy valaki egy kasztot rá akar húzni egy fajra alapból hülyeség... a faj egyedei válogatják a dolgot. Nem minden törp lop, az orkoktól pedig távol áll a boszmágia. Az elfektõl a démonidézés pláne. Mégis meg lehet valósítani az ötleteinket. Persze vigyátzni kell, le kell ellenõrizni, és sokszor fel kell magunkban tenni a kérdést: nem lett-e túl tápos? Ha egy kicsit is az lett, akkor tegyük meg a megfelelõ lépéseket. Ennyit tudok errõl a kérdéskörrõl hírtelenjében mondani... várom az ellenvetéseket! :D
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr

Lorg, a Rút
Tysson-lar
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1153
Csatlakozott: 2005.11.08. 19:37
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: A_Mandragóra » 2006.04.12. 23:43

Sorba veszem a dolgokat, mert biztos, hogy a kavarban valamit elfelejtenék.

1., Nem érdekelnek az ETK-ra ráhúzott hülyeségek, mert azok. Az ETK- nem több vagy kevesebb annál, mint ami. Törvénykönyv. Nem részrehajló, nem megmásíthatatlan, de törvénykönyv. Ha nem lenne az ETK, summárium sem volna.

2., Lehet, hogy inhumán fajok nélkül nem volna fantasy a dolog - amugy akár de, nézz utánna a fantasy-mint szó jelentésének -, viszont, nem kell minden gyepes félállatnak játszhatónak lennie. Pont magad (is) említetted, hogy van, ami a regényekben jól mutat, de JK-kezébe nem való.

3., Ok, elfogadom a példáidat, de maradjunk is azoknál. Mondjuk pont jó a törpe tolvaj. Megalkottad a karaktered, és kész. Rájössz, hoyg nem tettszik, de a koncepciót (mint a tolvaj törpe) nem akarod elvetni, ezért alkotsz egy másiakt... jobban mondva akarsz alkotni.. és kész, itt meg is áll a tudomány. Mert max még egy karaktert tudsz egyedivá tenni ebbõl a koncepcióból, és semmi többet.
Most mondok én valamit. Vegyük az ember fajt, és hogy nehezebb legyen a dolgunk, a bajvívó kasztot - az úgy is oylan "emberies foglalkozás".
Alapból, ott van a Shadoni verzió. Semmi extra, szerintem mindenki látta a Dumas filmeket, ovlasta a könyveket, stb,stb. El tudja képzelni belõle, hogy miként festett a kor, a kultúra és a közeg. Szegény Dartagnan, sztereotipia, de õ a legjobb példa rá. Fiatal, erõtõl, lelkesedéstõl teli, és nem bánik rosszul a karddal. Boldul a nõkért, ám megvan a maga kis szívszerelme, rendelkezik néhány cimborával, és olykor-olykor még van is egy-egy jó beszólása...
Vegyünk akkor most egy másik helyzetet. Toron. Van is egy "toroni" bajvívóm, egy kimondottan kír származék. Még testi nyavaját is vettem fel neki, jelentéktelenségnek tûnõt, ám jobban szivatom vele magam, mintsem elsõre látszik. Hûvös logika, fehér haj, vadítóan, szinte világítóan kékszemek. Pont azért egyéniség, amilyen. Toronban bajvívó, Toronon kívül inkább kyr. Hideg, távolságtartó, majd hirtelen szenvedélyes hõsszerelmes, de csak addig, míg megfekteti áldozatát, és másnap már messze jár. Kifinomult mozdulatok, õsi nyelven elhangzó káromkodások, talpig érõ köpeny, arcon maszk, testben egyébként jéghideg szív.
Abaszisz. A kard kicsit szélesedik, a fejre kendõ kerül, és az "angard helyett" olykor Arrrgghhh - csatakiáltás harsan. az ingek rövidebben és szakadtabbak, a rum pedig - hála a beléje került cukornak és miegyebeknek (grog) - édesebb. Az itteni bajvívó igazi hajós, él-hal a tengerért, és fõ prifiljába tartozik a kötélhágcsón való tarzanozás, legyen az fedélzet, vagy nagyobbacska fogadó. Igazi középkori akcióhõs, de csak addig, míg erõfölényben van, mihelyst ez visszájára fordul, rögvest kereket old. Akárcsak a szépesszonyok hálószobájából, ám a kyrrel ellentétben, õ a koronaékszereket rendre magával viszi. És iszákos, mint a disznó.
A gorviki nehéz eset. Ne volna az a fránya, eltorzult ranagolhit, még akár jellemtelen gazfickónak is lehetne nevezni, így viszont némileg több, némileg kevesebb aszisz társánál. Õ nem veti meg az alantas dolgokat, sõt, olykor a ramiéráját használja szívesebben, mint a rapírt. ALjas, "gonosz", de leginkább számító egy dög, ám a pompát és a cicomát módfelett kedveli. Nem állnak távol tõle a szimpadias "megmozdulások", ám beléje több gerinc szorlut, mintsem a szájával és szavaival fogadja az ellenszenvesnek ítélt alakokat. Kötekedõ, szívesen provokál, és gyakran döf urvul, mondhatni szúr, int a méh.
Ellentéte az északi erv, akit apja eredetileg embervadásznak szánt. Egy év után hagyta ott "az akadémiát", mert bár a megányos farkas mentalitást, és a tisztelet megtartását nagyon jó eltanulta, valahogy többnek látszódott annál, hogy egyszerû fogdmeggé váljon. Szívesen festeget, ha teheti, ám a képeken többnyire lenge ruházatú múzsák leledzenek... hogy "elõte, vagy utána", az már teljesen lényegtelen. Minden esetre õ nem mindig olyan, és van, hogy tényleg megtartja a szavát. És nem távozik az elsõ éjjel. Magas, még a kyrrel is felveszi a versenyt, és az õ szikársága inkább robosztus, mint amazé - légies. BAljában a tõr széles, mosolyában a szelídség õszinte. Hajlamos a melankóliára...

Nos, ennyi példa elég volt, vagy mondjuk országokon bvelül soroljam tovább, hogy két gorviki sem lesz soha egyforma, a lehetõségek szinte végtelenek. Míg az inhumán fajoknalk csunya korlátok szorítják az embert...

4., Amelyik ork nõ megpróbálna csak egy kcisit is "öntudatosabban" viselkedni, nos az nem volna a törzsben hosszúéletû. Amúgy is, az ork nõk nem egyének - ha már megint a Summárioummal pedálódzol, amibõl csak minden ásodik sort és oldalt olvasol, vagy csak azokra emlékszel, ha megbocsátasz - sokkal inkább tulajdontárgyak. Én meg nem tanítom ovlasni a mosóporom, leht bármennyire inteligens a reklám szerint.
A_Mandragóra
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Tysson-lar » 2006.04.13. 13:19

Húh.. elõbb az utóbbira válaszolok: mint kezdetleges ork társadalmakban igen, a nõ tulajdon. De nem mindenhol! Vannak olyan ork tözsek, melyek matriarcháli felépítésûek... vegyél csak példát a földrõl. Útálok innen példálózni, de ott is kiviláglik: hiába volt a történelem korai ideiben a férfi az úr, igenis voltak nõi vezetésû társadalmak... és a magusban is van ilyen, lásd amazonok. Nem elképzelhetetlen, sõt, akár tényként is lehet venni: vannak kezdetleges termékenységi kultuszok ork törzsekben is. És bizonyára vannak kisebb törzsek, ahol igenis matriarrchális társadalom dívik. Szóval nem eléképzelhetetlen az ork boszi-sámán koncepció is.
Meggyõznélek, ha mondanék egy másik törp tolvaj koncepciót is? Nos lássuk...
A Riegov öbölben, a tengeri törpök közt hódit a világiasodás. Vannak már szép számmal törp hajósok, és létezik az a jó kis aszisz életmód, ha úgy tetszik quirron temperamentum. Tehát... egy törp születik egy hajós családban. Sajnos kalózok megölik a családfõt, aki navigátor egy hajón. A kis család ( mert itt nem lehet se daugról, se nagycsaládról beszélni! ) ezután új munka után kell hogy nézzen... a saládfõ elvesztése nagy veszteség, ezért egy másik törp familiával társulnak, és újra hajós bizniszbe, esetleg raktározásba fognak. Az ifjú törp, aki a családba születik, sajnos szegényesen él. A költözés, az apuka elvesztése nagy fájdalom, és pénzügyi gondok is vannak. Nem számít a városkában a nemzetiség, így eléggé színes a kép... a lényeg az, hogy a törp simán rátalálhat egy testvériségre, ami beveszi a soraiba. Nem tetszik neki a hajósélet, esetleg a család is túl elfoglalt ahhoz, hogy kellõ figyelmet fordítson rá... esetleg az a testvériség igenis erkölcsös és jótékony, mondjuk kalózok kirablásával, illegális raktárak felszámolásával foglalkozik, mondjuk a városi õrséggel "szimbiózisban". A törp 40-50 éves korában beáll ebe a kis klánba, és õ tolvaj lesz. Persze harciasabb, és másabb mint a sima ETK-s. Így ennél a koncepciónál is át kel alakítani. Mondhatnék neked délvidéki törp kolóniából is pélát. Mert van egy kevés ott is. Nem sok, sõt nagyonis kevés, de igenis van ott is. És még tudok neked példát erini rabszolgáról, lánnctestvériségtõl megszökött rab törprõl, aki az utcán kénytelen élni, és még számtalan másról. Szóval egyáltalán nem áll meg itt a tudomány.
A másik... írtad, hogy a félhülyeségek, és néhány gyepes faj nem való a magusba... nos ebben részben egyetértek. ha be lenne dolgozva a khál vagy a wier, akkor nem szólnék egy szót se. De mivel szerintem még nem egészen szerves része Ynevnek, ezért azt mondom, hogy el lehet hanyagolni õket mint Jknak való fajokat... ami a többi fajt illeti, én azt mondom, mivel ki lehet õket játszani, ezért igenis Jknak valóak. Más kérdés, hogy nem kalandba való. De ha mind a négy JK amund, akkor simán lehetne az amund háborúkból kalandot csinálni. Vagy ha három JK dzsad, egy pedig dzsen. Lehetne a dzsen egy nagyúr, és mondjuk mentalista. A másik 3 pedig testõr, tanácsnok vagy hasonló. Lehetne ebbõl is jó kalandot csinálni. Egy gro-ugoni határvadászatot 2 orkkal és 2 goblinnal, vagy akár kahrei kalandot egy gnóm csapdaszakértõvel és három emberrel... az utóbbi mondjuk a hegyek közé szálít valamit. Vagy egy bandát vernek ki egy hegyi barlangból. A lehetõségek végtelenek: és igenis lehet a Jk amund, dzsen, goblin, ork, trp, elf, félelf, gnóm és még sok más. Mert szerintem arról szól a szerepjáték, hogy a Jk beleképzeli magát egy világba... megkeres egy valakit, azonosul vele, és a többi társával eljátszák, mi is történik velük. Ha pedig a jk goblin akar lenni, egy másik jk bajvívó... simán össze lehet hozni. Rab goblint elfogják. Toronba viszik. Toronból megszökik, bányákban alkalmazták. Egy bányaomlás következtében kijut, és utána váltott hajókkal abasziszik megy. A raktárakban tazik, kis híján le is bukik. És egy kalózos beütésû aszisz bajvívóval találkozik ez a goblin, pont olyannal, amit te le is írtál. És õ a másik JK. Innentõl kezdve nem ehet azt mondani, hogy an lehetetlen.... ha kell összehozok neked goblint varázslóval is :wink: Ha nem hiszed el, csak tedd fel a kérdést, és a következõ hz-mben ki is fejtem eked a koncepcióm.
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr

Lorg, a Rút
Tysson-lar
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1153
Csatlakozott: 2005.11.08. 19:37
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: A_Mandragóra » 2006.04.13. 13:56

Gyenge ércelések, és a törtpös példánál maradva: pont a mentalitásuk lesz szinte azonos. Ezt nem vetted eddig észre. Lehet a helyszín más! - mert igen, vannak sokfelé kaszakadt, elfeledett (Tarin számára), "világias" törp kolóniák, viszont a mnetalitásuk max két féle lehet: jó törpe, rossz törpe (homálytestvéres). Ide mást nem lehet belemagyarázni.
Az a gond, hogy érzõdik: nem ragaszkodsz a "fantáziálásnál" magához a MAGUS világához, és ez kihat a karaktereidre, az érvelésre, szinte mindenre. Viszont akkor kérdem én, hogy mit is akarnánk itt játszani? Félre ne érts prityáel, nem userrel van nekem bajom, isten ments.
A fajokról: nem, vannak fajok, amiknek a rendkívüli korlátozottságuk miatt nincs igazán helyük még speciális kalandozócsapatbans sem. Fõként nem a MAGUS jelenében.
Wier: egyszer derüljön ki - ki fog, egyszerûen -, hogy vérivó. És már rajta is lesz az inkvizítori szövetség.
Amund: - Nézzétek, egy sivataglakó szörnyeteg! - kiáltja a dzsad hadzsik kapitánya - íjászok, sortûz!!!!
Khál: necces, bár elfér, viszont kb 1-2 féleképpen lehet belõle kalandozó (ami reális, ilyen az én khálom is, egy volt cirkuszi veremharcos, így lett gladiátor, bár én már csúsztatásokat érzek benne, pedig abszolute nincs eltápolva, sõt!), aztán kifújt, vége, hogy a szociális érintkezésekrõl ne is beszéljünk.
Goblin: életképtelen kalandozói faj.
Gnóm: egy gnóm ezerszer ritkábban lesz kalandozó, mint mondjuk egy elf, vagy törpe, és azokból is igen kevés van.

A szélsõségekrõl beszélek, prityáel, és általánosságban, nem speciális helyzeteket ragadva ki. Ja, egy spéci helyzetben akár Shackallor is lehetne kalandozó, vagy Mogorva Chei...
A_Mandragóra
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2006.04.13. 22:37

Nos, ha jól látom rendezõdtek a nézeteltérések, akkor az ezt megelõzõ részekre már nincs szükség így eltávolítottam.
További jó beszélgetést... ^_-
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Athmor » 2006.06.06. 22:25

Új témaként felvetném a Pszionista kaszt ismerõs-e valakinek:

"Shadon birodalmának titkos -fegyvere-a pszionisták zárt, titkos csoportja. Yneven csak Shadon földjén van pszionista nevelõ kolostor. Csak az erkölcsi tisztaságáról híres családok utódai, vagy az árván maradt, illetve talált gyerekek válhatnak Domvik Isten és az inkvizíció -fegyverévé-. "

Ezen leírást találtam a régi papírjaim között turkálva, persze kicsit bõvebben, csak nem tudom érdemes vele foglalkozni?
Athmor
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Schinter » 2006.06.06. 22:37

hát elvileg az új d20-s rendszerû könyvben kidolgoztak egy Siopa nevezetû kasztot,ami lényegében a Y-re megy rá...igaz ott azt hozták fel,hogy mivel gyengül a mágia ezért fordultak ehhez a forráshoz.A discipjeit olvasgatva eléggé anti mage és anti Y ugy hogy ha vki Y msterrel vagy más néven Siopával akar jönni csak át kell ültetni :P
És persze az sem elképzelhetetlen,hogy Shadonban kezdték el elõször ezzel foglalkozni a mágusok és többi varázshasználók ellen...
Avatar
Schinter
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 3440
Csatlakozott: 2005.10.09. 19:22
Tartózkodási hely: Bp,Pécs
  • ICQ
  • YIM
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Meridian » 2006.06.06. 22:38

Szerintem hagyhatod nyugodtan. Az internetes kiegészítõk nagy részérõl nem kielégítõek a tapasztalatok. :P de ez csak az én véleményem.

Meridian
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Tysson-lar » 2006.06.06. 22:46

Elvileg nem hülyeség a Siopa-pszimester dolog... szóval elviekben ha jól emlékszem Shadoni diplomaták testõrgárdájából alakult... a Kráni-pyarroni és a más országokbeli diplomáciai tárgyalásokon sok értlmiségit vesztett Shadon, és elviekben a diplomaták éppségének megõrzése végett kidolgozták a Shadoniak a Siopát... ami a mágiahasználók ellen lett kitalálva. Ez mind elméleti dolog, és azért modnom ezt, mert hiába van ey pszi-mester kasztú embered, mert egy doog, hogy mágiahasználó ellen hatásos, de semmi más ellen nem jó... íyg meg hogy legyen valaki testõr? Szóval szerintem ezzel a kidolgozással az a gáz, hogy még egy boszorkány is jobban ért a harchoz, mint ez a hivatásos testõrnek nevezett valami....
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr

Lorg, a Rút
Tysson-lar
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1153
Csatlakozott: 2005.11.08. 19:37
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Meridian » 2006.06.06. 22:49

Öhm...ezt ki követte el? Elfelejtett kijelentkezni az igricbõl... :lol:

Meridian

ui.: a netes kiegészítõket szerintem érdemes úgy kezelni, hogy át kell alakítani, ami nem tetszik , vagy tápos, esetleg satöbbi :P
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Schinter » 2006.06.06. 23:25

Siopát valszeg nem egyedül alkalmazták/alkalmazzák...1 a testõr gárdából,akinek nem az afeladata,hogy a fizikai támadástól védjék meg a fontosabb személyeket...Épp elég azvaró tud lenni ha az adott területen nem tudnak mágiát vagy Y-t alakalmazni :P
ugyan akkor mivel sok Yp van igy a pajzsa is használható a fizikai támadások ellen...igaz támadni normálisan nem tud illetve pszeudoval tud,de hát ahho meg sok Yp kell naon,hogy elõre tudd mit hogyan hozzon létre :s
Avatar
Schinter
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 3440
Csatlakozott: 2005.10.09. 19:22
Tartózkodási hely: Bp,Pécs
  • ICQ
  • YIM
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Tysson-lar » 2006.06.07. 14:33

Hát egen... csakhát akkor nem sok értelme van a pszi-mester képzésnek, ha alapból 2 ember kell egy testõri feladatra... a nagy Shadon tud olyanokat is képezni, akik mágiahasználók ellen és más fizikai behatások ellen is tud tenni... szóval szerintem a koncepció nem rosz, csak finomításra szorulna... szerintem egy fokkal kevesebb elméleti képzettségnek, és egy fokkal több harci képzettségnek kel lennie... merthát egy testprnek illik bánni a fegyverével is, nem csak az elméjével....
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr

Lorg, a Rút
Tysson-lar
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1153
Csatlakozott: 2005.11.08. 19:37
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Athmor » 2006.06.07. 20:31

A Pszi-mester harcra termetsége szinte egyenlõ a nullával(mármint ami a kétkezi harcot illeti) hisz:
"Az elme csiszolása mellett megtanulnak egy bottal harcolni, illetve az ügyesebbje a parittya vagy a bola használatát is elsajátítja" De ami egy kicsit felkeltette az érdeklõdésem:
"Elsõsorban a különlegesen magas szinten használt pszi. Tudja használni a Pyarron-i diszciplinákat Mf-fölött, valamint a Kyr metódus diszciplináit az energiagyûjtés kivételével. Ezen kívül vannak saját, egyedülálló diszciplinái is. - kicsit lentebb-
.........lehetõsége van még ezeken kívûl az általános diszciplinák továbbfejlesztésére pl: úgy mozgatni egy tõrt telekinézissel, hogy az képes legyen sebezni"
Athmor
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Schinter » 2006.06.07. 21:29

hát szerintem érdemes öket kiképzeni hiszen 1-2 harcos és 1 siopa szinte teljes védlemet biztosit minden térren...persze megfellelõ szinten :P

Tõrrel telekinézissel sebezni...nos ha a sima telekinézist alkalmazza,akkor eléggé esélytelen tekintettel,hgoy nem igazán alkalmas rá...erre külön discipet kitalálni meg sztem már kissé a tápolás cimszó alá esik hiszen igy már támadni és védekezni is kitünõen tud,mellesleg mágiával sem nagyon lehet ellene tenni vmit... :?
Avatar
Schinter
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 3440
Csatlakozott: 2005.10.09. 19:22
Tartózkodási hely: Bp,Pécs
  • ICQ
  • YIM
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Tysson-lar » 2006.06.07. 22:26

Hm... igazából nekem az a bajom, hogy Shadon nagyhatalom. A diplomatái mellé nem adna "béna" embereket. Szóval luxus lenne az, hogy öt jól képzett harcos kinyírja a diplomatai bagázst, mert igazából egy pszi mester smemmit se tudna kezdeni képzett harcosokkal. Szóval szerintem a pszi mester harci képzettségeit tényleg feljebb kellene húzni. Nagyon speckó kaszt, de szerintem akkora gyengepontja a kétkezes harc hiánya, hogy emiatt nem reális... szóval egy testpr gyúrhat az elméjére.... de harci tudását se hagyagolja...
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr

Lorg, a Rút
Tysson-lar
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1153
Csatlakozott: 2005.11.08. 19:37
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
274 hozzászólás • Oldal: 3 / 19 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség