• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
5059 hozzászólás • Oldal: 329 / 338 • 1 ... 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332 ... 338

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.16. 20:00

Rannien

A magam részéről jelentkeznék. Az olyan részleteket meg gondolom majd megbeszéljük addig, hogy coventus és milyen meg hol és mikor. :)

Kérdés az olvasáshoz: alapvetően hány és milyen karaktert kellene kidolgozni, irányítani? (Mikor egyszer majdnem sikerült coventust veszekedés nélkül összeállítanunk, akkor ez volt az "arány:
1 vari
1 bajti
5 csati
:D :lol:
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Rannien Siey » 2011.06.16. 20:27

Majd tisztázni kéne, hogy milyen évszakban jár a conventus, attól függ, hogy hány bajtárssal és csatlóssal rendelkeztek majd.

Mindenesetre 1 varázsló/fő, egy őrkapitány, egy intézőtiszt, egy erdőkerülő legyen a conventusban, ahhoz jönne még majd egy-két egyedi bajtárs, szerintem alapesetben.

Csatlósból összesen olyan 40 legyen, ha Tél vagy Tavasz a conventus.

Örülnék, ha Tavasz vagy Tél conventus lenne, azoknak jobban tudnék mesélni, illetve ott tudnának a karakterek a legjobban érvényesülni.
Az utolsó dolog, ami az agyába villant, egy széles pofájú ácsbalta volt. - Alan O'Connor: Kék éjszakák árnyai
Avatar
Rannien Siey
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 799
Csatlakozott: 2008.08.17. 13:18
Tartózkodási hely: Szolnok
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Haome no Munemoto » 2011.06.16. 22:13

A bemesélő reag elment - nyomassuk!
"A halál nem szomorú. A szomorú az, hogy a legtöbb ember egyáltalán nem is él."
Avatar
Haome no Munemoto
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 402
Csatlakozott: 2009.03.15. 12:28
Tartózkodási hely: Budapest
Karakter: Essilor en Pyron - Manifesztáció
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.17. 5:01

Én a Tavaszt javaslom/választom. ennek egyszerű oka, hogy számomra kézenfekvő: ha kezdők vagyunk, akkor ezdjük kezdő koventusként is. 8) :D
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Iymer » 2011.06.17. 7:33

Számomra is jól hangzik az Ars Magica, ennek ellenére nem ígérem magam biztos tagnak.
Szabálykönyvem van (úgy tudom, egyféle magyar nyelvű létezik) és még olvastam is, de ennyi.
Számomra is kézenfekvőbbnek tűnik a Tavasz.
Ragaszkodunk a hajdan volt földi világhoz (plusz Ars Magica világ), vagy inkább saját?

Más: Quator! Nekem teljesen megfelel ez az agyilag kiégett változat is, köszönöm. De lehet, a fórum olvasói örülhetnek egy részletesebbnek. Viszont ha ez volt a rövid, odavetett, akkor nem tudom, mikorra olvasnám el. :-)
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.17. 15:12

Világilag én a Főd+Ars Magica kombóra szavazok, mert erről szól a könyv és szintén kezdőként jó lenne kipróbálni, hogy milyen is a Legendák Európája.

Közben találtam egy képet, amiről eszembe jutott, hogy Merinita Ház mágusa legyek:



:lol: :lol: :lol:
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Rannien Siey » 2011.06.17. 16:56

Szerintem is a Legendák Európája lenne a legjobb, talán különleges esetben más kontinens.

A Tavasz conventus tökéletes lenne részemről.

És hát igen, a tündérek vagányak. 8)
Az utolsó dolog, ami az agyába villant, egy széles pofájú ácsbalta volt. - Alan O'Connor: Kék éjszakák árnyai
Avatar
Rannien Siey
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 799
Csatlakozott: 2008.08.17. 13:18
Tartózkodási hely: Szolnok
Vissza a tetejére

Re: Erigow Csillaga (Zárt kalandok tavernája)

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.17. 18:36

TV

Mint fő "tudósmukit", részemről megvárnám Togar varázslovát a reaggal. 8) :D
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Iymer » 2011.06.17. 20:51

Ha esetleg megvan a helyszín és a kezdési időpont, indulásnak szívesen összeállítanám a vidék valóságbeli történetét és talán a térképét is.
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.19. 14:55

A helyszín és idő engem is érdekelne. :)

Kis kikapcsolódásként olvasgattam a könyvet és már vannak elnagyolt elképzeléseim a karaktereimről. :D Viszont a coventusos részt megnézve a tavaszi csatlósok csak életkornyi TP-t oszthatnak szét, de van olyan opció, hogy vannak köztük "zsoldosok". Kérdés ezt az opciót használva mindenkinek juthat egy "normál TP-s főcsatlós"?

Mágusilag szintén megnézegettem és részemről vagy az elemi mágiákra mennék rá (Auram-Terram vonalon) vagy Corporem-Mentem vonalon nekromanta-szerűséget csinálnék kis áthallással a vampire-re: Giovanni-t.
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Rannien Siey » 2011.06.19. 17:52

Ha van valami kívánság, hogy hol szeretnétek játszani, akkor ott, egyébként Cseh Királyság. Ugyanez vonatkozik az időre (a megkötés 1050-től 1200-ig legyen), vagy 1100-as évek eleje. A conventus meg lehetőleg ne városban legyen.

A csatlósok TP mennyisége függ majd jópár dologtól:
-Meglévő, de rövid ideje fennálló Tavasz conventushoz csatlakoztok
-Teljesen új conventus, frissen toborzott emberek
-Bajtársak (pl.: egy harciasabb testőrparancsnok némi oktatás képzettséggel tud(ott) a katonákkal rendszeresen gyakorlatozni
-A csatlósok erényei, hátrányai (pl.: Zsoldos vagy Újonc)
-A mágusok hátterei (pl. Vagyon erénnyel már lehet pénz képzettebb haderőre)

A karaktereknél nyugodtan szárnyaljon a fantáziátok, bármi jöhet, ami nem üti a másikat, illetve életképes (pl.: a -4; -5-ös tulajdonság az már elég húzós).
Az utolsó dolog, ami az agyába villant, egy széles pofájú ácsbalta volt. - Alan O'Connor: Kék éjszakák árnyai
Avatar
Rannien Siey
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 799
Csatlakozott: 2008.08.17. 13:18
Tartózkodási hely: Szolnok
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.19. 18:33

Latolgattam a kissé dekadens ifjú nemesurat, mint bajtársat a vagyon előnnyel. :) Ennél a verziónál a kis erdei vadászkastély vagy hasonló rezidencia lehetne a coventusunk.

Viszont a Cseh Királyságra eszembe jutott egy másik bajtárs ötlet is: Kozel Barát :lol: :koccint: :rotfl:


Azért a hely-idő dologba még lehet beleolvasom magam. :)
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Iymer » 2011.06.19. 19:36

Ha lehet választani a helyet, akkor csak megjegyzésként, és nem kívánságként: a Magyar királyság területe számunka könnyebb forráselérhetőséget, adott esetben cizelláltabb világot jelent. De ennyi.

Én még csak végiglapoztam a lehetséges Házakat, de nagyrészt az volt a benyomásom, hogy vagy nem elég szociális az ott leírt tipikus karakter, vagy az engem egyelőre nem megmozgató világban mozog. Így talán egyelőre maradna vagy a Bonisagus ház, esetleg ha döntően egyféle irányultságú conventus lenne, akkor szintén a Merinita. Ez utóbbi mellet szólhat esetleg, hogy az időszak Európa belső expanziója, amikor csökken az erdők területe és annak rovására terjeszkednek az emberek, akár keletre vándorlással is. De az erdők területében a kritikus szinttől még talán messze vagyunk.
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Rannien Siey » 2011.06.19. 22:09

Hát, ha a hivatásokat nézegetted végig, akkor abból sajnos nem lehetet teljes képet kapni egy-egy adott házról. Ráadásul néhol el van számolva a pont is. :?

Amúgy a karialkotáshoz annyit, hogy nem 10 pont a maximum, hanem 15, amit hibára lehet költeni, hogy igazán érdekes karakterek születhessenek. :)

Kicsit a házakról, ami fontos:

    Bonisagus: alapvetően szinte mind rendelkezik Hermatikus tekintéllyel.
    Björnaer: csak az lehet Björnaer, akinek van Szunnyadó vada.
    Jerbiton: ide szinte bárki jöhet, csak legyen vagy rangja vagy pénze vagy értsen valamelyik művészethez.
    Criamon: ide jöhetnek az igazán elvetemült (őrült) karakterek... 8) Alapvető dolog az enigmatikus bölcselet, az tesz egy Criamon mágust Criamon mágussá. Azt kéretik alaposan kijátszani! Nagy hobbyjuk a kísérletezés még.
    Mercere: ez a ház némileg közelebb a bajtársakhoz, mint a mágusokhoz. Nem rendelkezhetnek hermatikus erénnyel/hibával (egy-két kivétel van: pl. Gyorsan író, de alapvetően nem rendelkeznek ezekkel). Küldönc erény kötelező! Különleges esetekben rendelkezhet egy-egy Mercere mágikus hatalommal, de az hétpecsétes titok (Sötét titok hiba), és ha kiszivárog elég nagy bajba kerülhet.
    Flambeau: a M.A.G.U.S.-ból jól ismert tűzvarázslók forrófejűbb változatai. Kevés közöttük a laborpatkány.
    Tytalus: a fekete mágia hozzájuk áll a legközelebb. Míg egy Bonisagus szerint: "Ha valamit teremtesz, azt tudd is irányítani vagy elpusztítani...", addig egy Tytalus így vélekedik: "Ha megidézel valami, nem szükséges, hogy el tudd pusztítani, elég ha el tudsz ugrani..." Ezen kívül nem riadnak vissza az aljas módszerektől, általában a könnyebbik utat választják.
    Quaesitoris: kevés mágust képeznek, jellemzőbb, hogy idővel meginvitálnak más házakból maguk közé bizonyos egyéneket. Quaesitor erény egyértelműen szükséges.
    Tremere: elég egy ocsmány ház, az én véleményem szerint. Ők egységben látnak mindent, csapatban dolgoznak, és egységben gondolkoznak (ahogy a mesélőm mondja, egy conventuson belül két Tremere az már párt...). A leginkább szervezett klán (a saját körein belül). Általános céluk a világuralom. Elég erős a hierarchia, és nem ritka a Sigilliumhiány sem.
    Verditius: varázstárgy buzik (ezzel tökéletesen jellemezve is vannak). Emiatt általában szeretik őket a Renden belül, és örül az a conventus, aki rendelkezik eggyel. Verditiusi mágia hiba kötelező! (Vicces erény nekik a Fokozatos spontán mágia a harci helyzeteken kívül.) Verditius karakterrel megtanul az ember fejből, nem Grimoireból varázsolni (ezért jó dolog a Fokozatos spontán mágia), lévén bizonyos fókuszok ritkák/nehezek/nem beszerhetőek.
    Merinita: a tündér karakterek jó része ide kerül. A ház tagjainak elsődleges célja a tündérvilág megismerése, megértése. Általában természeti mágiákat, esetenként illúziókat használnak.
    Ex Miscellanea: ide kerül mindenki, aki nem fér be a többi házba bizonyos tulajdonságai miatt (pl. Óriás származás), a nem Merinita tündérek és a nem hermatikus mágiát űzők (bár nemhermatikus mágia nincs a könyvben). Akkor is kerülhet ide valaki, ha a mágiája nagyon kiszámíthatatlan (pl. Zabolátlan mágia miatt). A Kontár hiba egy kifejezetten általános dolog. Hermatikus tekintéllyel kezdésből nem rendelkezhetnek!
    Diedne: ezzel kérlek kíméljetek, kezdő vagyok még a szakmában...

Remélem nem hagytam ki semmit...
Az utolsó dolog, ami az agyába villant, egy széles pofájú ácsbalta volt. - Alan O'Connor: Kék éjszakák árnyai
Avatar
Rannien Siey
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 799
Csatlakozott: 2008.08.17. 13:18
Tartózkodási hely: Szolnok
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Iymer » 2011.06.19. 22:17

Ezt én mind értem, szép s jó, de tekintve hogy most lesz, ha lesz az első Ars Magica játékom, maradnék a tipikus, lehetőleg faék egyszerűségével generálható - persze rendszeren belül - karaktereknél.

Az "egyszerű", vagy a "bonyolult" történelmi (politikai) kort/helyet keressük?
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
5059 hozzászólás • Oldal: 329 / 338 • 1 ... 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332 ... 338

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség