• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 123 / 153 • 1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2009.07.29. 9:51

Togar írta:próbáljátok ki a D&D 4 editiont, ez a könyv erről szólsz, mész harcolsz feladatokat oldasz meg és kincset keresel továbbá hőssé válsz. Probáltam itt mesélni ilyet de kevesen vevőek a kockdobálásra és az állandó harcra.


:shock:
A Dnd 4. ed. tényleg CSAK ennyi Togar?
Ez olybá tűnik mintha a WoW.-t konvertálták át volna papír játékba.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.07.29. 10:25

Anhorienn

Nos a karik haláláról és a képzettségek használatáról. Nyilván nem tudok eleget a szituról.
A tolvaj fölöslegesen hallt meg, minimális legendaismerettel már tudhatta volna, hogy nem nyúlkálunk ismeretlen jelek környékén. Azért mágikus védelmet nem mindenki tud csinálni. Szóval némi utánajárással tudhatta volna, hogy minimálisak az esélyei.
A dartonita esetében kíváncsi lennék milyen szituban mesélték be a shadoni páncéltörőt. Nagyjából várostrom esetén tartom indokoltnak egy ilyen otromba eszköz használatát.
A tűzvari nem tudta, hogy hova megy? Egy mágiahasználónak először illik infót gyűjteni és utána bemenni bárhova is.
A bajvívó esetén kérdés mit tudott előre. Alapvetően nem szimpatikus egy ilyen méreg használata, de nyilván nálam is ki lehet vívni.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Enor ak Mverrys » 2009.07.29. 10:35

Anhorienn írta:csakhogy az ember nem azért lesz erős karival, mert stratégát akar játszani, hanem megt ütni akar, vagy a faj mentalitása fogta meg, stb. elég elvetemültnek kell lenni szerintem, hogy azért játszak egy adott fajjal, mert a rá egyáltalán nem jellemző dolgokat akarom kiélvezni.... meglepő lehet adott szituban egy ork stratéga, vagy egy díjbirkózó elf, de szerintem nem ez a jellemző a karakteralkotásnál.


Nos biztos nem fogalmaztam érthetően. Az én szótáramban Adottság=olyan különleges képesség, előny, amivel kiemelkedik az adott személy a társai közül.

Én nem azt mondtam, hogy játsszál díjbirkózó elffel... nem kell eltúlozni a szavaimat :) Úgy értettem, hogy egy Bivaly erős ork, nem kiemelkedő dolog, az nem adottság, de ha jó meggyőző képességei vannak, akár a törzse vezetőjévé is válhat. Nem adottság egy amundnál, hogy szép, de mondjuk adottság,h a társainál jobban tud uralkodni érzelmein->akár haragmester is lehet így belőle. Ergo nem adottság egy fajnál a rá jellemző képesség.

Ahhoz hogy bárki olyan erős legyen mint az ork igenis árat kell fizetnie, még pedig a szintenkénti KAPjaiból. Nem hiszem, hogy mindenki fel fog áldozni 2-4 pontot még, hogy elérje a 20as erőt, legalábbis én tuti nem.

Pont ez a különbség kettőnk közt, én nem azért játszok kyrszármazék harcossal, mert az olyan húdetuti és üt mint az állat. Épp ellenkezőleg, nem egy kiváló harcos alkat az egész kyr faj, sokkal jobban passzol nekik a mágiahasználat például.
Azért játszom vele, mert egyszerűen szeretem a kyreket, és azért harcos, mert nem volt másik kaszt ami az előtörténetre passzolt volna.
Avatar
Enor ak Mverrys
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 572
Csatlakozott: 2009.06.12. 16:17
Tartózkodási hely: Győr (Veszprém)
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.29. 12:15

Anhorienn

Ebben a szituban egyet értek Garmával, érdekes km-etek lehet ha ilyeneket mesél, főleg hogy egy démont nem illik ráküldeni tizes szintű karikra mert ha van manád is hulla vagy lévén ott a félelemaura és társai, a páncéltörő nyílpuska szintén érdekes mivel tényleg várostrom esetén szokták használni, lévén nehéz és körülményes fegyver. Mondjuk a tolvaj más kérdés de képzettségekkel kikerülheti a mágikus csapdát esetleg varázsló segítságável tudja hatástalanítani. Én ezeket mondjuk a km nyakába varrnám, hogy ilyeneket mesél be nektek. Ennyi erővel mesélhetett volna kráni fejvadász különítményt esetleg sötételfeket vagy crantai kóborlókat is egyiket sem éled túl, és ezek is felettébb ritkák mint a démonok és a péncéltörő nyílpuska.

Castor

Tényleg ennyi, a negyedik kiadás az első kiadás ujraszerkesztése, igaz táblás játéknak készült, vannak benne talentek, caarrier path-ok és még sok minden más, ez tényleg csak ennyiről szól, mész ölsz tápolsz kincset szerzel. Ha szerepjátszani akarsz ott az Ad&d és a D&D 3 és 3.5. De ha érdekel nézd meg tisztára jól lehet vele diablózni, tényleg semmi szerepjátszást nem igényel csak kockacsörgésről szól.
Viszont a WoW jobb ilyen téren mert az d20 srd-t használ, megvan a szabálykönyve csak még nem szántam rá magam a mesélésre benne. Ahhoz is van alapkönyv és egy rahedli kieg :lol:
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Iymer » 2009.07.29. 14:24

Garmacor írta:Ok a 10 városőrt leszedni nem kunszt. Az addig tök jó, de mi a búbánatot csinálsz ha a teljes városőrség a nyakatokba szakad és ne adj isten a KM ki is használja a dolgokat. Mert nálam 99%-os valószínűséggel meghalsz hacsak nem tudsz elrejtőzni (álcázás képzettség) vagy kidumálni magad valami módon (diplomácia, nyelv, etikett)


Volt már szó róla többször, hogy úgynevezett valósághű vagy hősies játék, és nagyjábó az ebben a hozzászólásban feszegetett helyzettípus az, amiért én jobban szeretem a reálisabb játékokat.

Mennyi katonája lehet annak az ellenséges úrnak? Ebből mennyi bevethető mondjuk pár percen belül (hogy ne tudjanak elmenekülni), úgy, hogy tizet levágtak? Mennyi mondjuk egy napon belül? Ami azért elég sok idő ahhoz, hogy vagy kereket oldjanak, vagy megszervezzék a védelmüket. Lehet, hogy ez a tíz katona volt a város összes állandó fegyveres ereje. Vagy mondjuk a fele. Ezen túl csak jobbágyokat tudna berántani az a bizonyos helyi úr. Mondjuk húsz kiképzett és állandóan fegyverben tartott katona fenntartásához más azért egy több ezres termelő népességre van szükség. Szóval csak arra akartam kilyukadni, hogy pusztán az elhangzott információk alapján szerintem nem jelenthető ki, hogy eleve veszett ötlet volt levágni azt a 10 őrt.

És tényleg nem tervezem védeni Anhoriennék játékstílusát.
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Sessaryen » 2009.07.29. 14:42

No csak hozzáteszem én is a magamét.

Iymer!
Én, ha KM lennék, akkor talán tényleg nem tudnám megoldani, hogy egy város ura, akinek nem csak a várost, hanem a környező vidéket is a markában kell tartania, nem tud hirtelen a JK-k ellen küldeni több száz katonát. Ez benne van a pakliban.
De mi akadályozza meg abban, hogy egy másik kalandozó csapatot bízzon meg a JK-k ellen? Az szerintem még kínosabb, és a megfelelő fizetség mellett bizony a JK csapat halálához is vezethet.

S.
"Bocsáss meg! Eszemet az idő meg nem óvta,
Most fekete,fakó, mint könyv, múlt mélyiből."


Dale Avery: A Renegát
Avatar
Sessaryen
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 984
Csatlakozott: 2007.10.08. 23:54
Tartózkodási hely: Debrecen
ZK Karakter: Torum - Belső ellenség /Warhammer/
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.29. 14:55

Ez a kockázat, de eleve megtiltani, hogy "ilyen nem jutna eszedbe" címszóval, mit pár rúnatábor alatt a jó 5leteinket lesöpörték a játékvezetők.... De, eszébe jutott, és megpróbálta, legfeljebb meghal bele a csapat, de az az ő döntésük... javasolni lehet, hogy a karid nagy stratéga, de a játékos nem, szólhat a KM, hogy nem ilyen döntés várható a karitól, de attól még dönthet úgy a kari is, hogy feláldozza magát. pl nekem is volt már pár olyan karim, aki fennhangon imádkozva tartott fel ellenséget míg a többiek elmenekültek, mert hősies volt.... de nem tiltották meg, csak mert 4. fokú stratégiája volt, és a kari láthatta hogy vesztes küzdelem....
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Iymer » 2009.07.29. 15:20

Természetesen semmi. Mint ahogyan jópár más lehetősége is van az ellenséges úrnak. Én arra akartam kilyukadni, hogy ennyi információból nem lehet egyértelműen azt mondani, hogy elvesztek vagy sem. Azért, mert levágtak 10 katonát, még nem fog automatikusan a helyükbe még 100 teremni.
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.30. 6:33

Mondjuk az hogy lesöprik a jk-k ötleteit a km szegénységét mutatja, bár az is igaz maradva a fenti példánál, leölsz tíz városőrt utánna problémáid lesznek nem is kicsik. Lehet hogy hirtelen nem teemnek ott a társai de kaphatsz a nyakadba fejvadászokat esetleg másik kalandozó csapatot. Igazából a km ezt a részt akarta megspórólni magának, hogy ezt is le kelljen mesélnie, ezért tiltotta meg. Az más kérdés ez nem túl elegáns megoldás. Mondjuk gorviki fejvadászoknak meg ti nem örültetek volna :lol:

A ásik dolog az hogy hiába jut eszébe a karidnak valami ha nincs képzettséged hozzá én sem engedem hogy megsináld, pl mászás nélkül várfalat mászni. Lehet te tudod mit kell csinálni de a karid nem mivel nem képzett így gőze sincs mi van. Ott van a démon az még hagyján, hogy asztrálpróba kell ha meglátod és mágiaellenállás félelem ellen kb 80as, és itt a nagyot ütők már ki is estek a pakliból, mert egy harcosnak az életben nem lesz ekkor a ha csak nincs varázstárgya, de utánna szembenézel a démonnal és fogalmad sincs hogy kell megölni démonológia nékül, ha nincs ilyen képzid neked egyszerű szörny marad. Ami nagy és csúnya és félni kell tőle. Emiatt fontosak a képzik.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.30. 6:41

Voltunk már szökött kráni fejvadász csapat is, de annál több kalandötlet volt, mert "vissza akartak vinni" és előlük is menekülni, rejtőzni kellett. szóval ha üldözik az embert nem mindíg hátrány... :)

ME és a nagyot ütök kari: nem csak saját magadra lehet ellenállást tenni. Csapat... az a csapat ereje, hogy kiegészítik egymást, így erejük több mint összeadódik...
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.07.30. 7:19

Ebben egyetértünk a csapat megfelelő mágiahasználója igenis védje a többieket a mágikus behatásokkal szemben. Ezzel együtt 80E-es asztrál mentál mágia ellen a 10. szintű vari édeskevés.
Egyébként meg lényegében bármit be lehet mesélni egy-egy kalandba csak hagyni kell kiutat vagy megoldási lehetőséget. Harcolt már a csapatunk sötételffel is, de tudta, hogy sötételf ellen megy és begyűjtött előtte minden infót ami elérhető volt. A csapattagoknak megvoltak a kapcsolataik és bizony nem szép dolog, de az egyik sötételf egy első szintű íjásznak és az íjászszabálynak esett áldozatul. Szerencsénk volt vele, bár a csata nem azon múlott. Viszont a kutatáshoz bizony kellet a nyelvtudás, az ősi nyelvek ismerete, a diplomácia, etikett és rengeteg kapcsolat.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.30. 8:35

van, hogy a KM mellé nyúl, és nem olyan kalandot talál ki amit az életutat játszók könnyen oldanak meg. pl: "fejvadász erődből" 6 db nem épp lopózó-rejtőző kari nehezen hoz ki bárkit. de arra is lehet megoldást találni, csak nehezebb :)
De szerintem ha folytatjuk ezt a témát, inkább máshol tegyük, mert szerintem ez már nem ebbe a topikba illik... Taverna?
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Haome no Munemoto » 2009.08.06. 7:31

Üdv!

Valaki világosítson fel légyszi!

Fejvadásznál:
1. merre található a klánok tradícionális fegyvereinek a listája?
2. merre található a "mesterlövészet" képzettség leírása

Előre is köszi!
"A halál nem szomorú. A szomorú az, hogy a legtöbb ember egyáltalán nem is él."
Avatar
Haome no Munemoto
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 402
Csatlakozott: 2009.03.15. 12:28
Tartózkodási hely: Budapest
Karakter: Essilor en Pyron - Manifesztáció
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Rannien Siey » 2009.08.06. 7:41

1. Tudtommal a klán leírásában.
2. Nincs olyan képzettség, hogy Mesterlövészet, csak olyan, hogy Fegyverhasználat 5. fok.
Az utolsó dolog, ami az agyába villant, egy széles pofájú ácsbalta volt. - Alan O'Connor: Kék éjszakák árnyai
Avatar
Rannien Siey
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 799
Csatlakozott: 2008.08.17. 13:18
Tartózkodási hely: Szolnok
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Haome no Munemoto » 2009.08.06. 8:59

Köszi Ran!
"A halál nem szomorú. A szomorú az, hogy a legtöbb ember egyáltalán nem is él."
Avatar
Haome no Munemoto
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 402
Csatlakozott: 2009.03.15. 12:28
Tartózkodási hely: Budapest
Karakter: Essilor en Pyron - Manifesztáció
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 123 / 153 • 1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség