• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Megbeszélések

A sorban következő...

Moderátor: Admin

Téma lezárva
133 hozzászólás • Oldal: 5 / 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Szeretnél eljönni a IV.OM találkozóra?

Igen
35
95%
Nem
2
5%
 
Szavazatok száma : 37

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Orwen del'Correl » 2009.06.05. 20:13

Rannien Siey írta:No most bekavarodtam... Mikor lesz akkor a találkozó? :roll:
Július vége és Október vége között. :D
Caieverri mester által hitelesített családi okiratok
Richard Simms - Redmondi mesék ZK [Adatlap] [Rendőrségi Nyilvántartás]
Avatar
Orwen del'Correl
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1133
Csatlakozott: 2006.07.11. 15:54
Tartózkodási hely: Budapest
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Dreemer » 2009.06.05. 20:40

Hmm kisé szét szórt vagyok nagy vonalakban mint egy nagya boj rajzás idelyén.

Egyesek felhívták a figyelmemet arra az apró tényre hogy a csapatok létszáma limitálva van. 1KM+4JK felálásban... azt szeretném kérdezni ez a limitáció menyire van szigoruan véve?
+1 fő jelen léte esetleg megengedett e?

Vagy kell ebben az esetben némi virtuális sütit bevetni megvesztegetéskét? :)

Dreemer
Avatar
Dreemer
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 514
Csatlakozott: 2008.03.14. 20:50
Tartózkodási hely: Antissz
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Orwen del'Correl » 2009.06.05. 22:08

Storno, azthittem a csapattopicba írtad. :D
Caieverri mester által hitelesített családi okiratok
Richard Simms - Redmondi mesék ZK [Adatlap] [Rendőrségi Nyilvántartás]
Avatar
Orwen del'Correl
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1133
Csatlakozott: 2006.07.11. 15:54
Tartózkodási hely: Budapest
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Pelso » 2009.06.06. 4:49

Az időpont kérdéshez én továbbra is csak az eredeti szavazatommal tudok hozzá szólni.
Októberre szavaztam első körben de ha a többség korábbit szeretné az nekem is meg felel.
Mindösszesen egy kérésem lenne.
Amennyiben augusztus jön ki győztes hónapként kérném, hogy a találkozó legyen a hónap első vagy második hétvégéjén mivel a hónap második felében nem érek rá és ha jól tudom ezzel nem csak én vagyok így.


Kaland írás és körülette fellépő nehézségek.?
Szerintem sokkal könnyebb lett volna minden csapatra írni kalandot ha már kezdő lépésből lett volna valamilyen keret, irány és a JK is valamilyen szinten le lettek volna korlátozva a karakterek ki választásánál.
Például egységesen egy egyházból v. szervezetből v. országból vagy ne agy isten fajból származzon mindenki.
Mivel az, hogy mindenki azzal van amivel akar csak addig jó amíg a kaland is úgy íródik.
Szerintem ha a kaland jól van megírva és le mesélve akkor lényegtelen, hogy a KM keretek közé szorít vagy sem.
Mindaddig amíg játék közben megvan a teljes szabadsága JK-nak.

Mivel amúgy most minden csapatnak a saját KM-e ír történetet innentől már nincs is probléma.
Ezt már nem kell felülről le egyeztetni mivel a csapatok már ez megtudják maguk közt beszélni.
„Fő a szervezettség!!!”
Avatar
Pelso
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 1208
Csatlakozott: 2008.01.27. 18:23
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2009.06.06. 5:30

Pelso írta:Mivel amúgy most minden csapatnak a saját KM-e ír történetet innentől már nincs is probléma.


Akkor ez végül is el lett dönve? :roll: Csakmert eddig ötletelés szintjén vetettem fel valami hasonlót, de azért az nem tény.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.06.06. 8:52

Castor de Vinter írta:
Pelso írta:Mivel amúgy most minden csapatnak a saját KM-e ír történetet innentől már nincs is probléma.


Akkor ez végül is el lett dönve? :roll: Csakmert eddig ötletelés szintjén vetettem fel valami hasonlót, de azért az nem tény.

Én úgy tudom, hogy még nincs eldöntve semmi :roll:
Egyébként a versenyző csapatoknak az összehasonlítása érdekes volna úgy, hogy különböző modult játszanak végig... szerintem :roll:
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Ralog Gebbro » 2009.06.06. 20:10

Üdvözletem!

Dreemer!
Versenyző csapatoknak fix létszám (4JK+1KM).
Nem versenyző csapatoknak - KM függő, ki mit vállal be.


Yvett időpont lobbizása sikeres volt - beharangozom: a tali időpontja augusztus 01. szombat (hétfő, kedd magasságában az is kiderül, hogy ez az időpont jó-e a HEMO-nak).

A versenyzős csapatoknak javaslom a közös modult, egyéb esetben nem lehet a csapatokat értékelni megfelelően.


Tisztelettel

R.
Szent a viharnak tombolása, mert eltakarítja a föld színéről, ami elburjánzik rajta és rothadásba fülled.
Szent az örvénynek torka, mert elnyeli a nyüvek salakos hordalékát, amit a zúgó szél a tenger habjaiba söpör.
Szent a vulkánnak gyomra, mert a benne lángoló tűz megemészti a mélyére rekedt mocskot, és kiolvaszt belőle mindent, ami tisztátalan.
Szent a földmélynek sötétje, mert örökre elrejti a szemünk elől, ami nem bizonyul méltőnak rá, hogy visszatérjen a napvilágra.
    (Khótorr liturgikus szöveg)
Avatar
Ralog Gebbro
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 386
Csatlakozott: 2006.05.14. 21:52
Tartózkodási hely: Ynev szerte
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Pelso » 2009.06.07. 4:53

Castor

Az eddigi hozzá szólások alapján nekem ez jött le.
Valamint az előző találkozó végén - már legalább is a szervezés végén a fórumom - is "elsöprő sikert" aratott ez a nézet, ezért hittem eddig azt hogy ez már egy eldöntött tény.
Ha mégsem. Érdeklődve várom a többségi döntést, hogy mihez lenne kedvem.

Egy közös kalandban én amúgy benne lenék, de akkor ezúttal legyenek a legelején már megkötések.
A fajra, karaktere, származásra. Valamint a kaland is egy világos irány felé.

A hagyományos szabad a vásár is jól hangzik.
„Fő a szervezettség!!!”
Avatar
Pelso
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 1208
Csatlakozott: 2008.01.27. 18:23
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Dreemer » 2009.06.07. 13:31

Ralog Gebbro:

A versenyzős csapatoknak javaslom a közös modult, egyéb esetben nem lehet a csapatokat értékelni megfelelően.


Nem akarok bele kotynyeleskedni nagyon nagyon...

Elméletileg megoldható egy olyan modul elkészítése ami egységes értékelés mellet nagyon nagy szabadságot ad a KM eknek és JK nak. A megvalósítással kísérleteztem már, csak eddig nem kaptam hozzá támogatást sosem ezért jelenleg elvan temetve a tevezet. Valahol a próba változatok is megvannak talán...

Amenyiben érdekel valakit hogy müködne a dolog el tudom mondani.

Dreemer
Avatar
Dreemer
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 514
Csatlakozott: 2008.03.14. 20:50
Tartózkodási hely: Antissz
Vissza a tetejére

Re: Legyen, vagy ne legyen - Szavazás

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.06.07. 13:50

Szerintem Dreemer nyugodtan elmagyarázhatod az ötleted - legalább a leendő KM-ek dönteni tudnak, hogy mit hogy szeretnének tenni egy esetleges verseny alkalmával. :wink:
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Megbeszélések

HozzászólásSzerző: Dreemer » 2009.06.09. 17:00

Tömör leszek és velös :) (vagy probálok az leeni, ha vlalki ugy érzi hogy vlalmit nem ért inkáébb kérdezen visza mert most elméleti oldalrol boncolgatom a dolgot és nem térek rá a gyakorlatira, mert lusta mocsok DŐG vagyok XD )

Tehát:
1.A célok:
A) A modul lejátszása értékelető legyen egységes viszonyitás alapján
B) a történet és annak hangulati elemei, vezetése, eseményei igazodjanak a csapat és társaaásg igényeihez
C)Mivel minden csapatnak más kell, és mindeki máskép szereti a tortát is enni (a szerepjáték élvezetéröl nem is szolva) ezért az egyes variáciokat nem irjuk le elöre cvsak a számitási elveket amik alapán a variáciok születnek... (ezt nem tudodom elmagyarázni 1 A4 oldalon belül sry majd megértitek vagy nem :( )


2.Elvi alapok:
-Kell valami ami statikus, amihez elhet mérni.
-Az egész történetnek látszólag telejsen rugalamsnak kell lenie
-A hangualti elemek telejsen cserélhetök kel hogy legynek
-A történetnek kelenek statikus forduló pontok, de ezeken kivül a caspat és KM igénye hatása szerint kel lhogy folyék a maga medrében


3.Az egyes elemek kibontása:
1)Statiksu pontok:
-Ezeket nevezhetjük vég céloknak is. Ezeket a célokat vagy telesiti valki vagy nem! Ha telejsiti jó és akp pontot ha nem akor nem kap pontot. Ez igy egyégese nmérhető
-Ezeknek a pontoknak távol kel esniük egymsátol anyira hogy a mese szövése a csapat igéyneihez igazodjanak.

2)Rugalamság ltászata:
Ezt a hangualti elemek cserélye és a statiksu potok közti kitalált eseméynek valostáják meg

3)Hangulati elemek cserélye:
Ehez nincs mit hozá füzni... egy helyszint lel ehet 30 féle képen mesélni, a szerepe atol még uygan az leeht. pl ha hororo stilusban mesélünk vlalmitakkor egy kastély lehet félelemtes de nincsen semi valós veszély. Mig normál hentelös mokában a kastélys leirásával nem tördünk csak a katonák le irásával...

4) statiksu forduló pontok:
-azokat tekintem statiksu fordulo pontoknak mejek bekövetkezte ellen még az sitenek se tehetnek semmit! ezen események be fognak következni a maguk modján és iyg forditanak egyet az események kerekén. Elölük elmenekülni nem lehet, csak elodűázni öket esetleg.
-Ezek az események ne 2 percenként legyenek had legyen X idelye a csapatnak reagálni rá és élvezni a játékot.
-Gyakorlati tanács: minden statiksu esemény legyen időközönként osztva, iyg tartható a verseny idelye. Tehát pl kezdés 10:00 kor 11:00 1, essemény; 12:30 2. statiksu esemény bekövetkezte.. stb

Összgezve:
Meghatározot események közt szabadon variálhatóak az esmeények, de vanak köztes helyzetek melyek elérhetöek vagy sem. ezek csak a pontozásba számitanak bele. A statiksu esmeények kivételével minden esemény tetszés szerint változtatható a modul határai adta keretek közt. Ezt a keretet a modul statiikus pontjai adják.

Egy példa:
-1. induló helyzet: feladatot kapnak, megszerezni egy királynöt a sárkány barlangjából + megszerezni a srákány felyét

-1.2 statikus pontok:
-utazás közben találkoznak egy karaváanl amit megtámadtak, ha vallmi számukra elönyöset,fontosat hoznak ki a csatározásbol vagy az után kapnak egy pontot
-Megéreznek a hegyhez ahol van a barlang, a faluban van egy nyom követő csakhát szegénynek oda a lába, ha helyre hozák vagy rá birják adjon ut mutatást a sárkány barlangja felé akkor piros pont

-2 Akármit tezsnek kapnak egy özön vizet, az eredei patakok ki öntenek... Valahoyg tul kelene élni
-Segithetenk afluban lévökön akor ök is segiten ifognak nekik + prios pont
-Ki rabolhaják a falusiakat, és kéynszerithetik hogy segitsenek + pont
-az erdöben tlaálkoznak egy csapat goblinnal, amazok éppen emerb rabszolgákat használnak fel az árviz fokozására.. a dolgot valmi modon elönyükre is fordithatjáka sárkáyn eleni harcban ezért piros potn jár ah emgteszik vagy ha goblinokat jol fejbe verik...

-3 Elérik abarlangot A barlangban nincsen srákány csak király lány aki boldogan himez..
-Elrabolahtjűák a lányt piros pont
-megérthetik mi miért van, és utáan döntenek piros pont
-elviehtik a sárkáyn kincseit ez nem könyöü de eleht... piros pont

-4 feltünik a sárkány
-megölhetik a sárkányt ,piros pont
-Megegyezhetnek a srákányal, valmiebn piros pont

Ami fontos ez egy történeti váz. Ezek a fix események. Mos tegy kcisit sokat irtnm belölük... nem tudtma megálni :)
A talria enyi böven elég lene talán ekvesebb is. Mintltáható a történetnek van egy kitelejsedése, ami elöl nem tudnak elemnekülni a jk.

Viszon nem is akarnak majd ami itt aszabadságot jelenti:
A környzet és körülmények :) Ez pedig böven elég, a szerplök személye is tetszölegesen cserélhető...

PL Sárkány barlangja leeht krán mélyén, a sárkáyn leeht egy aqvir, a királynő pedig vlalmi aqvir fatyú pl az aqvir ygermeke... akivel akart vlalmit kezdeni vagy csak szimplán kiváncsi volt mi van a barlangon kivülés haaz hivta család látogatásra :)

Eze ka részek szabadok ami kötöt ez a váz.


Ezen kivül am odulba leeht tancásokat adni hogyan nézen ki a törtéent vagy ha mániákusan meg akarju kötni a KM kezét le lehet irni a történeti háteret cserélhető szereplökkel, és jelemekel.

Ami fotnos a környezet és a szereplök faja kinézete helyszie cserélhetök legyenek.

Remélem siekrütl elmodnanom jol amit akartam.
Dreemer
Avatar
Dreemer
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 514
Csatlakozott: 2008.03.14. 20:50
Tartózkodási hely: Antissz
Vissza a tetejére

Re: Megbeszélések

HozzászólásSzerző: Dierol » 2009.06.09. 17:46

Számomra érthető volt. Az ötlet szerintem jó, és működőképes, már amennyire kívülállóként meg tudom ítélni.
A fordulópontok és a pontozás meghatározása után már csak az adott KM-nek kell a partira szabnia a kalandot. Mivel az alapvető cselekmény ua. (hozd el, tedd lehetetlenné a JK-k menekülését, stb) és csak a HOGYAN kérdéses, a KM-ek konzultációja még mindig lehetséges, ha valaki tanácstalan az egyik-másik fordulópont kivitelezésében a saját partijánál. így kicsit a KM-ek is versenyeztetve vannak, hogy mit tudnak kihozni a váz adta lehetőségekből (persze az emberanyag is sokat számít, amivel együtt dolgoznak...)
Shirin Cossagor - Intrikák Hálójában - Felfüg.
Alto sin Vortem - Ködtenger - Lezárva

"Minden nagy kaland a rossz tervezés eredménye."
Avatar
Dierol
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 759
Csatlakozott: 2009.02.13. 17:57
Tartózkodási hely: Budapest
ZK Karakter: Shirin Cossagor - Intrikák Hálójában - Felfüg.
ZK Karakter: Alto sin Vortem - Ködtenger - Lezárt
Vissza a tetejére

Re: Megbeszélések

HozzászólásSzerző: Laokoon » 2009.06.09. 18:53

Nekem egy problémám van az ötlettel a statikus pontok időzítése. Mert ha teszem azt a csapat jól érzi magát masgarban, és ott nehéz bekövetkeznie az éppen jövő eseménynek az probléma lehet mert azt hogy a km "erőszakkal" kivezesse őket masgarból csak hogy betartsák az időrendet (mint Orven felméréséből is kiderült) jk-k nem szeretik márpedig ha sok ilyen masgaros jelenet lesz akkor szegény km előbb vagy utóbb lehet hogy egy olyan módszert fog választani a helyzet megoldására ami miatt kitör a palota forradalom mondván: nehogy már a km határozza meg mit kell csinálnom

Maradok tisztelettel a lovak, és kígyók nagy barátja Laokoon
"A nép elvesztette a kormány bizalmát, a népet le kell váltani" Bertold Brecht
"A történelem hazugságok tömege olyan eseményekről, amelyek sohasem történtek meg, olyan emberek elmondásában, akik nem voltak jelen" George Santayana
"A Kalandmester csak a hangjáért dobja el a kockákat" E Gary Gygax
Laokoon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 396
Csatlakozott: 2009.04.08. 20:47
ZK Karakter: ? - A balszerncse netovabbja
ZK Karakter: Noktorg - Elatkozott part
Vissza a tetejére

Re: Megbeszélések

HozzászólásSzerző: Pelso » 2009.06.10. 6:28

Nekem első olvasatra az egész a rántotta túlbonyolításának hangzik.
Valamint emlékeim szerint a múltkori kaland írásakor is elő álltál valami hasonlóval.
Akkor is fölösleges bonyolíttatásnak éreztem.


Szívesen beszállnék a " hogyan oldjuk megy, hogy minden csapat saját kívánság lista alapján össze állított kalandot kapjon; de közben még is egységes, mérhető és pontozható legyen" probléma meg vitatásába de sajnálatomra gusztusban úgy alakult nem tudok jelen lenni.
Mindenkinek jó szórakozást kívánok.

UI:Fő az egyszerűség.
„Fő a szervezettség!!!”
Avatar
Pelso
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 1208
Csatlakozott: 2008.01.27. 18:23
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Megbeszélések

HozzászólásSzerző: Dreemer » 2009.06.10. 18:01

Lakon:

A felvetés jogos.Az egés zcsak elméletileg van feléopitve egy két kisérleti modul irodot ezen szisztéma szeritn, van töb al tipsua is csak azokat most ebergia hiáényban nem részelteztem.

Kelö kreativitásal az alap elvektöl el leeht érni.

A másik hogy a vázpotnokra épitve egy modult is ösze leeht rakni ami tleejsen olyan mint a ahgyományos modulok, azoknak akik nem akarnak/tudnak/képesek a sangy szabadságal mit kezdeni vagy csak egyszerüen nem érdekli öket az egész.

Másik dolgo a fix idöjkre azért leen szükség mert a mese lemesélésére is adott idö áll rendelekzésre, és ez egy verseny. Tudom elvielg a szroakozás a lényeg, caskáht ez olyan mint a profi és amatör sport:
Az amatörben van ehlye élvezetnek, a profiban már nem sok van szerintem... ott cask a tleejsitméyn az ami mérvadó.

Pelso:
Nekem első olvasatra az egész a rántotta túlbonyolításának hangzik.
Valamint emlékeim szerint a múltkori kaland írásakor is elő álltál valami hasonlóval.
Akkor is fölösleges bonyolíttatásnak éreztem.


Pelsó az adott cél elérésének ára van.
Ha azt akarjátok/akarjuk hogy vlalmi fix pontozásu legyen DE lazán ekezlhető akkor enek megkel vlalhol fizetni az árát.

Ezt most vagy a km vagy a modul író fogja megfizetni. Vagy mindkettő, mivel ök felelösek nagyobb részt a világ és kaland alpok formálásáért ök fogják.

A modszernek tény hogy komplexitás az ára, de enek van haszna is. Eddigm indig elutasitoták eme ötletemet itt. Eddig soem akpot ekora nyivánoságot.

Eddig senki nem váalta hoyg megfizeti az árát. Talán majd most...

Dreemer
U.i.: személy szerint nekem kb 10-12 perc uto munka kéne és a példa egy jó kis modulá válna kezemeben amivel jol e tudnék szorakoztani egy 4 fös társaságot. Van akinek egy nap kéen hozzá tudom, külömbözöek vagunk én ezt tudta mhozá tenn ia dolgokhoz. Az hogy hasznát veszitek e már a ti doglotok.
Avatar
Dreemer
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 514
Csatlakozott: 2008.03.14. 20:50
Tartózkodási hely: Antissz
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Téma lezárva
133 hozzászólás • Oldal: 5 / 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Vissza: IV.OM találkozó

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség