Hallgatom én is a zenét, bár nem vagyok műértő, de ha szép akkor áhítattal hallgatom én is. Nem zavarom meg a zenét, beszélgetéssel. Ha nem akkor sem csak elgondolkozom ki lehet ez a zenész?
JK: Ramirez con Padana Helyszín: Abrado tartomány, Bermonde városa Időpont: késő délután
*Jól muzsikál a fickó, percekig meg se mukkan senki. Csak iszogatják az italukat és hallgatják a zenét. Lassan ocsúdnak és kezdenek ismét beszélgetni. A zenész is lassabb tempóra vált, de zenéje továbbra is érdekesen hangzik. A három melletted álló is halkan beszélgetni kezd.*
-Nem semmi a fickó! -Na ja, valahonnét délről jött asszem... -Én azt hallottam, hogy Eroneből. Nem sok embert ismerek, aki így játszik a kilenchúroson! -Valami Franca, vagy Frasca a neve, legalábbis ilyesmit beszélnek...
Elindulok a belső halyiségbe, körülnézni hátha van valami értelmesebb társaság is ezeknél a ficsúroknál. Valamint kíváncsi vagyok vajon a fekete szépség kinek az asztalához ült le? Ha összefutok a pincérlánnyal akkor kérek tőle még egy kupa bort és mondom neki bent leszek valószínűleg.
JK: Ramirez con Padana Helyszín: Abrado tartomány, Bermonde városa Időpont: estefelé
*Félúton a belső helység felé találkozol az egyik pincérlánnyal és leadod a rendelést. Odabent már meggyújtották a falakon lógó lámpásokat, így elég jó fény van. Sokféle népséget látsz az asztalok körül ücsörögni; akaratlanul is a fekete hajú lányt keresed a tekinteteddel. Gyorsan meg is leled: az egyik nagyobbacska asztalnál egy négy fős társasággal valamiféle kockajátékot játszik. Az asztalon lévő pénzérmékből ítélve kis tételben játszanak, de mindegyikük előtt egy-egy kisebb-nagyobb halom érmét látsz. A legnagyobb halom egy középkorú, egyfolytában vigyorgó kereskedőféle előtt van. Nyakába kötött kendőből ítélve felelős beosztásban van, de a kendőre hímzett címert nem ismered. A fekete hajú lánnyal nagyjából egyforma nagyságú halom mellett egy húszasévei elején járó siedon üldögél. Varkocsba kötött hosszú fekete haja van, oldalán két ramierát is észreveszel. Szinte alig figyel a játékra; szemeivel majd' felfalja a lányt, akit szemmel láthatóan ez egy cseppet sem zavar. A két legkisebb halommal rendelkező fickó közül az egyik ismerős: a reggel még tökrészegen itt üldögélő fickóra ismersz. Most sokkal szalonképesebb állapotban van, ruhái tiszták és frissen van borotválva. A keze ügyében azért most is van egy boroskupa és egy kancsó bor. A legkisebb ”halommal” rendelkező játékos a városi őrök egyenruháját viseli. Legfeljebb ha húsz tavaszt láthatott, de pödört bajuszt visel, ami miatt kissé idősebbnek tűnik. Idegesen teszi-veszi azt a néhány érmét ami még előtte van. Körbeülik az asztalt, de van még hely a mások számára.*
JK: Ramirez con Padana Helyszín: Abrado tartomány, Bermonde városa Időpont: estefelé
*Egy pillanatra megáll a játék amikor megszólalsz. A kereskedőforma fickó jókedvűen mosolyogva válaszol:*
- Üdvözlöm uram! Ha van egy kevés pénze, természetesen beszállhat...A szabályok egy kicsit bonyolultak, de gyorsan bele lehet jönni...
*Helyet mutat az egyik szabad széken. A városi őr és a reggel látott ficsúr közé ülsz le, majd hallgatod ahogy hadarni kezdi a szabályokat a kereskedő:*
- A dobási sorrend minden körben változik. Az éppen dobó játékos öt kockával dob, majd ha szeretné felvehet tetszőleges számú kockát és újra dobhat velük, ezután ha szükségét látja ezt másodszor is megismételheti. A harmadik dobás után alakul ki a dobás végeredménye. Többfajta kocka-kombináció van, ezek mindegyike más-más pontot ér a végső elszámolásnál. A legtöbb pontot az öt egyforma kocka kidobása éri, ez ötven pont; ha mindezt egyetlen dobásból éri el, az plusz öt pontot, azaz ötvenötöt ér. A négy egyforma kocka negyvenöt pontot ér, ha mindezt egy dobásból éri el, azért plusz öt pontot kap. Negyven pontot az úgynevezett ”ház” éri. Ez úgy sikerülhet, ha két egyforma kocka mellé még három egyformát dob. Például két kettes mellé három hármas értékű kockája van. Ha ezt a kombinációt egyetlen dobásból éri el, az plusz öt pontot ér. Harmincöt pontot a ”sor” kombináció éri. Ez úgy jöhet létre, ha a kidobott kockák értéke sort alkot, azaz egytől ötig, vagy kettőtől hatig minden van a dobásban. Ha kapásból sort dob, az plusz öt pontot ér. Harminc pontos kombináció a három egyforma kocka. Elég egyértelmű azt hiszem. Ha egy dobásból éri el, azért plusz öt pontot kaphat. Huszonöt pontot a kétszer két egyformáért, azaz a két párért kap a játékos. Ez is egyértelmű: Két kettes és két négyes például. Egy dobásból elért két párért itt is jár a plusz öt pont. Ettől kevesebbet a két egyforma kocka kidobása adja, ezt egyszerűen egy párnak hívják. Például két hatos, vagy két kettes. Ezen kombináció húsz pontot ér, de ha az első dobás után megvan az egy pár és nem dob a játékos többet, akkor itt is jár a plusz öt pont. A legkevesebbet az a dobáskombináció ér, ami egyikbe sem sorolható be. Ekkor egyszerűen össze kell adni a kockák értékét. Minden dobáskor be kell tenni a közösbe egy rézpénzt, majd a kör végén a legtöbb pontot gyűjtő játékos zsebeli be az összeget. Ha esetleg olyan helyzet alakul ki, hogy pontegyenlőség van, akkor a két – vagy több – győztes egy újabb kört játszik. Ha olyan is akar játszani, aki nem volt a nyertesek között, az is megteheti, de ekkor minden dobásáért két rezet kell fizetnie. Ha ekkor is pontegyenlőség állna fenn, akkor tovább folytatódik a ”rászállás” és aki nincs a legtöbbet gyűjtők között, de játszott az előző körben, az ismét dupla pénzt fizet minden egyes dobásáért ha játszani akar az egyre növekvő pénzhalomért. Elsőre kicsit bonyolultan hangzik, de játék közben gyorsan belejön az ember...Egészen kiszáradt a szám ettől a sok beszédtől...
*Iszik is egy-két kortyot a boroskupájából. Te még a hallottakat emészted, amikor megszólal a lány. Hangja édesen cseng, szemében jókedvű csillogást is észreveszel:*
- Ha gondolja, kicsit figyelje a játékot, kérdezzen, ha valamit nem ért. Chamolese barátunk biztos szívesen elmondja mi történt éppen, neki ma úgyis nagyon megy a játék...
Leülök a székre és kirakok az asztalra egy marék rezet
1k100 = 94 [94]
Kortyolok egyet a boromból, megvárom a kör végét és még egyét.
-Akkor szóljanak, ha én jövök.
//Van ötleted, hogyan dobáljak? Az jutott nekem eszembe, hogy ledobálok egyszerre több kört 3 reagban 1,2 3... kör jelezve melyik dobást ismételem melyiket nem. Vagy egyszerűsített dolgot találtál ki? //
JK: Ramirez con Padana Helyszín: Abrado tartomány, Bermonde városa Időpont: estefelé
*A pénzed asztalra tételekor ismét a kereskedő szól hozzád:*
- Nem szükséges ennyi pénzt kitenni, elegendő lesz kezdésnek tizenöt-húsz...
*Kicsit figyeled a játékot, mielőtt te is beszállnál. A kört a városi őr kezdi. Beteszi az első rézpénzt, majd kapásból dob két párt: két ötöst és két kettest. Némi gondolkodás után beteszi a második rezet, és egy kocka felhasználásával dob még egy ötöst, így sikeresen kidobja a ”ház” kombinációt. Vigyorogva közli a többiekkel, amit már mindenki tud:*
- Negyven pont!
*Átnyújtja a mellette ülő lánynak a kockákat, aki beteszi a saját maga rézpénzét. Elsőre ő is két párt dob: két hármast és két egyest. Ő is beteszi a második rézpénzt és szintén egy kockával dob. Dob egy négyest, ami után fintorogva teszi be a harmadik rézpénzt is a közösbe, majd újra dob a kockával. Ezúttal sincs szerencséje, ugyanis egy hatost dob. Így csupán két párja lett, ami csupán huszonöt pontot ér, amivel biztosan nem nyer. Kissé bosszúsan adja tovább a kockákat a varkocsos siedonnak. Amaz bedobja a rezet, jól megrázza a kockákat a markában, majd dob. Két ötöst sikerül dobnia, amit érdemes felhasználnia. Bedob egy újabb rézpénz és három kockával dob ismét. Ebből a három kockából kettő ötösre sikeredik, így már négy ötöse van. Elég nyerő állás, de bedobja a harmadik rézpénzt is, és a megmaradt egy kockával dob. Nincs szerencséje, mert hatost dob, de így is ő áll a legjobban a négy egyforma kockájával. Átadja a kockákat a kereskedőnek, de azért megjegyzi:*
- Negyvenöt pont, ezt dobja túl Chamolese!
*A férfi csak hümmög, majd a rézpénz betétele után elhajítja a kockáit. Két egyest, egy négyest, egy ötöst és egy hatost dob. Megvakarja az állát, majd továbbadja a kockáit.*
- Passzolok, ön jön Dialmo!
*A reggel még tökrészegen látott ficsúr jön. Megissza a maradék borát, majd beteszi a rézpént és dob. Ahhoz, hogy nyerjen öt egyformát kéne dobnia, ezzel szemben két párt, két hatost és két négyest dob. Betesz egy újabb pénzdarabot, majd a két négyest az asztalon hagyva három kockával dob. Dob még egy négyest, de a másik két kocka más értékű. Beteszi a harmadik rézpénzt is, majd a maradék két kockával dob. Nincs szerencséje, mert egy egyest és egy ötöst dob. Így csupán három egyforma kockája van, amivel nem nyerhet. A kereskedő – mint kiderült Chamolese – bejelenti a végeredményt:*
- Ön nyert Favella, de lesz ez még másképp is...
*A varkocsos vigyorogva húzza maga elé a pénzhalmot, ami tizenkét rézből áll. Rádnéz, majd megkérdi:*
- Nos beszáll Ramirez?
//Nem találtam ki egyszerűsített dobást, hiszen mindig a játékosnak kell eldöntenie, hogy mekkora esélyt lát a győzelemre és hogy érdemes e folytatnia a játékot. Hiszen az is elképzelhető, hogy már az első dobó dob öt egyformát, ilyenkor a többi játékosnak elég kicsi az esélye nyerni, ilyenkor általában egyszer dobnak a többiek, és ha nincs legalább három-négy egyforma kocka, nem érdemes tovább szórni a pénzt. Vagy ha ”rászállás” van, akkor azt kell eldönteni, hogy a vesztesek beszállnak e dupla pénzért. Szóval kissé bonyolult a dolog, de a te módszered (három reagban több környi dobás ledobása) jó lesz.//
1 körből a 2 négyset megtartom 3k6 = 1+6+4 [11] 2 körben a 3 hatost 2k6 = 1+1 [2] 3 körben az egyik kettest újradobom 1k6 = 4 [4] 4 körben a 3 négyes marad 2k6 = 3+6 [9]