• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 112 / 153 • 1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Siffad » 2009.02.15. 23:01

Arcady, megvallom őszintén, én sem értem a kérdést. tippelek:
- az ÚTK-ban van képzettségkövetelmény, annyiban jelentkezik, hogy ha az adott képzi magasabb fokú, mint a követelménye, akkor több kp-ba kerül fejleszteni, függetlenül az oktatási bónusztól.
- 1. szintű/ kezdő karinál nincs/minimális tapasztalat van, inkább iskolában tanult (mondjuk ez inkább varázslóra igaz, egy harcos valszeg megfordul egy-két csatában, mire az Útra lép, a többi valahol a kettő között)
I. OM tali: Elhagytuk Masgart!!

KARAKTER:
Worag, a lelenc, Darton-pap
Vjírgas Margalos, (codex)
Avatar
Siffad
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 555
Csatlakozott: 2007.12.25. 16:35
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Worag, a Lelenc (Füstölgő Nyomokon)
ZK Karakter: Vjírgas Margalos (Nadír Könnyei, Codex)
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arcady » 2009.02.15. 23:46

Igen Martos, arra gondoltam mint valós tartalom :)
Sz. Gnóm légy szabad
Avatar
Arcady
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 38
Csatlakozott: 2009.01.22. 19:12
Tartózkodási hely: Vanaheim
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2009.02.16. 20:23

Üdv!

Egy kérdésem lenne, amiben minél több ember véleményére vagyok kíváncsi. A könyv írja, hogy a vallásismeretből adódó plusz TME-hez nem adódhat hozzá a pszionikus erők védelme. Ahogyan nem adódhat a Mágiatagadás háttérből eredő TME növekményhez sem, hisz ez a háttér kizárja a Pszi érzékenység nevezetűt. Viszont van még egy háttér, ami ad a TME-hez: a Szellemek jóindulata (a 2 vagy 3 pontos változata). Ehhez hozzá jöhet még pluszban a pszipajzs?

Előre is köszönöm a válaszokat!
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Herold Bardelot » 2009.02.16. 20:32

Nem tiltja, mehet.
Viszont ez csak egy adott természetszellemhez fűződő viszonyt jelent.
Az már szerepjáték hogy a kérdéses lény bizalmát meddig élvezi a JK, és hogy a lény befolyása meddig terjed a fizikai síkon.
Tisztelettel: Herold Bardelot
Avatar
Herold Bardelot
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1139
Csatlakozott: 2007.05.06. 8:02
Tartózkodási hely: Kocsér
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Herold Bardelot » 2009.02.17. 19:14

Üdv!

Kérdés

Van egy kard aminek a markolata nem fém(pl: egy handzsár, csont markolattal).
Ezt szeretném II. fokon légiessé tenni.
Ehez előtte transzmutálni kell a kardot/egy részét, hogy minden része egy anyagcsoportba tartozzon vagy sem?

Az ok: csináltam egy varázstárgyat ami aktiválás után X súlyú I. anyagcsoportú és Y súlyú II. anyagcsoportú tárgyat tesz II. fokon légiessé.
Célja: a viselője az aktiválás után II. fokon légiessé válik mindazon felszerelésével együtt mely nem haladja meg az előzetesen meghatározott(XésY) súlyt.

Erre kérnék válaszokat, véleményeket.
Tisztelettel: Herold Bardelot
Avatar
Herold Bardelot
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1139
Csatlakozott: 2007.05.06. 8:02
Tartózkodási hely: Kocsér
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Siffad » 2009.02.17. 20:47

SZERINTEM mivel a fegyver egy tárgynak minősül (szimpatikus kapcsolat), így az alkotórészei a nehezebb érték szerint számítandó: a csontmarkolat a karddal együtt transzmutálható, fémként.
I. OM tali: Elhagytuk Masgart!!

KARAKTER:
Worag, a lelenc, Darton-pap
Vjírgas Margalos, (codex)
Avatar
Siffad
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 555
Csatlakozott: 2007.12.25. 16:35
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Worag, a Lelenc (Füstölgő Nyomokon)
ZK Karakter: Vjírgas Margalos (Nadír Könnyei, Codex)
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Herold Bardelot » 2009.02.17. 20:50

A kérdés az hogy légiessé tételhez KELL-e előtte transzmutálni vagy a költséget anyagcsoportonként megállapítva anélkül is légiessé lehet tenni.
Tisztelettel: Herold Bardelot
Avatar
Herold Bardelot
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1139
Csatlakozott: 2007.05.06. 8:02
Tartózkodási hely: Kocsér
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2009.02.18. 1:21

Herold

Szerintem nem kell transzmutáció, hisz ha belegondolsz egy olyan tárgyat, ami több különböző, de azonos csoportú anyagból készült, egy varázslattal tudsz légiessé tenni, miért lenne hát különbség akkor, ha az anyagcsoportok is eltérnek? Szerintem egész egyszerűen azt mondod, hogy ebben a Változás varázsjelben 3*X mana van, amitől légiessé válhat vagy 4*X nemtelen anyag, vagy 2*X (nemtelen) fém, vagy ezek megfelelő arányú keveréke.

Mindenki

Egy kérdés merült fel KM és JK között (gondolom azt nem lesz nehéz eldönteni, hogy melyik álláspont kié). Az oktatás képzettség 4. fokon ugye 2-vel csökkenti a Kp igényt (de minimum 1). Ez akkor egy 3. fokú úszásnál, ami 8 Kp, mit jelent? Az egyik vélemény azt mondja, hogy 3. fok, szintenként -2 Kp, tehát 8-(3*2)=2, és ez nagyobb mint egy, tehát jó, Míg a másik meg azt mondja, hogy a 8 úgy jön ki, hogy 1+2+5, ha ehhez az oktatást hozzávesszük 1(-2)+2(-2)+5(-2), viszont minden fokon kell legalább 1 Kp-t költeni, tehát a végeredmény 1+1+3=5. Persze most lehet azt mondani, hogy ez a 3 Kp különbség a két nézet között nem sok, 3 Fp-vel kevesebbet vesz, aztán csókolom, de 10-15 képzinél már azért így is jelentőssé duzzadhat.

U.i: Az előző kérdésemre továbbra is várom a válaszokat (Herold, a te válaszodat azért köszönöm, legalább valaki megerősített a véleményemben :D)
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Herold Bardelot » 2009.02.18. 3:27

Akkor beszélgessünk :) !

Martos a könyv leírja hogy az oktatás bónusz sem viheti egy képzettség kp igényét sem szintenként egy alá.
Konkrétan úgy fogalmaz hogy -2 kp de legalább egy. Ezen nem tudom mit lehet félreérteni.
Az amit a JK állít csak szőrözés de a Képziket akkor sem egy pillanat alatt tanulja meg 3. fokra ha egy szinten veszi fel ilyen magasra.
Minden esetben az első fokról kezdi(ha meg nem akkor csak az általa "vett" fokokért jár a bón -2 kp)így kénytelen fokonként megvenni a képzit, és a kp igényt sehol nem számolják úgy ahogy Ő szeretné.
Eccerű, mutasson egy példát arra a könyvben amit szeretne, mert amit Te állítasz arra van.
Tisztelettel: Herold Bardelot
Avatar
Herold Bardelot
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1139
Csatlakozott: 2007.05.06. 8:02
Tartózkodási hely: Kocsér
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arcady » 2009.02.18. 4:20

Hat, hogy én ezt, hogy meg tudnám kavarni... :D
Sz. Gnóm légy szabad
Avatar
Arcady
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 38
Csatlakozott: 2009.01.22. 19:12
Tartózkodási hely: Vanaheim
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2009.02.18. 7:49

Egyértelműen le van írva, hogy szintenként -2kp de min, 1. Tehát az 1-3-5(8) összesítésnél ez oktatással 1-1-3 azaz 5 kpjába kerül megtanulni 3. szintre.
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.02.18. 8:31

Sziasztok!

Nos ami Herold kérdését illeti. Lehet szőrözni a csontmarkolaton, de szerintem fölösleges, max azt mondjuk, hogy nem csontból készült a markolat hanem sodronnyal van betekerve (létező megoldás bár szablyánál még nem találtkoztam vele, de ennyit a fantasy elbír) és túl van tárgyalva a kérdés.

Ami az oktatás bónuszt illeti. Szerintem 1+1+3 kp. Legalábbis akivel eddig játszottam azok így használják. Tekintve, hogy először el kell érni az első szintet utána a másodikat és végül a harmadikat. Mindegyikbe be kell fektetni a megfelelő mennyiségű energiát és mivel egymásra épülő dolgokról beszélünk egyik sem hagyható ki. Pl. a síelés tanulást is mindenki a hóeke technikával kezdi amit egy hivatásos sose fog használni viszont ha nem tanul meg hóekézni akkor mire eljut a hivatásos szintig nem marad épp csontja.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arcady » 2009.02.18. 13:38

A szabályok szerint valóban egyértelmű amugy az 1+1+3.
Ugyanakkor ettől lehet logikátlan, mivel békaugrásszerűen viszont senki sem tanul soha. Ergo ha rászán évet, mesterrel akkor folyamatában fog tanulni, nem pedig olykor beugorva két sör mellett foglalkozik a témával. Ennek lehetőségét viszont nem kezeli külön ami erősen logikátlannak fest.

Deezt visszafelé is érdemes alkalmazni. Ha felteszem, hogy egy karakter a képzettségeinek felére kap faji bónuszt, akkor azokat elvileg a mester mellett könnyebben elsajátitja, mivel az összeadódik a mesterskillel ha jol emlekszem.
Akkor viszont miért csak ugyanannyival indul? Elvesznek a kpi és az ideje.
Mér nem kap kpket vissza?
Sz. Gnóm légy szabad
Avatar
Arcady
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 38
Csatlakozott: 2009.01.22. 19:12
Tartózkodási hely: Vanaheim
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.02.18. 17:24

Attól hogy egyben van a tárgy még két különböző anyag, két lehetőség van vagy kifizeti a csontmarkolatért külön a légiesség manáját vagy olyan díszítést alkalmaz ami ugyanabból az anyagcsoportból kerül ki. Ha már a kp-t is a könyv alapján számoljuk akkor a mágiát is úgy kéne.

Garma

A fantasy elbírja de az a baj hogy ennyi erővel sok mindent elbírna ami itt le van szabályozva. Más kérdés a km mit enged de a szabályok szerint nem lehetséges.Ráadásul a könyv leírja ha több különféle anyagból áll akkor külön kell kiszámolni a mana költséget, emiatt sem értem a kérdést szerintem ez egyértelmű.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Rontho Marmalon » 2009.02.25. 12:53

Ami a következő kérdésemet illeti: lehet, hogy volt már róla szó, csak nem voltam elég figyelmes. Ha felveszem a pajzshasználat/alkarvédő képzettséget, akkor tudom-e azt alkalmazni kétkezes harc, mondjuk két rövid penge (pugoss) forgatása közben? (hiszen az alkarvédőt nem kell fogni) Erre keresném a választ. Előre is köszi.
R.M.
Avatar
Rontho Marmalon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 219
Csatlakozott: 2009.02.07. 10:59
Karakter: Hoa-teng la Rosa -Taba-el Ibara-
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 112 / 153 • 1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség