• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 152 / 153 • 1 ... 149, 150, 151, 152, 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Wolftern » 2010.11.06. 19:00

Nos nem azt látom, hogy mindenki utál, hanem hogy te, mert használtam a leírásod, és úgy állítottam be mintha én csináltam volna. Mind1 nem lényeg. Nem magyarázkodok. Ezzel le is zárnám részemről a témát. Sőt töröltetem is az amund karaktert, és a dzsent is, aztán ha valaki akar valamit, majd a segítségeddel megoldja.
WOLFTERN

Veni, vidi, vici az egyik legismertebb latin szállóige, jelentése: "Jöttem, láttam, győztem." Ez volt Julius Caesar üzenete Róma Szenátusának Kr. e. 47-ben II. Pharnakész pontusi király felett aratott győzelemről a Zelai csatában. Az üzenet tömör határozottságával Caesar a győzelem nagyságát akarta érzékeltetni és egyben saját katonai tehetségét és fölényét a Szenátussal és vetélytársaival szemben


sir Gerard Wolftern -Quiron Pentád
Ordwick Atar -Krán
Hafar Hasszabi -Taba el Ibara
Avatar
Wolftern
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 343
Csatlakozott: 2008.03.20. 20:40
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Enor ak Mverrys » 2010.11.07. 0:44

Wolftern írta:Nos nem azt látom, hogy mindenki utál, hanem hogy te, mert használtam a leírásod, és úgy állítottam be mintha én csináltam volna. Mind1 nem lényeg. Nem magyarázkodok. Ezzel le is zárnám részemről a témát. Sőt töröltetem is az amund karaktert, és a dzsent is, aztán ha valaki akar valamit, majd a segítségeddel megoldja.


Hát ha szerinted ez megoldás, akkor (de csak mert én ilyen szemét vagyok):

1. nem utállak
2. igen, úgy állítod be
3. abban a reményben adtam oda, hogy lesz egyeztetés

Ha szerinted ezek után nem jogos az, hogy rosszul esett az amund faj ilyen mértékű átszabása akkor ennyi... Bárkinek szívesen segítek amund karaktert csinálni természetesen, mert magasról letojom, hogy ki az.


//Áthelyezte a Tavernából Yvett de Crei//
Avatar
Enor ak Mverrys
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 572
Csatlakozott: 2009.06.12. 16:17
Tartózkodási hely: Győr (Veszprém)
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2010.11.07. 11:21

Remélem mára lenyugodtatok valamennyire és felnőtt, higgadt fejjel tudtok gondolkodni.

Nem az a megoldás, hogy töröljünk valamit, amit szeretnétek játszható formába önteni. (Persze kelletlenül, de megteszem, mert kétszer kértek erre.) Halljátok meg, hogy mit akar mondani a másik, értelmezzétek, gondolkodjatok el rajta, aztán építő jellegű hozzászólásokkal, javaslatokkal meg kell beszélni, hogy mi marad, mi változik. Másképp nem működik a dolog.

(Ahogy a személyes sértődést is meg kellene beszélni, hogy ki mit mondott, mit tett, miért, stb. És ha rájön, hogy hibázott, akkor elismerni, esetleg elnézést kérni érte - nem nagy dolog és nem megalázkodás, sem lenézendő dolog - de legalább nem értelmetlen vitára és dühkitörésre menne el az időtök, energiátok, kedvetek. Ez persze csak egy személyes meglátás és senki ne érezze, hogy bele akarok ebbe a részbe szólni. :roll: )

Az addig tény, hogy amund karakter eddig csak kiszakadt formában lehetett JK, de, ha jól értelmezem a szándékot a Manifesztációs részben eredeti amund környezetben is lehet(ne) majd játszani, ha erre lenne igény. Ezért kellene normálisan kidolgozni a fajt és főbb kasztjait.
Azzal én sem értek egyet, hogy egy játszható faj OD pontokkal buheráljon bármilyen formában.
Ha igény van rá, akkor kezdjük elölről az egészet - sértődésmentesen lehetőleg. Vagyis, ha egy javaslatra valaki nemleges választ ad és meg is indokolja (nem úgy, hogy "én mesélek és így akarom" vagy "nekem így nem tetszik" - nem, ez nem válasz!), akkor azt illik átgondolni, megfontolni, s elfogadni, ha jó - ha nem ellenérvvel, magyarázattal újra lehet a másikkal gondoltatni.

Én várom ezt a színesítést, és ha szükséges segítek amiben tudok.
Ne mondjatok le róla se játékosként, se mesélőként.
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: A Rászil » 2010.11.13. 1:46

Üdvözletem!

Tisztelettel fel szeretném hívni a figyelmet egy olyan szabályra, amiről, úgy tűnik, többen sajnos megfeledkeznek. Konkrétan ez most a Manifesztációs karaktereknél jött elő, de találkoztam már vele máskor is. ÚTK, pp 131-132, Tulajdonságkövetelmény rész két bekezdése. Röviden arról van szó, hogy ha valaki növelni akarja egy képzettségét és annak van tulajdonságkövetelménye, és az "kicsi" (*), akkor ugyan megteheti, hogy növeli a képzettsége fokát, de annyi +kp rááldozása árán, amennyi tulajdonságérték hiányzik.

(*) A tulajdonságkövetelmények fel vannak sorolva az egyes képzettségeknél. Értéke az elérni kívánt szint +10.

Példa:
1.) Tegyük fel, adott Wrok, a barbár 2. fokú időjóslással, amit szintlépésekor fel szeretne fejleszteni 3. fokra. Ehhez szüksége van 5Kp-ra. Az időjóslás tulajdonságkövetelményei: Érz, Int
2.) Tegyük fel továbbá, hogy Wrok érzékelése 13, az intelligenziája viszont 12. Ekkor ugye az intelligencia tulajdonságkövetelménye nem elegendő (13 helyett csak 12), így plusz Kp-ra van szüksége: 13-12=1, így a képzettségnövelés költsége: 5+1=6Kp.
3.) Abban az esetben, ha Wrok érzékelése 12, míg intelligenciája 11 volna, a képzettségnövelés Kp-igénye a következőképp alakult volna:
alap Kp-igény: 5
Érz: 13-12=1
Int: 13-11=2
-------------
Összesen: 5+2+1=8Kp.

Iymer / A Rászil
Avatar
A Rászil
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 451
Csatlakozott: 2007.02.19. 21:26
Tartózkodási hely: Taba el Ibara
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Lorgar ves Erhan » 2010.11.24. 9:12

Hali!

A kérdésem a következő lenne: Vagyon háttérnél hogyan kell számolni az éveket? (Ugyebár éves jövedelem van. A karakter születésétől kezdve megkapja, vagy 1. tsztől, vagy hogy?)
"We shall earn the favour of the Gods with the blood of the Weaklings!"
Avatar
Lorgar ves Erhan
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 317
Csatlakozott: 2008.02.27. 16:43
Tartózkodási hely: Budapest
ZK Karakter: Kenji Otomo, Komisszár // Redmondi Mesék
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Iymer » 2011.06.16. 17:57

Ki mit válaszolna KM-ként:

- A karakter 4-5TSZ (ez a gyakorlatban 5 szokott lenni)
- És szeretne 2 Sequort és Mara-sequort forgatni - nyilván ezen fegyverek táblázatbeli értékeivel, nem pedig a rövid- vagy hosszúkardéval.

Anat-akhan hanyadik szinttől adja oda?
A birodalmiakon kívül más is használja kránban?
Akár igen, akár nem, hanyadik szinttől tanulják?
Máshol előfordul?

Iymer
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

Re: Torozon Tavernája

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.16. 19:02

Szia!

Egyik nagy kedvencem a mara-sequor és forgatói, így most nagyon szívesen írnék egy hosszabb fejtegetést... DE! ... sajnos k*****ul ki vagyok égve agyilag. :?

Így elnézést a rövid, "odavetett" válaszokért:

Általános "igazság": Egy adott klán vagy ismeri vagy nem ezt a két fegyvert. Ha ismeri, akkor már 1.TSZ-től tanítja, nincs olyan megkötés, hogy csak akkor, ha már más fegyverekre rágyúrt szerencsétlen és ezzel a kidobott 10-20 évvel "bizonyította", hogy újrakezdheti az alapoktól a tradícionális fegyverekkel. 8)

Anat-akhan: csak sequor (kivétel Ru-Shennon, ahol a testőrök és az ebből "továbbspecializálódó" tagok a mara-sequort tanulják)

A kráni fejvadászklánoknál a Birodalmi Klán csak "lefölözi" az egyéb klánok legtehetségesebb növendékeit. Van özön más klán, amik 3 csoportba tartoznak:
1, ősi hagyományokat követő klán (sequor és mara-sequor is mehet, jellemzően a testőrök mara-sequor, a többiek sequor, de ezek formája a "modern" kiviteltől eltérő, így csak hasonlítanak /értékileg ugyan az, ez csak dizájn kérdés/ )
2, birodalmi hagyományokat követő klán (mint 1, csak náluk a "modern" dizájn van)
3, egyéb klánok (ők nem ismerik és nem is használják ezt a két jellegzetes eszközt, teljesen más fegyverekre eskösznek)

Máshol: A kráni szabados rendek ("átlag" harcos kaszt) némelyike oktatja ezeket az eszközöket szakszerűen forgatni, de ez ritka.

Remélem tudtam segíteni.
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2011.06.24. 10:51

Szia!

Én felnőtt korba lépéstől adnám KM-ként, vagy ha ez előtörténete megalapozza, hogy miért kapna olyan sok lóvét még mielőtt "dolgozna". ez alatt értheted a nemesi család ügyeinek intézését, vagy saját birtok igazgatását, de akár a katonai szolgálatot, vagy épp a "mestertolvaj mesterség" kezdetét is.

Lorgar ves Erhan írta:Hali!

A kérdésem a következő lenne: Vagyon háttérnél hogyan kell számolni az éveket? (Ugyebár éves jövedelem van. A karakter születésétől kezdve megkapja, vagy 1. tsztől, vagy hogy?)
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2011.06.24. 10:57

Sziasztok!

Ti hogy kezeltétek az alábbi két anomália sorsát, és még ehhez hasonlókat?:

1: A brigantin egy páncél továbbfejlesztés, aminek eredménye azonos SFÉ, nagyobb MGT. akkor ez hol fejlesztés.

2: A toroni fejvadászok miért használják tradicionális fegyvereiket, amikor egy átlag rövid kard és tőr jobban forgatható, mint a laggos, puggos? nem találtam semmilyen előnyét, és egy célorientált képzésű szervezettel nekem nem jön össze az, hogy miért nem törekednek a fegyvereiknél is tökéletességre.

A helyesírásért bocsi, nincs előttem /pillanat a könyv.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2011.06.24. 17:12

Anhorienn

Mindkét anomáliára ugyan azt tudom mondani:

Gondolom ÚTK-ban találtad. :) A válasz: Játszatok ETK-val. Ott még odafigyeltek rá, hogy a brigantinnak az SFÉ-je legyen jobb azonos MTG mellett a keményített bőrvértnél. Illetve a lagoss volt harcértékben az egyik legtutibb egykezes kard. (A pugoss meg jól kezdeményezett, a tőrnél is jobban.) 8)

Az ilyen és ehhez hasonló anomáliákat mi ezzel az egyszerű, de átfogó módszerrel kezeljük, hogy nem a túlfejlesztett rendszerben bukdácsolunk, hanem a régi szép "igazzya" mókus kiadással játszunk. :lol: :lol:
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Prog-Nad-Doran » 2012.01.12. 21:16

Én arra szeretnék választ kapni, hogy milyen fajokkal lehet játszani. A régi rendszerben rengeteg faj volt, viszont az UTK-ban csak öt van megjelölve. Más fajok nem játszhatóak az új rendszerben?
Prog-Nad-Doran
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 53
Csatlakozott: 2012.01.08. 0:15
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2012.01.18. 11:01

Mivel (még) nincsenek kidolgozva sem az előnyeikkel sem hátrányaikkal az új rendszer alapján... :roll:
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3217
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Prog-Nad-Doran » 2012.01.18. 19:48

Köszi a választ. Akkor ez alapján próbálok karaktert alkotni.
Pedig mindig szerettem volna Wierrel barbárral játszani, amit az eredeti szabály nem enged. De most van háttérként mágiatagadás, és egy vándor harcossal... Most meg nincsen Wier! :-)
Akkor talán megpróbálkozok boszorkánymesterrel. Hátha veletek élvezetesebb lesz vele a játék.
Prog-Nad-Doran
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 53
Csatlakozott: 2012.01.08. 0:15
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Prog-Nad-Doran » 2012.02.23. 17:54

Sziasztok!

Ismét kérdésekkel fordulok hozzátok, tapasztaltabb játékosokhoz.
Mi kell ahhoz, hogy egy karakter tudjon mozaik mágiát használni.
A mágikus fogékonyság természetes. Magas mágia, és őselemi mágia. Ezt értelmeztem a szabálykönyvből. De mi a helyzet az ősi nyelvismerettel.
Ezt már nem tudtam eldönteni.
A másik kérdésem a nekromancia.
Mire használható mannapont nélkül? Az élettan képes teremteni mágia nélkül is, ezt olvastam. De a nekromanciánál nincsen ilyenről szó. A nekromancia varázslatoknál pedig nem láttam feltételnek valamilyen szintű ismeretét sem.
Prog-Nad-Doran
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 53
Csatlakozott: 2012.01.08. 0:15
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Herold Bardelot » 2012.02.23. 23:38

Szia!

Olvass figyelmesebben, minden iskolánál írja, hogy melyik képzettség 3. foka kell ahhoz, hogy egyáltalán tudj varázsolni. A nekromata varázslatoknál a nekromanciát kéri meglepő módon.
A mozaik mágiát használó varázslók tudásanyaga kyr vagy godoni gyökerekből származik, általában ezen a nyelveken jegyezték le és oktatják. Ahogy a varázsigéket sem asziszul vagy ervül fogja kiejteni a varázsló.

Ilyen jellegű gondoknál érdemes lehet megfontolni egy másik(kevésbé összetett) kaszt kipróbálását, esetleg.

Jó szórakozást.
Tisztelettel: Herold Bardelot
Avatar
Herold Bardelot
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1139
Csatlakozott: 2007.05.06. 8:02
Tartózkodási hely: Kocsér
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 152 / 153 • 1 ... 149, 150, 151, 152, 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség